Telefon ve bir çok teknolojik alet hayatımızın içinde, hatta işlerimiz bile bu teknolojik aletler tarafından yapılıyor ve denetleniyor ama unutulan bir durum var; "Bilinçli kullanım ve bilinçsiz kullanım" bu ikisi toplum tarafından kontrol edilemiyor veya aşırıya çıkılıyor bu sıkıntıda dolayı yaşantımız olumsuz etkileniyor.
Uykumuzda etkilenenler arasında olup çoğu insanın düzenine yansıyor örneğin; Gözleri kızaran veya kanlanmış kişiler bundan 20 sene önce daha azken şimdi ise çoğu kişi bu durumda nedeni ise apaçık ortada aşırı kullanım ve dikkatsizlik.
Şu anda işlerini bu aletlerden gören milyonlarca insan hatta milyarlarca kişi var, eğitim bile bu aletlerden yapılıyor oldu. Bu durumda yapılacak iki şey var; Düzenli molalı kullanım zorunlu değilse onlardan bir nebze olsun uzak kalmak, evet bunlar yapılırsa insan hayatı daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.
Şimdi gelelim uyku açısından olan durumumuza; Şu an her çoğu kesimin bu teknolojik aletlerle uzakta yakından ilişkisi vardır, mesela; Bir platformda yayınlanan bir makale okuyorsundur, yanda çıkan 9,99 TL'ye inen o şeyi gördün ve indirimli siteye tıkladın ama onu almak istemedin ekranı alta sürükledin; "AAA bu benim istediğim şey" dediğin şey karşına çıktı o da ne; bilinçsiz ve dikkatsiz kullanımın içine daldın...Tebrikler !
Yatmadan 5 dakika telefona bakıyorum diye eline aldığın telefonla saatler günler hatta aylar geçiren kişiler var, hem de onlara paradan daha değerli bir şey veriyor, parayla aldıkları o aletlerle; "Zaman" veriyorlar evrende hiç bir karşılıkla alınamayan o şeye... Telefon
Gel gelelim sonuca; Uyumadan önce kesinlikle telefona bakma! Aksi takdirde bu uyku mekanizmanı tetikleyip seni uykudan alı koyabilir, hatta uyku verimini sıkıntıya sokabilir. Mümkünse alarmını da 2-3 saat önceden kur ve telefonunu veya o elektronik aletini yattığın yerden uzak bir yere bırak! daha daha mümkünse alarm olarak telefon kullanma. Aynı şey sabah uyandığında da geçerlidir, telefonuna bakma veya alarmını hızlıca kapat ve telefonu bir kenara koy elini yüzünü yıka işlerini hallet.
Düzenleri ekran bozmaz! Dikkatsiz ve bilinçsiz kullanım düzeni bozar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sana 730 saat versem ?
SpiritüelEvet dile kolay 730 saat... Basit durmuyor demi yaklaşık 1 ay ediyor sana yılda 1 ay uyanıklık ve aktiflik kazanmanın sırrını versem ne mi olurdu ? işte cevabı.