Muazzam bir enerji

19 4 0
                                    

Sabah kalkıldığında ilk ne yapılır? El yüz mü yıkanır? veya işimizin başına mı geçilir? evet ama unutulan bir şey var; Su içmek evet su içmek o tatsız tuzsuz muhtaç olduğumuz hatta onsuz yaşayamadığımız şey...

Su insan hayatı için oksijenden sonra önemli ikinci ihtiyaç olarak gösterilir. Kanın %83'ü, kemiklerin %22'si, beynin ve kasların %75'i sudan oluşuyor. Ter, tükürük, idrar gibi vücut sıvılarının üretimi, atıkların atılması, suda eriyen besinlerin emilimi, eklemlerin ve gözün kayganlaşması, vücut ısının düzenlenmesi su ile mümkün oluyor.

Tabi ki susamış bir durumda ise vücudumuz bize bu durumu hatırlatıyor; baş ağrısı, yorgunluk ve kabızlık durumları ile bizi uyarıyor. 

Yetişkinler için ortalama günde 2-3 lt.

4-8 yaş çocuklar için 1-1,5 lt.

9-13 yaş çocuklar için 1,5-2 lt.

14-18 yaş gençler için 2-2,5 lt

olup fiziksel aktivite ve yiyecek olaylarına göre değişiklik göstermektedir. 

Tasarruf gelecek ve bizler için çok önemli; Su kaynaklarının devamlılığı ve temiz bir gelecek için herkesin doğal imkanları kullanırken dikkatli olması gerekmektedir. Su tüketirken bilinçli olunmalıdır. Örneğin; sebze ve meyveler elde yıkamak yerine su dolu bir kapta yıkanırsa yılda ortalama 18 ton su tasarrufu sağlanabilmektedir. Dişleri fırçalarken, yüz yıkarken suyu akar vaziyette bırakmamak günde 6 litreye kadar sudan tasarruf edilmesini sağlar.

Su içmek biz insanoğulları için çok önemli bir durumdur, hatta az içersek vücut bu duruma göre bizi uyarıyor günlük su içme ihtiyacınızı karşılayın.

Sana 730 saat versem ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin