السلام عليكم
..الواحد بقاله فتره مزنوق فتجديد البارتات ونصيحه محدش يعمل إلغاء نشر لكتابه عشان دي حاجه زفت ومش حلوه ومش جدعه خالص وهيكره نفسه
..
الكتاب رسمي هيبقى النقابة خلاص مفيش الهلاسون عشان الناس طبعا بقت هلاسه مش بعد 170 بارت من الهيئ والميئ والتعليم لم ينجح احد لااااا هتتعلقوا ..
..
تقسيمه الاجزاء هتبقى بين الضحك والجد والهيئ والميئ بجانب دعم الحسابات والغير مشروط اتمنى الناس تدخل تتابع الحسابات اللى هننشرها وتعمل شير و منشن عشان تكون سنه فل ع الكل باذن الله ..
..
اتمنى من حضرتكم متابعه الحساب الراقي للانسه SanaNy5..
والكتاب الجميله وحساب EmanKhalil664
..
وكتاب تغذية العقل وحساب __NASREEN__..
وكتاب النصائح و حساب NoorAlIslam5اللى عاوزني اتشرف طبعا بنشر حسابه في اجزاء النقابه اللى جايه يعمل اي كومنت هنا !..
..
موضوع النهارده عن الاحتفال براس السنه الميلاديه وجو التهاني والمعايدات و ما إلى آخره لأن الموضوع بيزيد كل سنه وخلاصه الكلام أن التهنئة برأس العام الجديد ليست معروفة عند السلف ولهذا تركها أولى ، لكن لو أن الإنسان هنأ الإنسان بناءً على أنه في العام الذي مضى أفناه في طاعة الله عز وجل فيهنئه لطول عمره في طاعة الله فهذا لا بأس به ، لأن خير الناس من طال عمره وحسن عمله ، لكن هذه التهنئة إنما تكون على رأس العام الهجري ، أما رأس العام الميلادي فإنه لا يجوز التهنئة به ، لأنه ليس عامًا شرعيًا وذكر ذلك ابن القيم رحمه الله في كتابه أحكام أهل الذم ، وخلاصة القول أن التهنئة برأس العام الهجري تركها أولى بلا شك لأنها ليست من عهد السلف ، وإن فعلها الإنسان فلا يُؤَثم ، وأما التهنئة برأس العام الميلادي فلا.
..
يعني معندناش كمسلمين غير عيد الفطر و الاضحى وفقط لا مولد ولا سنه هجريه ولا ميلاديه كله مبتدع ولا اصل له وأن كان ممكن انك تتمنى الخير للكل وفاي وقت لكن جو الشجر والنجوم و البابا نويل والاحتفالات والسهر والزينه والتقليد الاعمى و قلة الادب دي حرام فكل وقت مش فالمواسم دي بس اصلا ..
..
الكوميكس ..
..
أنت تقرأ
نقابة الهلاسون ( مكتمله )
Humorالكتاب مكتمل ٢٠٠ جزء من الضحك والاسئلة المناسبه لكل الأوقات ويوجد تكمله له في كتاب اخر ستجده في اول وآخر جزء من هذا الكتاب ، قبل اي شيء كل اللى هتدور عليه هتلاقيه ضحك وهزار وناس حلوه وجد ونصائح وناس جدعان برضو هلس وهيئ وميئ بس شويه عقل كده يوزنوا بل...