Yang kat atas tu saja je tau.
Bab yang lepas....
Setelah itu kami membuat kerja masing-masing . Selesai aku mengemas . Terus aku rebahkan badan ke katilku kerana penat.
Zack memandangku seolah-olah ingin bertanya sesuatu.
"Cakap la . " Kataku.
Sejurus itu Zack terus.....
Baam....Baam...
Aku dengan Zack mengalihkan pandangan ke arah bunyi tersebut rupanya ......
"Hai , sorry mengganggu . Aku nak ajak kau makan . Hehehe." Sengih Adrian .
Aku menepuk dahiku dan terus meluku kepala Adrian.
"Aduh , sakitlah Syad . Kau ni kan ." Adrian terus memuncungkan mulutnya.
Aku yang malas melayan perangai tak betul Adrian terus mengalihkan pandangan pada Zack semula.
"Aku just nak tanya nama penuh kau . Yelah tadi tak perkenalkan diri betul-betul." Kata Zack .
"Perkenalkan nama aku Sir Zakwan Crest . Aku asal England dan campur Melayu..Aku tahu nama aku pelik ." Seraya itu Zack menundukkan kepalanya.
Aku tersenyum seraya berkata .
"Nama kau tak peliklah . Aku Tengku Grey Irshad . Panggil Irshad atau Shad . Mana-mana la kau suka.""Aku pulak Asaad White . Panggil Assad je . Aku asal England jugak just aku ada kacukan Melayu. " Kata Assad tersenyum comel.
Chris yang tak tahan melihat muka comel Asaad terus mencubit pipi Asaad .
"Aaaaa... Kyeopta ." Ujar Chris.
"Nama aku pulak Kim Chris .Aku campuran cina-korean . " Ujar Chris lagi.
"By the way , nama aku Tengku Adrian . Just call me Adrian ." Ujar Adrian pula sambil menayangkan senyuman manis.
"Eiii sibuknya nak perkenalkan diri . Bukan kitaorang tak kenal kau ." Balas Zack .
"Weyy , diam la ." Kata Adrian.
Aku memandang mereka dengan pandangan pelik. Aku terus menjongketkan kening pada Adrian.
"Sebenarnya ..."
"Sebenarnya kitaorang ni sepupu." Balas Chris .
"Hah?" Balasku.
"Kan aku kacukan korean means Adrian ni pun korean jugak just nama dia je tak ada Kim. Kalau kat korea aku panggil dia
Adrian Kim . " Terang Chris panjang lebar.Aku hanya menganggukkan kepala.
"Tapi aku dengan Zack bukan sepupu Adrian. Kitaorang kenal Adrian ni dari Chris." Balas Asaad pula.
Aku hanya menganggukkan kepalanya .
"Berapa kali la kau nak angguk kepala eh? " Perli Adrian.
Aku hanya membalas perlian Adrian dengan jelingan.
"Wuish , takutnya aku." Kata Adrian sambil mempamerkan mimik muka menakutkan.
"Omg this boy. Asal kau menyakitkan hati wey." Kata Zack.
"Relaks la jangan la stress. Nanti cepat tua . Lepas tu muka berkedut . Kau nak ke ? Lepas tu duda la kau sampai tua . Hahaha " Bebel Chris pula lalu gelak.
"Salah la bujang sampai tua bukan duda. Duda tu dah kahwin ." Kata Adrian lagi.
"Asal la kawan aku macamni eh?" Keluh Asaad.
"Apa kata kita tinggal je makhluk dua ekor ni kat sini. Kafe kat mana eh? Jom pergi makan. " Balasku yang sejak tadi yang tidak bersuara.
Zack dengan Asaad pun apa lagi setujulah dengan cadangan aku dan kitaorang pun pergi kafe.
Di situasi Adrian dan Chris pulak.
"Eh! mana diorang?" Soal Chris .
"Entah . Jomlah pergi kafe aku dah lapar." Ajak Adrian.
Chris dan Adrian pun pergi kafe.
.....................
Harini hari pertama aku masuk kelas . Rupanya aku sekelas dengan Asaad dan Adrian . Chris dengan Zack je kelas lain sebab diorang ambil bahasa Chinese sebagai bahasa kedua diorang . Kitaorang pulak ambik bahasa sepanyol .
Aku sekarang ada kat dewan tengah beratur dengan Adrian dan Asaad.
Pengetua bagi ucapan selamat datang dan kemudian dalam 30 minit perhimpunan pun tamat .Kitaorang diberi kelas. Sewaktu masuk kelas , benda pertama yang aku nampak adalah dia.
Aku terus mengeluh.
"Kau dah kenapa Syad mengeluh ni? " Soal Asaad sewaktu kami telah memilih tempat duduk. Aku duduk diantara Asaad dan Adrian.
"Aku tahu sebab apa ." Kata Adrian .
"Memang kembar aku la kau ni " Kataku.
Asaad yang tak tahu apa-apa mempamerkan muka yang penuh tanda tanya.
Cikgu masuk kitaorang pun diam dan fokus pada pembelajaran.
Waktu rehat pun tiba . Dalam masa yang sama dia menghampiriku.
"Hai, Syad. Dah lama tak nampak awak. Awak makin hensem la ." Sapa si dia.
Aku hanya mendiamkan diri.
"Hai, aku Asaad . Kau Tengku Raihana Kyle kan?" Balas Asaad setelah tiada balasan dariku.
Tengku Raihana Kyle yang melihat aku hanya mendiamkan diri berlalu pergi dengan dua orang kawannya.
Asaad yang tengok muka aku macam dah menyampah malas nak tanya apa-apa. Kitaorang pun pergi makan.
Bersambung.........
YOU ARE READING
T͎e͎n͎g͎k͎u͎ G͎r͎e͎y͎ I͎r͎s͎h͎a͎d͎ ( OG)
RomanceTengku Grey Irshad itulah aku . Ini kisah aku . Dari aku kecil sampai besar . Deritaku.... Keluarga daddy aku tak suka kewujudanku dan menyeksa mental dan fizikalku.... Sejak kitaorang kemalangan Bahagiaku... Apabila mummy daddy aku masih hidup . Da...