Další tři týdny se snažila sekat dobrotu, ale bylo to zbytečné . Teta jako by pořád čekala ,co Nela provede , aby jí mohla vyhubovat a dívat se na ni s pozdviženým obočím.
Nela se chtěla jet podívat na sedlový ostrov , ale Lukáš každý den rybařil , a tak neměla příležitost ho poprosit , aby jí vzal s sebou . ,,Ondro" přemlouvala bráchu , ,,mohl bys nás tam přece vzít ve člunu. Vyrazíme až teta nebude doma ,a nikdo sen to nedozví ." ,,Ale teta přece říkala , že je to nebezpečné , a zakázala nám tam jezdit, " vrtěl Ondra hlavou . ,,Já už tě znám . Jenom se mě snažíš dostat do nějakého průšvihu . Když tě svezu na ostrov , teta to zjistí a vezme mi člun !",,No jo náš svatoušek!" posmívala se mu Nela . Ondra se odšoural na loď . Byl smutný ,protože jim táta nenapsal . Sice zavolal ,aby jim řekl , že v pořádku dojel a že začal pracovat ,ale o stěhování nepadlo ani slovo. Nele taky nebylo do smíchu . Trávila každý den na farmě , a kdyby nebylo Sáry a Diabla , cítila by se úplně mizerně .
Na konci třetího týdne přišel od táty dopis , ve kterém psal o diamantovém dole na severu. Prý už začali stavět domy pro horníky , ale není jisté , jestli je stihnou dostavět do zimi.
,,Posílám vám kapesné ,četla Nela nahlas . ,,Každému sto dolarů. Neutrácejte všechno za koně a za loď . Budete potřebovat nové oblečení do školy." Ondra sebou plácnul do postele .,,Jaká škola? Proč vůbec píše o škole ?"
,,Protože to vypadá že tu v září začneme chodit do školy," odpověděla Nela . ,,Nebude to tak hrozné, aspoň poznáš nové kamarády."
A já zase uvidím Lukáše, pomyslela si. ,,Ale proč bych tu měl hledat nové kamarády? Tak dlouho tady nebudeme . Za pár týdnů přece pojedeme za taťkou. Nebo ne ?"
Nela usoudila že je mu na čase říct pravdu . ,,Nevím," odpověděla opatrně . ,,Možná tu budeme muset zůstat trochu déle . Možná i dost dlouho ." ,,To nechci ," zamračil se Ondra . ,,Chci bydlet s tátou ." ,,No třeba sem za námi táta přijede ," řekla Nela a najednou si uvědomila, že se vůbec nechce stěhovat do nějakého osamělého hornického města na severu . Nebudou tak koně , nebude tam Sára ani Lukáš. I když ten už možná úplně zapomněl ,že existuje.
***
Nela jela na farmu a snila o nových jezdeckých botách, které si za peníze od táty koupí . Ty staré už ji tlačily .
,,Jestli to takhle bude pokračovat , bude ze mě nakonec velký obr s kudrnatými vlasy a ohromnýma nohama !" křičela, když šlapala do kopce .Když přijela do stáje , překvapilo jí , že Sára připravuje Diabla na vyjížďku." Pan Harefield dnes čeká důležité lidi. Přijedou odpoledne a chtějí se tu projet ," vysvětlovala Sára . ,,Musím osedlat Diabla , protože nemáme dost koní ." ,,To mi přijde dost riskantní ," prohlásila Nela . Poslední týdny se snažily Diabla cvičit, ale začal kousat vrata boxu a vůbec nechtěl poslouchat . Pan Harefield ho držel ve stáji, aby neprolomil ohradu a neutekl. Nela natáhla ruku a podrbala Diabla na sněhobílém nose. Měla ho moc ráda . Kdykoli přišla do stáje, vítal jí zvláštním zařehtáním a strkal jí nos do kapsy, kde hledal jablko od tety Diany .
Možná má v sobě něco z clydesdalů , pomyslela si. Má velikou hlavu a rousy . Na vyjížďky je možná trochu těžkopádný , ale ve vodě jí připadal silný. Jako by plula ve snu.
,,Vím ,že kdyby byl můj , dokázala bych ho vycvičit ," řekla. ,,Rozumíme jeden druhému. Když na něm dnes pojedu já, bude všechno v pořádku." V tu chvíli se objevil pan Harefield . ,,Můžeš se rovnou zeptat," kývla Sára . Pan Harefield pochodoval přímo k nim a švihal jezdeckým bičem o nohu. Nela málem vyprskla smíchy . Měl na sobě kovbojský klobouk a holínky s třásněmi, které plácaly kolem jeho tlustých nohou. Vypadal směšně .
,,Sáro! Nelo!" volal . ,,Dnes odpoledne k nám na farmu přijede ředitel turistického spolku. Vezme s sebou šest spolupracovníků, kteří si u nás vyzkouší jízdu na koni. Když se jim to bude líbit, budeme tu mít zákazníky z Evropy , Japonska a celého světa . Vyjížďka musí být perfektní . Záleží na ní budoucnost celé téhle farmy."
Nela a Sára na sebe mrkly a se zadržovaným smíchem kývly hlavou. Panu Harefieldovi sjel velký klobouk ke straně a zakryl mu celé oko.
Ale legrace je brzo přešla . Na farmu přijela stříbrná dodávka , ze které vystoupil pan ředitel s šesti organizátory . Jedna paní se Diablo tak zalíbil , že chtěla jet za každou cenu na něm . Jmenovala se madam Barettiováa byla nejprotivnější a nejnáročnější ženská z celé výpravy.
,,Já miluju bělouše ," cukrovala ,,Jsou tak vznešení! připomínají mi pegase , mystického okřídleného koně boků!" Nela se podívala na Diabla . Nejenže měl na mýtického létajícího koně trochu krátké nohy ,ale navíc bylo jasné , že dnes se jako božský kůň rozhodně nebude ! Sára si zřejmě myslela to samé. ,,A máte s koňmi dost zkušeností ?" Zeptala se paní Barettiové . Nemůžete se dost dobře zeptat někoho ,jestli má dost zkušeností s koňmi ,a přitom dotyčného člověka neurazit . Madam Barettiová byla vysoká , štíhlá , oblečená v elegantních jezdeckých kalhotách a v černých holínkách . ,,Samozřejmě," odfrkla ,,Vaši koně by navíc měli být vhodní pro jakéhokoliv jezdce . Právě proto jsme sem přijeli, abychom je vyzkoušeli ."
,,Samozřejmě !" houkl na Sáru pan Harefield . ,,Naši koně se hodí pro každého . Jsou jako beránkové . S Diablem nebudou žádné problémy ." Nela si ale všimla , že je nervozní a že Diablovi k udidlu přidal řetízek od hodinek. Podívala se na Sáru a vykulila oči. Pan Harefield si sám říká o nepříjemnosti !
***
Čtyři organizátoři z turistického spolku projeli branou farmy a dál se vydaly po travnaté cestě směrem na útesy nad Darkportem . Jako první jel Diablo s madam Barettiovou, Pak Nela se Zekem a za nimi jela Sára na Půlnoci.
Nela podle Diablovy chůze poznala, že má náladu dovádět a skotačit . Jenže jeli pomalu a madam Barettiová každou chvilku škubala otěžemi. Diablo má hubu citlivou i bez řetízku od hodinek , pomyslela si Nela. Bylo ji jasné že jen čeká na příležitost , kdy bude moct utéct nebo se někde svalit . Protože udělá naprosto cokoliv , aby se nepříjemného jezdce na zádech zbavil. Najednou si vzpomněla na verše o nobl paní ,která jede na bílém koni :
Na prstech má prsteny a zvonky na palci jí zvoní. A cinká , kam přijede , na krásném šedobílém koni.
Nela neviděla jestli má madam Barettiová prsteny , ale bylo ji jasné , že pokud bude takhle škubat otěžemi , moc dlouho se nepoveze.
ČTEŠ
Útěk k oceánu
AdventureNela tráví se svým bratrem Ondrou prázdniny u tety Diana . Jednoho dne Nela potká diabla bílého koně , kterého si na první pohled zamiluje . Jeho majitel pan Harefield , si myslí ze je nebezpečný a pokusí se koně zbavit . Nela se rozhodne koně zac...