Po večeři Sára doplouvala k plujícímu doku tety Diany . ,, Můj kajak se jmenuje mořský koník ," řekla Nela. ,,Před několika lety ho po vichřici vyplavyli vlny na břeh . Nikdo se k němu nehlásil , tak jsem ho opravila a sehnala si k němu pádlo ." Nela loďku pohladila po lesklém boku . ,,je těžké naučit se jezdit na kajaku ?" ,,Je to lehčí než naučit se jezdit na koni ," usmála se Sára čertovsky a vylezla na břeh . Zrovna když se posadily na molo a spokojeně houpaly nohama ve vzduchu , přišel Ondra s kbelíkem v ruce . Zastavil se a zíral na Sáru . ,, Tohle je můj brácha Ondra ," představila ho Nela. ,, Ahoj ," řekli Sára i Ondra v tu samou chvíli . Ondra uhnul pohledem a dál se choval , jako by tam Sára nebyla . Nic neřekl a ani se na ni už nepodíval . Odvázal loď a vylezl na palubu . Škubl za startovací lano a klidnou zátokou otřásla exploze hluku doprovázená mrakem kouře . Pak začal kroužit po zátoce . ,, Promiň ," omlouvala se Nela , když se Sárou rozháněly dým . ,,Táta říka , že Ondra tu loď rozseká na kousky , když bude jezdit takhle rychle!" ,, Mě to nevadí ," usmála se Sára svým veselým úsměvem . ,, Když sem byla malá , bylo v Darkportu plno malých motorových člunů i velkých rybářských lodí . Myslím , že tvůj brácha je docela fajn . Kolik mu je ?" zeptala se a zamyšleně se dívala na Ondru , který stál na člunu a předváděl se . ,,Dvanáct let , ale většinou se chová ,jako by mu bylo pět . Tobě je taky dvanáct , ale jsi daleko dospělejší . Opravu se ti líbí?" ,,Jo" řekla Sára rotpačitě a přestala se na Ondru dívat . ,,No rozhodně se snaží , aby na tebe udělal dojem . Třeba se mu taky líbíš ," pokrčila Nela rameny a rozhlédla se po zátoce . ,, A kam zmyzeli všechny ty lodě ?" Ptala se . ,, Zmyzeli , když zavřei rybárnu ," odpověděla Sára aa ukazovala na rozpadlou budovu napravo od mola . ,, Pracovala tam celá vesnice . Tvoje teta taky." Na schodech velkého šedého domu rostla tráva a na oknech byla přibytá prkna . K velkému cementovému molu přivázaná zářivě bílá loď. .. Čí je ta loď ?" ptala se Nela . ,,To je loď pana Harefielda . Jmenuje se Lord " , odfrkla si Sára . ,, Stála spoustu peněz a není k ničemu . Akorát spotřebuje spoustu benzínu ". Najednou šťouchla Nelu do ramene : ,, Podívej tahle loď se mi líbí ." Nela se podívala za lodí a vydechla překvapením . Do přístavu vplouvala Lukášova loď . Lukáš se nakláněl do předu a čekal , až bude moct vyskočit s provazem v ruce na břeh . Měl široká ramenna a s hlavou zakloněnou dopzadu vypadal jako válečník . Nela Sáře o svém setkáním s Lukášem zatím neřekla , protože se cítila trapně . ,, Ale tys řekla , že takové lodě už v Darkportu nejsou ", řekla. ,,To je rybářska loď pana Pierce ," odpověděla Sára. ,,V sezoně vydělá spoustu peněz . Zrovna se chystají lovit návnadu na humry . Povolení lovit humry tu skoro nikdo nemá a dá se těžko sehnat . Ten chlápek , co loď řídí , je Stefan Pierce a ten , který se chystá skočit na břeh , je jeho syn Lukáš ." ,, Já ho znám ," vydechla Nela a začala vyprávět , jak ji Lukáš zachránil za přílivu a vytáhl z příkopu . Sára překvapeně vykulila oči . ,, Jsi teprve tři dny a už tě dvakrát zachránil nejhezčí kluk ze vsi !" ,,Pokaždé to byl hrozný trapas ," vzdechla si Nela a pozorovala , jak Lukáš jedním ladným pohybem vyskočil z lodi na břeh . ,, Kolik mu je ?" ,, Sedmnáct ," odpověděla Sára a z legrace do Nely šťouchla . ,, Líbí se ti , že je to tak ?" ,, Možná ," kývla Nela. ,, Je moc fajn . Takový tichý . Všechny holky z Darkportu po něm šílí ,ale on s nikým nechodí ."
,, ty si do něj zamilovaná ?"
,,Ne."
,,Proč ne ?"
,,No jsme tak trochu příbuzní . Ale kamarádíme se . Chceš se s ním seznámit ?" zeptala se Sára a oči jí jen zářily . ,,Ne !" vybouchla Nela a smotala si dlouhé vlasy do uzlu . ,, A nebo jo , chci se ho na něco zeptat ," dodala po chvíly . ,,Dobře," řekla Sára , stoupla si a chytila Nelu za ruku . Stydlivě se podívala na Ondru , který pořád kroužil na mělčině u břehu . ,, Myslíš , že by se Ondra chtěl taky seznámit ?" ,,Určitě ," souhlasila Nela a zamávala na bráchu . ,,Jdeme támhle k tomu molu !" zavolala . ,,Počkáme tam na tebe ." Lukáš se skláněl nad provazem a smotával ho do klubka . Ostatní muži nakládali velká vědra do kufru dodávky . ,,ahoj pozdravyla Sára a vyhopsala na loď . ,,S Nelou se už znáte a támhleten kluk v člunu je její brácha Ondra ." Ukázala na Ondru , který se k nim blížil. ,, Dostala ses s kolem v pořádku domů ?" usmál se mile a zároveň posměšně Lukáš . Nela cítila , jak se jí roztřásla kolena . Na toho se nedokáže zlobit blouho . ,,Máš moc hezkou loď , " vykoktala ze sebe . ,,Díky ," odpověděl . ,,Jmenuje se Zuzana . Po mojí matce ." ,,Jezdíš někdy na Sedlový ostrov ?" zeptala se Nela a udělala krok dopředu . ,,Jasně ," kývl Lukáš . ,,Po každé , když vyjíždíme z přístavu , používáme vysoký útes na severním konci ostrova jako maják ." ,, Hrozně ráda bych se tam jela ," vyhrkla . ,, Ten ostrov patří naší rodině ." Nechtěla , aby to vypadalo . že Lukáše prosí o vyjížďku, ale slova byla venku dřiv , než je mohla zastavit . Lukáš ale na sobě nedal nic znát a bavil se s Ondrou o lovení makrel . Zato Sára najednou zmlkla a vydala se i s její loďkou domů .
***
Sára zuřivě pádlovala podél břehu . Takže Nela a Ondra už o ostrově vědí . Nela by tam hrozně ráda jela . Patří její rodině!! Ostrov patří mně !! Je to moje tajné místo ! Opakovala si Sára . Ale najednou jí bylo smutno . Nela byla nejlepší kamarádka , jakou kdy měla . Bylo jí jedno , v jakém domě bydlí , co má na sobě nebo z jaké je rodiny . Ondra je zamyšlený a mnohem klidnější než jeho sestra . Nebude ho snadné doopravdy poznat . Možná to tak za krátkou dobu ani nestihne . Po chvíli se přistihla , že napůl doufá , že z Darkportu vůbec neodjedou . Nebo aspoň ne tak brzo.
***
Nela se vracela domů a cestou se rozhodla , že se podívá do staré stáje za domem . Pořád musela myslet na Diabla zavřeného v boxu na farmě pana Harefielda. Stáj byla malá , ale bytelná , postavená ze stejného dřeva jako rybářská chata . Opřela se do dveří a vešla dovnitř . Stáj pořád ještě voněla senem a zrním , ale box byl vyčištěný a prázdný . Skvělé místo pro koně! U stěny bylo seno a na zdi vysel starodávný postroj . Nela přišla blíž a dotkla se ztvrdlé kůže . Stačilo by malé mýdlo na sedlo a byl by jako nový . Představila si , že drží v ruce otěže a před sebou má zapřažené dva koně . Diablo by takový vůz bez problémů utáhl . Najednou uslyšela přísný hlas : ,, Co tam děláš ?" Nela se lekla a ohlédla se přes rameno . Ve dveřích stála teta a vypadala vyděšeně . ,,J-Jen si to tu prohlížím ," zakoktala Nela . ,,Je to překrásná stáj . Bylo by skvělé mít tady koně . ,,Už ani slovo !" vpadla jí teta do řeči . ,,Starat se o dvě děti mi úplně stačí . I tak je s vámi dost práce . Ještě zvířata ! Hned di domů ! Chci ti něco ukázat !" Hubovala a hlas se jí třásl . Nela šla poslušně za tetou k vchodu do modrého domku . Vchod vedl do prosklené verandy , a okna zakrývaly žaluzie. Teta Diana vyšla po schodech nahoru a otevřela dveře . ,,Tohle je můj pokoj ," řekla a uvedla Nelu dovnitř . ,,Kdysi tu bývala veranda ." V pokoji stála jednoduchá postel s bílým povlečením a zdi byly také natřeny na bílo a na prkenné podlaze nebyly žádné koberce . Jedinná barevná věc v pokoji byl háčkovaný ubrus na stole. Pod okny stály dvě nízké bílé knihovny. ,,Jé knížky !" vykřikla Nela . Teď už jí bylo jasné , proč je jinde v domě nenašla . Všechny byly tady . ,,Tvůj táta říkal, že ráda čteš ," kývla hlavou teta ,,Ale proto jsem tě sem nepřivedla ," vytáhla staré fotoalbum s popraskanými deskami a rychle listovala stránkami. ,,Tady podívej se na tohle ." Na fotce byli zapřažení dva tažni koně . U kočáře seděli dvě děti a u koní stál muž . ,,To je můj táta . Tvůj pradědeček ," ukázala teta na muže . ,,Měl koně , i když je v padesátých letech nikdo nepoužival . A tohle ," pokračovala , ,,je tvoje babička Elizabeth , když jí bylo čtrnáct . Už chápeš , jak to myslím ? vypadáte úplně stejně ." Barva na fotce byla vybledlá , ale i tak bylo vidět , že babička Elizabeth měla stejné kaštanové a kudrnaté vlasy jako Nela. Měla dokonce i stejné světlé obočí a řasy . ,,A tohle jsem já ," ukázala teta na malou tmavovlasou holčičku . ,,Nikdy jsem neměla ráda koně , ale musela jsem všude chodit s Elizabeth a ta do nich byla úplný blázen . Měla spoustu divných nápadů , jednou chtěla utéct k cirkusu jako krasojezdkyně , pak zase jezdila na lodi... Na mou duši , vždycky když s tebou mluvím , je to , jako by tu s námi byla moje sestra ," řekla teta a položila si ruku na čelo . Byla celá bledá . ,,Už víš proč jsem se tak vylekala , když jsem tě viděla sedět ve stáji v tom kočáře ? Bylo to jako by ožila tahle fotka ." Bude těžké s tetou vycházet , když ji bude potřád srovnávat s babičkou. A co hrozného asi babička udělala , že je z ní teta úplně rozzuřená?
Ahoj lidi omlouvám se , že jsem teď nevydávala kapitoly ale nemám moc času na psaní . Vaše Sova.
ČTEŠ
Útěk k oceánu
AdventureNela tráví se svým bratrem Ondrou prázdniny u tety Diana . Jednoho dne Nela potká diabla bílého koně , kterého si na první pohled zamiluje . Jeho majitel pan Harefield , si myslí ze je nebezpečný a pokusí se koně zbavit . Nela se rozhodne koně zac...