11 kapitola

8 4 0
                                    

Pan Harefield vtrhl do stáje , zrovna když Sára vyklízela z uličky mezi boxy špinavou slámu .  ,,Nezapomeň ,že ta potvora musí v pátek zmizet ," za bručel , podíval se nervozně na Diabla a vyšel zase ven . Jak bych mohla zapomenout ? pomyslela si Sára. Kolikrát už viděla , jak nakládají koně , kteří jsou určeni na aukci . Kolikrát už viděla , jak moc zvířat trpí , jaký mají strach... . Byl to strašný pohled , že nakonec pokaždé utekla ze stáje , aby neviděla , jak je odváží. Takhle Diablo nesmí skončit . Není to spravedlivé !  O pár minut později do stáje přiběhla Nela  a kaštanové vlasy  jí vlály kolem hlavy jako divoká svatozář . ,,Včera večer jsem viděla , jak do přístavu připlouvá Lukáš ," vyhrkla a na chvíli se odmlčela , aby nabrala dech. ,,Musíme s ním promluvit."

,,Co s tím má společného Lukáš ?" ptala se Sára a přestala uklízet . ,,Myslíš na svého prince a na Diabla si přitom úplně zapomněla , že jo ?" ,,Ale ne . Nezapomněla  bych na něj , ani kdyby byl Lukáš  mistr světa ! Ale dostala  jsem skvělý nápad ! Diablo vystrčil hlavu z boxu a podíval se na ni smutnýma očima. ,,Jaký nápad?" vydechla Sára .

,,Vezmeme Diabla na Sedlový ostrov . Je tam bývalá farma , ale nikdo tam léta nebyl . Je úplně opuštěná ."  ,,Sedlový ostrov?" zopakovala Sára hluše, sklonila hlavu a dala se do práce .  ,,Proto potřebujeme ,aby nám Lukáš pomohl. Schováme Diabla na palubu jeho lodi a on nás odveze na ostrov . Jeho loď je dost velká a má dlouhou rovnou palubu ." ,,Děláš si legraci ?" vykulila Sára modré oči . ,,To je , jako kdybys chtěla , aby ve svém porche převážela prase . Jenom se ti vysměje ." ,,Opravdu ?" podivila se Nela. ,,To je škoda . Bylo by to skvělé   mít koně na Sedlovém ostrově ." Sára měla pocit , že se jí srdce rozdělilo na dvě poloviny . Nápad se jí líbil, ale proč zrovna Sedlový ostrov ? Nela o něm vůbec nemluvila a Sára už se radovala, že na něj dočista zapomněla . Najednou se Nela bleskově otočila . ,,Moment !" vykřikla a přitiskla tvář k Diablovi . ,,Možná že loď  nebudeme vůbec potřebovat . Diablo rád plave . Pokaždé , když jsem u moře , se vrhne přímo do vody . Možná  by zvládnul přeplavat z jednoho ostrova na druhý , dokud by se nedostal  na Sedlový ostrov ." ,,Sám to nedokáže ", namítala Sára . ,,Jasně že ne ", odpověděla Nela . ,,Plavili bychom se s ním ."

,,Někdo nás uvidí ." ,,Tak to uděláme v noci ," řekla Nela , ale najednou zmlkla . Tohle bylo už moc divné i pro ni. ,,Teď mlč ," varovala ji Sára . ,,Jde sem pan Harefield ." ,,Pracujete"? ptal se pan Harefield a nedůvěřivě si děvčata prohlížel . ,,Doufám, že nechcete pustit Diabla  do výběhu. Nechci tu mít do pátku žádné problémy." ,,Ne, pane," odpověděla Sára poslušně . ,,Jenom mu děláme společnost." ,,Dáme pozor, aby zase něco neprovedl," slíbila Nela. ,,Dobře ," řekl pan Harefield. ,,Chtěla byste dneska lekci jízdy mladá dámo ?" zeptal se Nely . ,,Ne" odpověděla Nela, ,,ale ráda bych si vyjela na projížďku, pokud by Sára mohla jet semnou". Pan Harefield si je chvíli prohlížel přimhouřenýma očima. ,,Dobrá," řekl nakonec. ,,Vezměte si Zeka a Půlnoc, potřebují procvičit . Ale vraťte se brzy, " dodal a odkráčel ze stáje . ,,Jdeme "zašeptala Nela. ,,Na projíždku sice nemám vůbec náladu , ale nechci, aby pan Harefield viděl, jak mi je, a taky nechci , abys přišla o práci. Na vyjížďce si můžeme v klidu o všem popovídat a nikdo nás neuslyší." Sára opřela koště o zeď . Zmínka o pátku ji naplnila děsem. Už v pátek !

***


Úzká stezka se táhla od farmy pana Harefielda až k útesům nad zátokou. Sára a Nela nechaly Darkport daleko za sebou a dívaly se na malé zálivy , které se rozprostíraly po východním pobřeží Nového Skotska . Zek byl hodný kůň, jen se na něj nesmělo tlačit . Byl na projížďky zvyklý , a tak pokojně klusal za Půlnocí. Zastavily na místě, odkud byl hezký výhled na zátoku, a ohlédly se zpátky. Bylo byl odsud vidět Sedlový ostrov a Nela si všimla, že není tak blízko, jak se na první pohled zdálo. Byl ze všech tří ostrovů nejvzdálenější. Představila si Diabla v ledové vodě a otřásla se . ,, Možná by bylo lepší odvézt ho na ostrov za odlivu , co myslíš ?" zeptala se. ,,Ty pořád přemýšlíš nad tím bláznivým nápadem ?" vybouchla Sára. ,,Vážně chceš unést Diabla a převézt ho na Sedlový ostrov? Myslíš si , že oceán je nějaké jezero! Přitom o odlivu a proudech které tam jsou , nevíš vůbec nic!" ,,Ale ty ano . Ty bys mi s ním pomohla jet" namítla Nela . Chvíli bylo ticho. Sára se dívala na moře a vlasy jí cuchal vítr. ,,A proč si myslíš že ti pan Harefield Diabla prodá?" zeptala se tiše. ,,A proč ne? A proč bychom mu to vůbec říkaly?" Přemýšlela Nela nahlas . ,,Prostě si vezmeme Diabla , necháme mu peníze, a když bude chtít víc, zaplatíme mu později". ,,Ale to je krádež," otočila se k ní Sára. ,,Hele , nemáme moc času ," řekla Nela a její zelené oči se jakoby rozšířily. ,,Dneska je středa. Diablo půjde v pátek na aukci. Pokud máš lepší nápad , jak ho zachránit , sem s ním! Nebo mi pomoz vymyslet, jak Diabla dostaneme pryč, protože já za žádnou cenu nedopustím, aby ho pan Harefield prodal jako nějaký kus zbytečného masa !"Sára tiše stála a dívala se na nejvyšší útes Sedlového ostrova -na své tajné útočiště . ,,Dobře," řekla nakonec . ,,Za odlivu by musel Diablo šplhat na ostrov po kluzké skále. Bude lepší, když pojedeme za přílivu. Tak doplavete až na břeh" ,,Takže budeme muset počkat na příliv a na tmu," přemýšlela Nela. ,,Budeme to muset dobře naplánovat ." ,,O jednom problému už vím teď," povzdechla si Sára . ,,I když se mi podaří dostat Diabla v bezpečí na ostrov, jak se dostanu zpátky ?" ,,Hmmm..." Nela se sehnula a pohladila Zeka po krku. ,,Vidíš to mě vůbec nenapadlo." Zamlaskala a Zek se vydal poslušně dopředu. ,,Už vím!" zvolala najednou. ,,Ondra pro tebe dojede ve svém člunu!" ,,A proč by to dělal ?" ,,Uvidíš že pojede rád ," řekla Nela a mrkla na Sáru přes rameno. ,,Pokud ho o to poprosíš ty sama."

****


,,Ty hloupé Neliny nápady se mi vůbec nelíbí. Už jsem jí to řekl," bránil se Ondra a stydlivě se na Sáru podíval.  ,,Ale mi tvou pomoc potřebujeme," prosila Sára. ,,Je to jediná možnost jak zachránit Diabla , aby nemusel v pátek na aukci ." Ondra a Sára seděli ten večer na přístavním molu. Byl odliv a Ondry člun poskakoval na vlnách pod nimi. Od té doby, co se seznámili, si nikdy takhle dlouho nepovídaly. Ondra se už dlouho odhodlával, že Sáru osloví, ale nikdy se neodvážil. A teď tu Sára sedí a prosí ho o pomoc! ,,To nemůže vyjít," řekl a pokrčil rameny , ..A navíc na vás pan Harefield může zavolat policii , až se dozví , že jste mu vzaly koně." Na molu se objevila Nela  a přisedla si k nim. ,,Slyšela jsem tě ," řekla. ,,Proč by si pan Harefield stěžoval ? Chce se Diabla zbavit a je mu jedno, co se sním stane . Navíc dostane zaplaceno stejně tolik, kolik by dostal na aukci." ,,Ale jak?" zeptal se Ondra . ,,Dám mu svých sto dolarů a dalších sto si půjčím od tebe , takže dostane dvě stovky." ,,Chceš mu dát mých sto dolarů?" vykřikl Ondra. ,,A proč bych  ti měl dávat svoje peníze?" ,,Teď je stejně nepotřebuješ ," odpověděla Nela .,, Neboj se. Poprosím tátu ,aby mi poslal peníze za Diabla . Určitě neodmítne Už jen proto, že tobě koupil motorový člun." dodala a pohodila svými kudrnatými vlasy . ,,No tak jo," povzdychl si Ondra ,,Ať je po tvém . Takže toho velkého koně přivedete sem. A co dál? " ,, Schováme ho na Sedlovém ostrově. Sára se s ním bude plavit na Liščí ostrov, pak na Čajový ostrov a pak..."   ,,Moment!" zarazil jí Ondra a vykulil oči. ,,Ona poplave v oceánu na koni?" ,,Jasně " Nela ztichla a dívala se na vodu, která šplouchala kolem mola. ,,Ty tam potom přijedeš a odvezeš ji z ostrova ve člunu , " dodala po chvíli. ,,J-já?" zakoktal Ondra a celý zčervenal. ,,Neboj ," uklidňovala ho Nela . ,,Pojedu s tebou . Pojedeme za přílivu , takže budeš moct dojet s lodí mezi skály." ,, Vy jste se obě zbláznily ," zavrtěl  Ondra hlavou . ,, Jak to chcete utajit před tetou?" ,,To bude těžké ," souhlasila Nela . ,,Jak už jsem řekla, musíme to všechno trochu promyslet ." ,,Trochu? Dovol abych se zasmál," odfrkl si Ondra a měl pravdu. Tohle byl další z Neliiných bláznivých nápadů. ,,Ale pomůžeš nám, že jo?" ptala se Sára upřeně se na něj zadívala modrýma očima. ,,Nevím ," ošíval se Ondra . ,,Nerad bych se utopil." ,,Prosím," naléhala Sára . ,,Je to výjimečná situace . Možná najdeme pro Diabla lepší místo , ale zatím jsme nic lepšího nevymyslely . Na Sedlovém ostrově se může schovat a je tam spousta trávy ." ,, Tady na té holé skále ho přece neukryjeme!" 

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Mar 16, 2021 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Útěk k oceánuKde žijí příběhy. Začni objevovat