,,Nevím co budu dělat se všemi těmi jízdami , které táta zaplatil," povzdechla si Nela, když se k večeru vracely na kole z farmy . ,,Rozhodně nechci jezdit s panem Harefieldem ." ,, Ani toho moc neumí ," souhlasila Sára . ,, Tuhle stáj zařídila jeho žena Keisy . Diablo byl její kůň ." ,, A co se sní stalo ?" ptala se Nela , když zahnuly na hlavní silnici vedoucí k zátoce . Utekla se sportovním instruktorem !" ,, Tak proto pan Harefield Diabla tak nenávidí . Kdybych ho tak od něj mohla koupuit . Vlastně ... vlastně by to šlo!" ,, To musí být super mít tolik peněz . Můžeš si koupit všechno , co chceš ," povzdechla si Sára . Nela se na ní podívala a všimla si , že její kolo je ještě starší a otlučenější než to, které si ona koupila v bazaru . ,, My ale nejsme žádní boháči ," řekla rychle . ,, Myslím , že táta měl špatné svědomí , když nás tu nechal , a tak nám nakoupil spoustu věcí . Třeba tohle kolo a jízdy a tak ." ,,Ale v dolech vydělá přece spoustu peněz, ne?" zeptala se Sára stydlivě . ,, To jo . Ale doly jsou vždycky na severu , a tak se pořád stěhujeme . Od té doby co jse se narodila , jsme žily v pěti různých městech ." ,, To zní skvěle ," povzdechla si Sára ,, Já jsem ještě nikdy nikde nebyla ." ,, Řekni mi něco o sobě ," naléhala Nela . ,, ty víš o mně už všechno ." ,,Žiju s mámou , " řekla Sára a opřela se do pedálů . ,, Táta od nás odešel , když jsem byla malá . Máma vydělávác málo , a tak musím pracovat na farmě . Potřebuju peníze , abych si mohla koupit oblečení do školy ." Nela měla co dělat , aby jí na kole stačila .Dojely na kopec nad zátokou . ,,Zpomal !" Zavolala Nela , když vyjely na skalnatý hřeben . ,,Mám špatné brzdy , a tak nemůžu jet z kopce a takhle rychle !" Zmáčkla ruční brzdu , ale ta moc nefunovala . Ať mačkala , jak chtěla , kolo nezpomalovalo , a kopec před nimi byl prudký . ,,Jeď napřed !" Zavolala na Sáru . ,,Stav se večer u nás doma a já tě seznámím s Ondrou ." ,,Dobře!" Zavolala Sára a zmizela v zatáčce . Nela věděla , že by měla seskočit na zem a jít pěšky , ale nerada se vzdávala. Jenže jízda na kole za chvíli připomínala jízdu na splašeném koni . Jela čím dál rychleji . ,,No tak funguj, ty hloupá brzdo !" vykřilkla . Zmáčkla brzdu tak silně ,že jí zabolela ruka , ale brzda nefungovala . Kolo nabralo ještě větší rychlost a proletělo zatáčkou . Nela si představila , jak se bude teta tvářit, když přijde domů odřená od krve .Jestě by jí mohla zakázat chodit na farmu ! S výkřikem lítosti stočila řidítka do travnatého příkopu u cesty, aby si zajistila měkké přistání . Kolo vletělo do příkopu ,Nela udělala kotrmelec ve vzdychu a přistála na zádech s vyraženým dechem . ,,Au!" V tu chvíli se na cestě objevila dodávka . Nela se rychle převalila na břicho a schovala obličej od hlíny . Nesmí zastavit nesmí jí vidět ! Dodávka zabrzdilan a vystoupil z ní kluk z rybářská lodi .Lukáš. ,,Nic mi není ! Jsem vpořádku !" Volala Nela, kyž ji chtěl Lukáš zvednout . ,, To rád slyším , ale proč ležíš v příkopu obličejem k zemi ?" ,,Odpočívala jsem ," řekla a setřásla jeho ruku . Přece nepřizná , že se před ním schovávala ! ,,Aha," ušklíbl se Lukáš , vytáhl z příkopu kolo a postavil ho na cestu . ,,Vypadá to ,že ho budeš muset trochu opravit ." ,,Potřebuje lepší brzdy ," zamumlala Nela . ,, Spadla jsem do příkopu , protože jsem nemohla jinak zpomalit .Udělala jsem to chválně ." Hodila si kudrnaté vlasy dozadu přes ramena a mávla rukou . ,,Můžeš klidně zase jet !" ,,A opravdu nechceš , abych tě odvezl k tetě ?" ,,Ne!" ,, No jasně ,"n ušklíbl se znovu . ,,Nevypadalo by to dobře , kdyby nás viděla spolu hned dvakrát během jednoho dne . Vypadá to že s vámi v Darkportu užijeme spoustu legrace !" Natáhl ruku , aby Nele pomohl na nohy . ,, Děkuju " , řekla chladně. ,,Jsem ráda , že se bavíš ." ,,Nechtěl jsem se tě dotknout ," řekl Lukáš a přestal se smát . ,, Jenom jsem si dělal legraci . Jsi si jistá , že se všechno vpořádku ?" Nela uhnula před vážným pohledem jeho modrých očí . ,, Všechno je vpořádku . Opravdu," vzala kolo a vydala se pěšky z kopce . Tak on si myslí , že je malá holka !
ČTEŠ
Útěk k oceánu
AdventureNela tráví se svým bratrem Ondrou prázdniny u tety Diana . Jednoho dne Nela potká diabla bílého koně , kterého si na první pohled zamiluje . Jeho majitel pan Harefield , si myslí ze je nebezpečný a pokusí se koně zbavit . Nela se rozhodne koně zac...