10 kapitola

14 5 0
                                    

,,Když nebudete tahat za otěže , bude Diablo poslušnější!" zavolala na madam Barettiovou. Vysoká žena se otočila a povýšeně se na Nelu podívala :,,Děkuji pěkně, ale vím , co dělám ." Diablo napjal uši  směrem k Nele , jako by říkal : Udělej něco a pomoz mi !

Nela se kousla do rtu . Zrovna sjížděli strmý sráz , který se svažoval k potoku . Někteří koně šli rychleji , někteří pomaleji , a tak nebylo možné udržet je pohromadě . Někteří už byli dole a šplouchali se v potoce . To byla příležitost pro Diabla . Vyběhl z řady , skočil na skalnatý výčnělek a sklonil hlavu. Madam Barettiová neměla šanci. Sklouzla dopředu a se vztekem přistála na tvrdé zemi. Diablo čile odskočil a se zdviženým ocasem cválal přímo k oceánu . Nela věděla , že jakmile  se takhle rozběhl , nikdo ho už nechytí. Skoro letěl a snažil se dostat co nejdál o udidla a té hloupé ženské , která mu celou dobu seděla na zádech.

,,Stůj! Vrať se !" volala madam Barettiová , která seděla na zemi a mávala rukama ve vzduchu . Nela seskočila ze Zeka  a běžela jí na pomoc . Viděla , jak se pan Harefield i s koněm  otočil a s hrůzou v očích klusal k madam Barettiové. V tu chvíli se podařilo Nele dostat madam Barettiovou na nohy . Dokonale čisté rajtky byly celé od bahna . Ani si  moc nenatloukla , ale byla rozzuřená a uražená. ,,Ten kůň mě shodil schválně ! je nebezpečný !" ječela panu Harefieldu do obličeje.  Pan Harefield se podíval z kopce a spatřil Diabla , jak uhání po pobřeží. ,,Co nejupřimněji se omlouvám !" volala ,,Diabla se brzo zbavíme . Ode dneška už nepatří do naší stáje !"

***


,,Nebyla to jeho chyba ," bručela Nela , když Diabla čistila. ,,ta madam Barettiová to s koňmi vůbec neumí." ,,Jasně že to nebyla jeho chyba ," souhlasila Sára , která vypadala, jako by sama potřebovala vyhřebelcovat . Byla úplně promočená a tvářila se utrápeně . Diabla našli jako obvykle na pláži , ale dostat ho zpátky nebylo vůbec lehké . Bránil se, jako by věděl , co ho čeká. Pan Harefield pochodoval kolem , dupal , křičel a vydával rozkazy. Diablo bude pod zámkem a za žádnou cenu nesmí ven. Zbaví se ho za každou cenu , i kdyby měl jít na jatka! ,,Pan Harefield posílá Diabla na aukci ," polkla Sára . ,,Přijedou si pro něj v pátek . Už za čtyři dny!"

,,Co budeme dělat ?" přemýšlela nahlas Nela a otočila se s kartáčem v ruce k Sáře . Každé slovo ji bolelo u srdce. Najednou dostala nápad . ,,Poslouchej. Táta mi poslal sto dolarů . Kdybych ho poprosila , poslal by určitě víc , abychom mohly Diabla zachránit . Jenom musíme vymyslet , kam ho dáme ." ,,Na mě se nedívej ," řekla Sára zoufale. ,,Máma říká, že má co dělat ,aby uživila mě ,natož velkého koně." ,,Ale tohle je výjimečná situace ! Za jídlo zaplatím. Jenom bychom ho u vás nechaly !" Sára si znovu dlouze povzdechla . ,,Náš dům stojí na holé skále . Neroste tam ani tráva a nemáme stáj . Dokonce nemáme ani plot ." ,,Zatím co moje teta má krásnou prázdnou stáj - a úplně k ničemu !" vykřikla Nela a praštila ručníkem o podlahu , až se Diablo polekal. ,,Kdyby jen nebyla tak divná. Ale.... Kolik je vlastně hodin?" ,,Půl páté ," odpověděla Sára . ,,Tak to musím jít . Teta vždycky zuří , když přijdeme pozdě na večeři . Ale zítra ráno přijdu a vymyslíme , co dál. Přišla k Diablovi a objala jeho bílou hlavu . ,,Diablo , ty troubo , měj se hezky. A neboj , my už tě odsud dostaneme ." ,,Zajímalo by mě ,jak to chceš udělat !" volala za ní Sára.


***

Nela sjížděla strmý kopec nad zátokou a najednou koutkem  oka zahlédla loď . Byla to Lukášova loď ! Plula mezi ostrovy . Vzpomněla si jak to Lukášovi slušelo , když stál na palubě a mluvil o Sedlovém ostrově . Najednou jí hlavou bleskla myšlenka , která je donutila zastavit. Zastínila si oči a pozorovala moře . Sedlový ostrov ! Že ji to nenapadlo dřív patřil tetě , která tam nikdy nebyla , ale její rodiče na ostrově farmařili a hospodařili  a chovali tam koně . Určitě tam jsou pastviny  a stáje ! Kdyby tam Diabla schovaly , nikdo by se to nedozvěděl . Byl by v bezpečí. Nela nasedla na kolo a opřela se do pedálů . Možná by nám mohl pomoct Lukáš , pomyslela si  . Dojela domů , vjela na zahradu a opřela kolo o kmen jabloně . Věděla ,že jde pozdě a že  se na ni teta bude dívat , jako by nikdy nic neudělala správně . S Ondrou už na ni určitě čekají v kuchyni. ,,Promiň, teto,"omlouvala se . ,,Měli jsme ve stáji potíže ." 

,,To mě nepřekvapuje ," fňukla teta . ,,Slyšela jsem , že Harefield chtěl dneska udělat dojem na nějaké turisty. Pořád se snaží v Darkportu zavádět nějaké novoty. Kdyby dal radši pokoj ! V Darkportu nic nechybí ." Nela se pozorně podívala na tetu . Viděla , že pana Harefielda nesnáší stejně jako ona sama  . Co kdyby ji požádala o pomoc při záchraně Diabla ? Nakonec se ale rozhodla ,že to neudělá . Bylo by to příliš riskantní . Co kdyby teta odmítla ? Nejlepší bude , když Diabla unesou tajně a tetě neřeknou  ani slovo.  

Útěk k oceánuKde žijí příběhy. Začni objevovat