SEMUA CALON dipanggil semula untuk datang ke pejabat khas papa Jung. Harini semua akan berjumpa buat pertama kalinya kecuali Jooheon dan Changkyun. Heeyoung agak gementar sebab harini juga akan ada kemunculan barisan para calon-calon suami yang kacak.
Jimin mengusap bahu Heeyoung.
"Alaa, kau ini macam tak biasa jumpa lelaki. Hari-hari kau jumpa aku kan?""Kau dengan lelaki tu lain!" Heeyoung memukul dada bidang Jimin.
"Eh! Aku bukan lelaki ke?"
Telefon Heeyoung berdering dan dia segara melihatnya. Yoongi. Dia membuka mesej tersebut dan membacanya.
"Maaf, aku tak dapat datang temankan kau harini."
Heeyoung terus menutup mesej tersebut dan menyimpan telefonnya di poket.
"Aku gementar. Kalau diorang semua orang jahat, macam mana? Tak creepy ke cari calon menantu macam ni?" Heeyoung membisik ke telinga Jimin. Dia hanya menjongketkan bahunya.
"Seram juga tapi-"
"Apa yang seram?" ayat Jimin terhenti dek soalan papa Jung.
Jimin tersenyum, "Heeyoung nampak seram kalau tak senyum." Pantasnya dia menukar topik perbualan mereka seperti tiada apa sebentar tadi.
"Pergi sedia. Jangan malukan papa, Heeyoung." Heeyoung menunduk dan segera berjalan ke arah bilik tukar pakaian yang sudah tersedia dalam pejabat khas papa Jung.
Heeyoung memakai baju putih bertaris hitam yang dipadankan dengan seluar slack merah jambu muda dan blazer yang sepadan dengannya. Dia memakai kasut Adibas kegemarannya yang Jimin belanja.
Papa Jung nampak tidak selesa sangat dengan penampilannya tetapi seorang telah memujinya terlebih dahulu. Mereka berpaling ke arah suara tersebut.
"Jooheon?" sapa Heeyoung. Mereka mendekati papa Jung dan Heeyoung secara perlahan sambil mulut Jooheon tidak berhenti memuji kecantikan Heeyoung dan fesyen yang membuat kecantikannya terserlah.
Heeyoung melihat semula muka papa Jung yang tadi asyik cemberut kini tersenyum kecil.
"Baru sampai?"
Jooheon mengangguk, "Ya, saya baru sampai."
"Saya sudah terserempak dengan Changkyun tadi. Akan tetapi, terserempak dengan bidadari dan bapa bidadari buat saya bersemangat." Hah, memandai je kau Jooheon.
"Ah, Jooheon-ssi. Kamu boleh ke pejabat terlebih dahulu. Saya akan bawa Heeyoung bersama saya."
Papa Jung hanya mampu tersenyum kecil. Tangannya yang tadi di poket, dia keluarkan lalu memegang tangan Heeyoung. Dia segera memimpin Heeyoung ke pejabat setelah Jooheon hilang dari pandangannya.
YOU ARE READING
[HIATUS] calon menantu | monsta x
Fanfiction❝ Hah, dia. Pilih dia Heeyoung! ❞ ❝ Heeyoung buntuh mana satu ❞ ☁️ 1st monsta x fanfiction ☁️ 2nd malay fanfiction ☁️ published: 270420 🍥 cover credit to LOVELY ARIN @M1NY00NGI-