BAB 5

32 5 0
                                    

Bab nie sis nak buat adam ambik result spm. Jangan pelik pulak tau.
Sekolah rendah tu sis nak kasi adam tu dengar kisah nabi adam dengan hawa je. Hehehe. Tak nak lah buat cinta zaman sekolah. Kita buat cinta tempat lain. Macam mane tuu..sis pun tatauu.😂😂😂😂

*****************************


"selamat pagi mama, papa." adam menyapa mama dan papanya yang sedang bersarapan. Pipi mama dicium terlebih dahulu sebelum dia duduk di kerusi untuk makan. Biasa laa adam kan anak mama. Sudah menjadi rutin harian dia untuk kiss mama sebelum sarapan.

"selamat pagi sayang mama. Adam nak nasi goreng ke nak mee goreng?" tanya amira kepada anak bujangnya itu.

"adam nak mee goreng laa mama. Aida mana mama? Tak nampak pun. Biasa dia yang awal siap." adam bertanyakan keberadaan kembarnya itu. Walaupun selalu bergaduh dia orang agak rapat laa jugak. Rapat laa sangat🙄😒

"ada dekat bilik dia laa tu. Lepas sarapan tadi dia naik atas balik kata nak bersiap pergi sekolah ambil result spm. Kamu dah bersiap ke belum nie." tanya Amira apabila melihat adam yang hanya memakai tshirt warna biru tua dan berseluar jeans.

"bersiap apanya mama. Pakai macam nie sudah laa. Bukan nak gi ambik anugerah bintang popular pun." sempat lagi adam loyar buruk dengan mama dia.

"mane laa tahu kamu nak pakai lipstik ke bedak ke. Ya tak??" jawapan Amira mengundang cebikkan dari Adam.

Mama nie ingat dia perempuan ke nak pakai lipstik bedak tu semua. Tahu laa si Aida kembar dia tu perempuan. Tapi dia lelaki okk😒

"apa mama nie? Takde masa Adam nak make up bagai. Adam lelaki sejati ok. Tak main laa make up make up nie."

"eleh tak main make up konon. Kamu lupa ke dulu habis barang make up mama kamu main sampai habis jahanam barang barang mama?" ungkit Amira tentang perangai tak semenggah adam masa kecik kecik dulu. Adoii kantoiii😂

"hish apa mama nie. Tu kan masa kecik kecik dulu. Tu semua salah Aida. Dia yang ajak adam main barang make up mama." sempat lagi dia salahkan kembar dia.

"ehhh apa pulak salah aku. Kau yang sibuk nak main jugak. Bila jahanam kau nak salahkan aku yerr?" sampuk aida sambil berjalan kearah meja makan apabila nama dia disebut sebut oleh si abang.

Aida mengenakan baju kurung berwarna biru tua bercorak bunga bunga berwarna unggu bersama tudung bawal berwarna biru.

"yela kau yang sibuk nak make up aku kan. Jadi salah kau laa barang mama jahanam." Adam masih tak nak mengalah.

"kau yang rebut barang tu dari aku kan. Sampai habis jatuh." Aida juga taknak mengaku kalah.

"dah dahh tak payah nak gaduh bagai. Kamu berdua nie pantang jumpa asyik bergaduh je. Pening papa dengar korang bergaduh. Papa hantuk kepala kamu berdua baru tau." akhirnya dengar suara Fariz menghentikan pergaduhan kedua kembarnya itu. Bukan boleh dibiarkan dua tu bergaduh. Nanti ada pulak yang melalak pagi pagi nie.

"padam muka papa dah marah😝" kata aida sambil menjelirkan lidah kepada Adam.

"diam laa kau. Nie semua salah kau." marah Adam.

"eh apa pulak salah aku. Kau yang mula dulu." kata aida lagi apabila masih disalahkan oleh Adam.

"eh budak berdua ni tak habis lagi gaduh nyee." Fariz hanya menggelengkan kepalanya melihat ulah si kembar yang taknak mengalah dari salahkan satu sama lain.

Amira juga hanya menggelengkan kepala melihat anak anaknya yang pantang jumpa ada je yang nak digaduhkan mereka. " Dah cepat makan. Nanti lambat pulak nak pergi ambil result."

Misi Adam Mencari HawaWhere stories live. Discover now