DATE

21 2 1
                                    

Kembali bersama Sato dan Lina....

Sato menjeling sedikit ke arah kiri. Kelihatan Lina sedang tertidur nyenyak. 'Macam pula... Boleh tersama baju ni?...." Sato mengetuk stering secara perlahan. Bahang di telinga menguasai diri. 'Sabar Sato....Sabar. Ingat Abang Ik bagi kau keluar dengan Lina sebab nak pulihkan ingatan dia balik. Buka sebab benda lain.' Sato berhenti di R&R. Dia menarik nafas dengan dalamnya. 

"Dah sampai rumah ke?" Lina terbangun dari tidurnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dah sampai rumah ke?" Lina terbangun dari tidurnya. "Belum. Saya nak pergi tandas jap. Awak tunggu sini." Sato cepat-cepat keluar dari perut kereta. 'Aik? Dah tak tahan sangat ke?' Lina bermain telefon sementara menunggu Sato. 

45 minit kemudian....

"Lamanya awak masuk tandas. Penat saya tunggu." Lina memuncung mulutnya sedikit. "Sorry... Tadi ramai orang." Sato memakai tali pinggang. "Ya lah tu. Tipu.... BLUEK!" Lina menjerling lidah sedikit. 

Sato tepanah dengan jerlingan Lina. Walaupun agak sakit hati tapi pada masa yang sama ianya sangat cute. Hampir terpingsan dibuatnya kalau macam hari-hari. Lina tersenyum bangga melihat reaksi Sato.

"Ni kita nak pergi mana? Ni bukan jalan rumah saya." Tanya Lina sambil melihat kiri kanan.

"Siapa kata kita nak balik rumah? Abang Ik suruh saya awak bawak sesuatu tempat? Jangan tanya kat mana. Saya tidak dibenarkan untuk diberitahu." Jawab Sato.

Lina hanya mengangguk kecil. Tetapi dalam sudut hati Lina ada macam benda tak kena. Kenapa dia rasa dia kenal Sato dan pernah ada sedikit memori dia bersama lelaki tersebut. "Sato kita pernah kenal ke?"

"Memang kita kenal tapi tak lah rapat mana. Saya baru kenal awak satu bulan. Tapi banyak juga spend time sama-sama. Just tak banyak. Sebab tu awak tak ingat saya." Jawab Sato sekali lagi. 

AHHHH!!!!

Sato dan Lina terkejut mendengar jeritan budak. "Sato jom tengok apa yang berlaku?" Minta Lina. "Awak gila ke apa? Tak kan awak saya berhenti kat tengah-tengah jalan ni." Sato cuba membantah.

"Tapi suara tadi tu awak pun dengar kan? Tak kan kita tak nak buat apa-apa. Suara tu macam suara budak  je." Lina masih lagi tengok Van di depan. Ada lagi satu kerta menghalang mereka untuk memotong.

Sato dengan berat hati menekan brek dengan kuat. Kereta Lamborghini Sato akhirnya memecut ke depan, "Lina pegang tali pinggang kuat-kuat. Jangan lepaskan pun." Sato kini di depan Van itu. Lina hanya akur kata Sato. 

Dengan pecutan laju, Sato memotong kereta di hadapan mereka. Lina yang di sebelahnya sudah mengucap dua kali masyahadah. "Are you trying to kill me?! Or you want catch them?!" Lina sudah menjadi takut.

"You ask me to catch them so I catch them!" Jawab Sato. "Yeah! But not this fast! For your information I'm still not married!" Lawan Lina. "Can't just shut your mouth? I'm willing you to be mute than you are noisy like this!" Sato masih lagi mengejar Van di hadapan mereka. Wait a minute, am I mute?" Lina terkejut mendengar kata Sato tadi.

Speak with youWhere stories live. Discover now