Part 4

28 1 1
                                    

Lina mengambil satu bajunya. Hari ni birthday abang sulungnya, Tengku Liam. Dia memakai baju putih yang telah dipilih oleh Tengku Hashina.

 Dia memakai baju putih yang telah dipilih oleh Tengku Hashina

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lina keluar dari biliknya. Di luar rumah agak bising dan...semak. Lina mencari kelibat Juleka dan Qilla.

"Lina sini pun kau rupanya." Juleka memeluk Lina dari belakang. Lina hanya membiarkan saja.

"Tercekek juga kawan kita sorang ni karang,Juleka." Qilla mencubit telinga Juleka dengan perlahan.

"Lina...kawan-kawan Lina ke ni?" Seorang lelaki memeluk bahu Lina dengan perlahan.

Lina hanya menganguk.

"Saya Tengku Liam, abang kepada Lina. Thanks sebab tengok-tengokkan adik saya." Liam bersalaman dengan Juleka. Dia baru sahaja hendak menadah tangan kepada Qilla tetapi kawan-kawanya memanggil dirinya.

Dia senyum pada Lina dan meninggalkan mereka bertiga. Lina menarik tangan Qilla dan Juleka. Dia memgambil satu coklat kegemarannya dan makan.

"Lina abang you single ke?" Tanya Qilla. Lina hanya mengganguk. "Wow... hensemnya dia." Qilla seperti pokok kepala yang sedang tengah menari.

Lina dan Juleka hanya memerhati gelagat Qilla yang tiba-tiba mengedik. Sama macam Pokok Kelapa yang ditiup angin. Mereka bertiga ketawa besar.

♬♬♬♬♬♬
Sementara itu, Luna dibelakang hanya memerhati saja. Walaupun orang luar menyangka dia membenci adiknya itu tetapi sebaliknya dia sangat menyayangi adiknya. Dalam diam, dia selalu memerhati Lina secara rahsia. Dia sanggup menghantar spy hanya untuk memerhati adiknya. Sampailah Qilla menjadi kawan Lina. Luna meminta tolong Qilla untuk memerhati adiknya. Nasib baik Qilla memahami maksudnya. Qilla menolong dirinya tanpa mengharap balasan.

"Aku tahu dalam diam kau risaukan dia kan?" Sato menegur Luna dari belakang.

"Kau tak faham apa yang berlaku sebaliknya. Kenapa Lina boleh diculik time tu? Lina adik aku walau apa pun jadi. Dia tanggung jawab aku sampai ke hari tua. Kenapa aku terpaksa BENCI dia? Tapi sebenarnya aku tak pernah pun. Sama macam mama. Aku bukan kakak yang baik untuk dia. Sebab tulah aku suruh orang lain jaga dia." Sato terkejut dengan pengakuan Luna. Dia menyangka Luna membenci kerana bisu. Tetapi sebaliknya.

♬♬♬♬♬♬
Lina mengambil satu coklat kegemarannya. White Chocolate Truffle.

 White Chocolate Truffle

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Speak with youWhere stories live. Discover now