5 TAHUN KEMUDIAN....
Sato mengalirkan air mata dengan deras. Dia tidak percaya perempuan yang dia sangka sudah meninggalkannya selama 5 tahun kini berdiri tegak, sihat, dan cantik di depannya. Dia memegang pipi gebu perempuan itu dengan lembut. Dia terus memeluk dengan erat. "Mana kau pergi?!!!" Suara garau Sato bergema satu bilik Agency.
Liam, Ikram, Dani, Luna, Qilla dan Juleka turut merindui sosok tubuh tersebut. Mereka juga mengalirkan air mata dengan deras. Siapa sangka yang di anggap mati, sebenarnya hidup selema ni.
"Lina"
Sato melihat muka Lina sekali lagi. Dia merindui wajah tersebut. Suara Lina jugak dia rindu. Pelukan terakhir jugak. Last dia memeluk wanita tersebut masa 5 tahun lalu, semasa dia graduation. Kemudian keesokkan harinya, dia dapat berita perempuan itu kemalangan dan meninggalan dunia di tempat kejadian. Dia tidak keluar bilik selama sebulan. Tidak makan, tidak mandi dan tidak tidur. Dia hanya menangis dan menangis.
"Sato..... lepaskan saya."Lina menolak Sato. Tetapi Sato masih tidak mahu melepaskannya. Dia tidak mahu perempuan itu hilang di pandangannya lagi.
Lina tahu Sato merinduinya tatapi dia terpaksa lepaskan lelaki itu dengan secara paksa. Dia turut menangis selepas mendengar keadaan Sato dari mulut kawannya. Dia tidak menyangka yang Sato lansung tidak menjaga dirinya selepas kematiaanya. Dia berasa bersalah dan tersa dirinya bodoh saat itu.
"Sato! Saya kena pergi jalankan misi yang telah diarahkan." LIna masih mencuba menolak Sato dari pelukannya. "Tak nak! Kalau aku lepaskan kau lagi, kau akan pergi dari aku lagi! Lagi! Dan lagi! Kau memang suka tengok aku sengsara kan, Lina Liyana?!" Sato terus dengan tangisan air matanya.
"Sato-SAN!!!!!" Seseorang perempuan menolak Sato dengan kuat. Sato terkejut dengan tindakan perempuan tersebut. "Lina go. NOW!" Perempuan itu menahan Sato dengan kuat. Sato terkejut dengan permergiaan LIna. "NO!!!" Jerit Sato.
"Why you let her go?!" Sato mencangkam baju perempuan tersebut. "Sato! Lepaskan dia!!" Ikram, Dani, Liam cuba melepaskan gengaman Sato dari baju perempuan tersebut. "Saya perkenalkan diri saya terdahulu. Nama saya Sophia. Nur Sophia Sarina Safiya Binti Abidin. Saya kawan sekerja, Lina. Dan yang buat Accident palsu tersebut. Maafkan saya." Sophia menunduk 90 darjah pada Sato.
"You're the one who made the accident? A FAKE ACCIDENT?! Do you think is fun to play people feelings. What do you think that time?!" Luna pulak mencengkam baju Sophia. "Ya, saya tahu saya salah dengan awak semua. Tapi ada satu benda yang awak semua tak tahu." Terang Sophia lagi.
"What do you mean by that?" Kini Liam sudah masuk campur. Sophia tidak banyak bercakap dan hanya tunjuk satu video di Laptopnya. Mereka semua terkejut dengan rancangan Lina dengan Sophia. Sangat teliti dan cekap tapi ada satu benda yang tak kena dengan rancangan Lina.
Accident Lina lansung tidak sama dengan rancangannya. Lina patutnya menolak keretanya ke gaung dan dia akan melarikan diri sebelum polis dan ambulans datang. Tetapi di video itu menunjukkan Lina sedang berlawan dengan lagi satu kereta berwarna merah dan akhirnya dia jatuh betul-betul.
Semua di bilik itu menutup mata dengan terkejut. Sato terus terdiam tanpa kata-kata. Dia tidak menyangka sehinnga seteruk itu accident yang tak dijngka berlaku secara real. Sato terduduk sambil menghela nafas panjang. Dia tidak menyangka wanita yang dia sayang sudah buat banyak pergorbanan yang tidak diketahui.
"Lepas tu kitaorang terus bawak dia ke agensi untuk rawatan selanjutnya. Taetapi dia tiba-tiba hilang ingatan dan dia lansung tak ingat apa-apa pun pasal korang. So, pihak agensi buat keputusan biarkan sahaja. Lagipun time tu korang dah anggap dia mati. Lepas beberapa tahun, ingatan dia dah sembuh tapi dia buat keputusan tak nak beritahu. And apa yang kitaorang tak aspek is orang yang langggar Lina mati lepas beberapa hari yang kemudian." Terang Sophia.
YOU ARE READING
Speak with you
RomanceLina Liyana seorang perempuan yang banyak rahsia. Dia tidak bercakap sejak incident 13 tahun lalu. Walaupun, dia tidak bisu tetapi dirinya menjadi sepi sejak kejadian. Keluarga terus tidak mempedulikan dirinya kerana dia tidak bercakap walaupun sepa...