Part 3

21 0 2
                                    

Lina memakai uniform sekolahnya. Semalam, lepas sahaja meneman Sato dia terus pergi ke office. Badannya sangat letih. Dia mengurut-urut lehernya yang dari semalam lengoh.

"Puan sudah siap? Kalau dah, saya ada tinggalkan roti bersama susu di dapur. Makan dulu sebelum pergi ke sekolahnya, ya?" Bibik Q menjerit dari bawah.

Seperti biasa, tiada jawapan. Bibik Q sudah terbiasa. Dia tahu Puannya itu tidak bisu tetapi cuma takut hendak bercakap. Dia telah menahuinya kerana Lina terkantoi bernyanyi di bilik. Tetapi, dia berjanji tidak akan memberitahu sesiapa.

❤️💙❤️💙❤️💙
Di Sekolah

Sato diam-diam meletakkan coklat di laci Lina. Dia tergelak apabila melihat dirinya. 'Apasal aku sorok macam aku ni nak curi sesuatu....' Gelak hati Sato.

"Woi bengap! Cepatlah nanti dia masuk..." Kutuk Ikram

"Kau ni... lain kali nak letak barang kat laci orang tu, cepatlah sikit. Dahlah Lina tu selalu datang awal." Dani mencubit lengan Sato.

"Kot ye pun marah tak yahlah cubit. Sakit tau. Nanti kau dapat bini ketam kang baru tahu." Sato keluar dari kelas 3A4 itu.

Mereka bertiga keluar dari kelas itu dengan gelak tawa. Tanpa mereka sedar, Qilla sudah lama memerhati mereka dari belakang. "Ceh! Kata muda lagilah, Nak fokus studylah, bagi juga coklat kat kawan aku. Sato...Sato... apa nak jadi dengan kau?..." Qilla mengeluh nafas panjang.

❤️💙❤️💙❤️💙
"Lina! Ohayo!" Juleka memeluk Lina dari belakang.

"Ohayo."-Lina

Juleka hanya tergelak kecil. Dia sudah tahu kenapa Lina tak bercakap lagipun dia tidak kisah. Asalkan Lina tu baik dan tidak tikam kawan.

"Btw, Lina kelas kita lepas muzik kan?" Juleka mengambil satu manga di bekalnya dan makan.

Lina hanya mengganguk.

Kring!Kring!

Loceng pertama berbunyi menunjukkan waktu sekolah sudah bermula. Lina dan Juleka berjalan seiringan ke bilik Muzik.

"Okay, class! Today your music teacher is absent for one month. Well, she just give birth so i will replace her. My name is Wani. Call me Madam Wani. Who can play piano?" Terang Madam Wani.

Lina agak ragu-ragu ingin mengangkat tangan. "Saya!" Suara yang jerit itu dikenali. Lina memandang ke belakang dan ternampak Kakaknya, Luna.

"Well...Miss Luna,can you?" Tanya Madam Wani untuk kepastian.

"Yes Madam. I surely can!" Yakin Luna. Luna bergerak ke hadapan dengan berlagaknya. Dia menekan salah satu petak keyboard dan bunyi sangat....Hancur!!!!

Semua menutup telinga kerana bingin."Stop!!!!!!" Madam Wani menjerit kemarahan. Kalau bunyimya hanya sendu sikit tak apalah juga, ni hancur yang amat.

"Are you trying to lied to me, Miss Luna?!" Madam Wani seperti mahu marah. Luna di situ sudah kecut. Siapa tak kenal Madam Wani, guru displin di Aurora Highschool.

Lina yang berasa kesian pada kakaknya. Dia terus duduk disebalah Luna dan memenggang tangan kakaknya. Luna terkejut dengan tindakan Lina. Baru sahaja nak memaki Lina, tiba-tiba jari Lina dan jarinya menekan keyboard piano bersama-sama.


Lagu Faded dari Alan Walker bergema di bilik muzik itu. Semua di situ terpegun. Rasa tidak percaya gabungan adik-beradik nampak sangat memikat hati.

Sebaik sahaja lagu itu tamat, semua murid dan cikgu menepuk tangan. Luna agak berterima kasih dengan Lina kerana telah menyelamatkannya.

Lina dan Luna menunduk diri mereka tanda persembahan telah tamat. Lina ternampak Flute di tepi pintu. Dia flute itu dan cuba meniupnya.

Lagu yang memukau hati orang. Lina meminati lagu ini sejak dia tengok drama 'The Untamed'. Drama china yang sudah popular bagi orang Weebs macam dia.

❤️💙❤️💙❤️💙
Sato Pov💙

Dia terdengar muzik yang bergema di bilik muzik itu. Dia menengok sedikit. Dia terkejut melihat Lina meniup Flute itu dengan mudah dan jelas.

Sato termenung setetika

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sato termenung setetika. Dia tidak menyangka Lina begitu cantik. 'Kenapa aku tak pernah perasaan eh'.

Okay dh!
Tak de banyak idea sorry...
Next updated janji buat banyak-banyak.

Speak with youWhere stories live. Discover now