Lina mengelap air matanya. Kata-kata Sato itu terlalu kejam baginya. Dia tidak tahu orang yang bernama Tengku Sato Khai itu terlalu kejam.
"Don't let them make you feel down. In this world, you just can rely on yourself!" Lina menumbuk perlahan cermin di hadapannya. Dia keluar dari tandas dengan kemarahan
∆∆∆
Dirumah LinaLuna menguap besar. Bosan sungguh meetings papanya. Dia tidak tahu bagaimana adiknya boleh bertahan sampai sekarang.
"Kalau macam tu susah sikitlah..." Rungut Tengku Adam
"Kenapa you ada masalah dengan cadangan I ke?" Tanya Tengku Haruhi.
"Bukan macam tu... Saya takut bajet kita tak cukup. Nak buat majlis anniversery kahwin ni banyak sikit perbelajaan, Haruhi. Lagipun..." Tengku Adam berasa ragu-ragu.
"Papa saya boleh selesaikan kalau papa nak."-Lina
"Selesaikan macam mana?" Tanya Sato.
Lina memalingkan kepala tanda masih marah dekat Sato. Sato menahan nafas panjang. Tengku Adam dan Tengku Haruhi agak pelik dengan perangai mereka berdua. Dari masuk rumah agam ni sampai sekarang... tak bercakap.
"Fine! Aku minta maaf. Tak tahu pulak aku memang 'tu'. Sorry.." Akhirnya Sato mengalah.
"Loyal Cambrigh, Puchong. Pergi situ dan sebut nama saya. Nanti dapatlah diskaun."-Lina
"Loyal Cambrigh??" Ketiga-tiga lelaki itu memandang Lina dengan penuh tanya.
Tengku Haruhi memandang Tengku Adam. Tengku Adam memandang Sato. Sato memandang Lina. Luna yang berada disebelah Lina feel like weird...
" Papa nak ke tak nak ni?..."-Lina
Tengku Haruhi menghela nafas pendek. "Kalau itu yang kamu cadangkan... Sato temankan Lina, boleh?" Tanya Tengku Haruhi.
Sato hanya menganguk perlahan. Lina pula ternganga. Kalau boleh, dalam hidup dia lansung tak nak amik kisah pasal orang yang bernama Tengku Sato Khai.
Luna yang berada disebelah seekan tidak percaya. Dia mengharapkan papanya suruh dia pergi tetapi papanya lansung tidak membantah.
Masa dulu sebelum Lina dapat kendalikan syarikat di London itu, papanya lansung tidak mengambil tahu dan tidak membenarkan Lina keluar lepas sekolah. Tapi apa yang telah jadi? Hanya seorang kawan dia membenarkan Lina keluar.
📸📸📸📸📸📸
keesokan harinyaLina hanya memakai baju turtlenet, kadegen dan seluar pendek. Dia menunggu Sato di luar pagar. Sebaik sahaja Sato sampai, dia terus masuk ke dalam perut kereta A1 itu.
🍷Baju Lina 🍷
Sato hampir terkejut. 'Kenapa aku rasa cantik walaupun pakai biasa je? Ke aku yang terlebih?' Bisik hati Sato sambil memuji Lina
YOU ARE READING
Speak with you
RomanceLina Liyana seorang perempuan yang banyak rahsia. Dia tidak bercakap sejak incident 13 tahun lalu. Walaupun, dia tidak bisu tetapi dirinya menjadi sepi sejak kejadian. Keluarga terus tidak mempedulikan dirinya kerana dia tidak bercakap walaupun sepa...