Part 5

21 0 0
                                    

Sato mundar-mandir di depan bilik operation. 'Lina... どうか私を置いていかないでください ( please do not leave me)..' Sato cuba tenangkan diri.

"Sato!" Dani tercugap-cungap. Sebaik sahaja Sato menelefonnya. Dia terus datang sini.

" Sato. 丽娜怎么了?" Juleka terus mendapatkan Sato. Sato hanya mendiamkan diri. Juleka terus mencengkam kolar baju Sato."我说丽娜怎么了?!!"

Dani cuba menenangkan Juleka. Sebaik sahaja Ikram, Luna, Liam dan Qilla datang, mereka duduk di kerusi menunggu.

Doktor Khai, doktor pribadi Sato kelaur dari bilik bedah. " Doktor adik saya macam mana?" Liam terus bertanya.

Doktor Khai memandang muka setiap insan di depannya. Menunggu jawapan. Dengan nafas yang berat, Doktor Khai memberitahu keadaan Lina.

"Buat sementara ni, dia okey. Tapi kami kena tahan Cik Lina untuk seketika bagi pemeriksaan lanjut. Dia cedera di bahagian kepala dan menyebabkan gegaran otak. Agak teruk. Dia kemungkinan boleh hilang ingatan ataupun sebaliknya. Kalau Encik tak kisah boleh saya tahu kenapa Cik Lina ada parut di bahagian lengan kanan?" Doktor Khai menerangkan dan bertanya sedikit.

Liam dengan teragak-agak menjawab soalan Doktor Khai. "Masa kecil dia terkena pisau. Parut tu tak boleh hilang." Tipu Liam.

Doktor Khai mengangguk perlahan. "Baiklah itu sahaja. Awak semua boleh lawat dia kalau nak." Doktor Khai meninggalkan ketujuh-tujuh remaja itu.

Luna tanpa membicara apa-apa terus masuk ke bilik wad Lina. Begitu juga dengan lain. Tetapi Sato masih lagi terkejut dengan berita yang diberikan. Dia tidak menyangka kecederaan Lina seteruk itu. Dia hanya mampu melihat Lina dari cermin tingkap bilik Lina. Lama-kelamaan tanpa sedar air mata yang ditahan akhirnya jatuh.

"Tuan?"  Seorang lelaki bersut hitam menepuk bahu Sato.

"Macam mana?" Sato cuba menguatkan diri.

" Tepat sangkaan tuan. Dalang sebalik kecederaan Tengku Lina ialah Tengku Marcella. Dia upah orang untuk tolak Tengku Lina jatuh tangga." Terang lelaki itu.

"Chikushō!" Sato menumbuk dinding hospital dengan kuat. Dia masuk kw bilik wad Lina. " Ikram, Dani aku dah tahu siapa." Sato memanggil kawan baiknya.

Ikram dan Dani faham maksud Sato. Dani berbisik sesuatu kepada Juleka. Ikram pula memujuk Luna dan mencium pipi kegemaran nya.

"Tunggu. Abang nak ikut sekali." Liam mengambil kotnya dan mengikut Sato, Ikram dan Dani.

Mereka berempat keluar seperti model terkenal tanah air. Liam menggengam tangan dengan erat. "Buli adik aku maksudnya cari pasal." Liam membuka pintu kereta dan memasuki perut kereta lambogininya. 

Dengan pecutan laju, mereka berempat menekan brek dengan kuat dan memecut lampu merah setiap jalan. Sato yang marah pada yang sama sangat risau dengan keselamat Lina terus berdoa. Sebaik sahaja mereka sampai Club Malam, Liam menunjukkan IC nya. Tetapi mereka tidak perasaan yang sebernya security yang jaga di depan pintu telah pun mati. 

Sato menetup mulutnya kerena bau arak dan orang yang dah tak ingat mana dosa dan mana halal. Dani menyiku tangan Ikram dan menunjukkan ke arah bilik VIP. Mereka berdua meninggalkan Liam dan Sato di belakang. 

Ikram dan Dani memasuki bilik CCTV dan check satu persatu camera di situ. Dani tersenyum puas hati. Diam mengambil gambar Marcella bersama lelaki yang tidak dikenali membuat benda paling semua orang benci dan jijik. 'Ni kalau kau bagi kat parent kau , apa reaksi diaorang ek?' Dendam Dani. Mereka terus keluar dari bilik itu. 

"Bang dah jumpa. Jom bilik VIP, 465."Ikram menarik tangan Liam dan Sato. Mereka terus bergerak dari situ. 

Liam terkejut tetapi diam. Dia mengambil video dan simpannya di dalam Save File. Sato menepuk tangan dengan kuat dan tergelak seperti orang gila. "Hebat ann,kau. Kau cederakan LIna lepas tu kau berseronok dekat sini pulak. WOW! Marvelous. U~inku, anata wa doko ni kokoro mo kanjo mo arimasen, yo ne?" Sato sengaja menyakitkan hati Marcella. 

"Kau jaga eh, mulut kau! Kalau kau tak reject aku dulu aku tak macam ni lah. Semua ni sebab kau." Lawan Marcella. Lelaki yang bersama dengan Marcella tadi merlarikan diri. 

"Sebab aku? Okey, fine. Kalau pasal reject kau, memeng salah aku. Tapi kenapa kau kena libatkan LINA?! Kalau ya pun kau bencikan aku tapi aku tak rasa Lina ada terlibat dalam hal ni,KAN?!" Sato mula jadi aggresive dan tolak Marcella ke katil. Ikram, Dani dan Liam memberi ruang kepada Sato. Liam tahu walaupun Lina adiknya tetapi yang nampak Lina berdarah dan lemah hanyalah Sato. So, Sato lagi marah dan sedih daripada dirinya. 

"Memang pasal reject tak ada kena mengena dengan Lina! Tapi sebab, aku nampak kau peluk dia masa party birthday abang dia hari tu! Benganglah aku!" Marcella mencampai satu botol air kencing setan. Baru sahaja ingin menhentak kepala Sato, satu peluru tembus di cermin. Marcella sudah takut. "Siapa pulak nak bunuh aku?"

Sato melihat peluru yang baru di tembak tadi. 'Ni bukan peluru biasa.' Dia turun dari katil dan memerhati cermin yang pecah berderai. "Bunyi apa tadi tu?!" Liam terus meluru ke Sato dan melihat keadaannya. "Tak tahu tapi yang saya tahu peluru ni bukan biasa-biasa. Saya pernah nampak peluru dekat buku. Peluru ni patutnya dah tak wujud. Tapi kenapa pula tiba-tiba wujud?" Banyak persoalan di minda Sato. 

"Korang aku tahu korang bincang pasal benda lebih mendalam tapi budak perempuan kata Lina dah sedar dan dia tak apa-apa. Tak hilang ingatan." Kacau Ikram. Sato menarik nafas dalam-dalam. Dia sempat menjeling mata ke arah Marcella. "Aku tak selesai lagi dengan kau, Marcella." Mereka berempt terus keluar dari Club Malam itu dan menuju ke hospital.

"LINA!" Sato terus memeluk Lina. Dia berasa bersyukur sangat Lina selamat dan tidak mempunyai kecedaraan serius. Tetapi dia dapat merasakan satu tangan menolak dadanya. 

*****

"Awak siapa? Kenapa awak peluk saya? Saya kenal awak ke?" Imaginasi yang tidak ingin berlaku akhirnya berlaku. Sato terjatuh di lantai. Tekejut. Sedih. Marah. Itu sahaja dapat di tanyangkan ke muka Sato tetapi emosi lain disimpan di dalam hati. 

Dia sedar yang Lina bercakap tetapi dia tak tahu kenapa dia rasa sedih. Seperti berharap Lina menjadi bisu semula. Ikram terus mepapah kawannya itu ke keluar. "Kau kata tak ada kecedaraanya serius tapi apa tadi tu?" Sato mengenggam lengan Ikram dengan kuat. 

"Sato aku tahu kau marah. Kau sedih. Kau rasa dunia kau dah tak sempurna. Tapi kau kena kuat demi Lina. Lepas dia discharge, aku cuba buat plan dengan Luna. Buat date untuk korang. Macam mana? Okay tak?" Ikram menenagkan Sato dengan cadangan date. Sato hanya mengangguk.  

1 minggu kemudian....

Sato mengemaskan baju Lina. Hari ni Lina discharge dan hari di mana dia spent time bersama Lina. Siap ada plan date sendiri. "Sato-kun?" Lina keluar dari bilik air. Sato terkejut seperti ada petir. Baju dia dengan Lina sama warna dan pantern. 'Ikram! You're the best!" 

Meanwhile bersama Ikram dan Dani...

"ACHOO!!" Ikram terbersin dengan kuat di depan orang ramai. (Corona!!!)

Kembali bersama Sato dan Lina...

Gurau!!!! Nnt bab Date,  Ashly buat dekat draft lain. Sorry kalau lambat update....

Speak with youWhere stories live. Discover now