~MGILY 2~

513 48 15
                                    

Previous chapter >>

"Alaa akak ni.... Bising laa! Jom Gem..." Ice mengheret Gempa kebiliknya. Gempa terpinga pinga namun hanya mengikut sahaja.

"Haishh.... Budak ni laa" ucap blaze sambil menggeleng laju

Enjoy it~~

"Emm.... Ice, dah malam ni..... Saya nak tidur mana?" Tanya Gempa gugup. Almaklumlah sebab dia kan menumpang rumah orang.

"Awak–"

"Gemgem tidur aja dengan akak.... Esok kita pergi shopping beli baju gemgem...." Blaze memitong percakapan Ice. Ice hanya mendengus kesal dengan kakaknya itu.

"Hah?! Shopping?!" Inilah namanya perempuan. Pantang dengar perkataan shopping terus bersinar sinar mata. Blaze hanya mengangguk. Manakala Ice? Dia jadi nyamuk jaa kat situ.

"Ye dekk!! Jom!" Blaze mengheret tangan Gempa masuk kebiliknya. Ice? Mestilah bengang sebab baru nak lepak dengan 'kawan lama' nya tiba tiba kakaknya tarik. Sebelum masuk bilik Blaze menjeling Ice seakan akan berkata.

'alaa bagi akak pinjam dia nanti kau cuba la ingatkan dia balik'

"Tch- nasib kakak aku...."

_KEESOKAN HARINYA_

"Kak Azey!! Cepatlah!! Gem tak sabar dah ni!!" Gempa menarik narik tangan Blaze. Blaze hanya pasrah dan mengikuti Gempa. Ice? Dia duduk dalam kerata, katanya malas nak turun. Sudah satu mall diorang pusing. Sampai 2 jam diorang dalam tu?! Dah nama pun perempuan kan?

"Ughh... Kenapa cy yang kena angkat nee-chan? Berat laa...." Lastly Ice yang kena angkat semua. Gempa yang berasa kasihan kat Ice datang dan mengambik sedikit beg daripada Ice.

'cy.... Bukankah... Tak mungkinlah... Ramai lagi yang guna nama manja cy ni..... Kan?' batin Gempa.

"Meh sini saya tolong awak.... Mesti beratkan?" Memerah muka Ice apabila crush tercintahh ambil berat tentang dirinya. Gempa hanya tersenyum manis kepada Ice sambil membawa barang barang yang dibelinya. Ice yang sudah memerah bertambah tambah merah lagi akibat senyuman terlebih gula daripada Gempa //ape aku merepek nii//  Blaze yang disebelahnya menyiku kuat pinggang Ice sehingga berterabur beg beg yang dipegangnya. Apa lagi marahlah si Ice tu.

"Nee-chan!!!!!" Berlakulah aksi kejar mengejar sekali lagi diantara adik dan kakak keling ini.... Gempa hanya terkekeh perlahan.

Gempa’s POV

Bahagianya diorang.... Aku teringin nak rasa kebahagiaan itu juga.... Namun sayangnya semua itu hanyalah mimpi aku sahaja.... Aku rindu kau.... Aku akan pastikan aku jumpa kau.... Cycy.....

Gempa’s POV end

"Gemgem!! Nak kena tinggal ke?! Termenung sengsorang!!" Laung Blaze yang sudah masuk kereta meninggalkan Gempa diluar.

"Ehh?! Kenapa akak tak ajak gem jalan sekali?!!!" Gempa berlari terkedek kedek menuju ke kereta. Namun nasib tidak menyebelahinya, Gempa tersepak batu dan hampir terjatuh. Namun Gempa tidak merasakan impak keatas dirinya. Gempa membuka mata dan mendapati Ice memeluk dirinya. Memerah kembali muka Gempa apabila jarak dirinya dan Ice terlalu dekat. Dengan pantas Gempa menyeimbangkan dirinya dan berlari masuk ke dalam kereta sambil menutup mukanya dengan tudungnya yang labuh itu. Blaze ketawa melihat muka Gempa yang memerah itu. Ice pun tak kalah merahnye.

"Mantap korang.... Akak dah ambil gambar... Nanti akak share dekat korang.... Ahahahaha....." Ucap Blaze yang diselangi tawanya.

"Ishhh.... Nee-chann! Nanti share dekat cy tau!" Pinta Ice dengan mata yang bersinar sinar.

"Aik bukan tadi marah kaa.... Tetiba je ni...." Perli Blaze. Padahal Blaze sendiri sudah tahu kenapa.

"Akak saja cari pasal dengan cy ka? Cy beku- mmhpp!!" Belum sempat Ice menghabiskan kata katanya, Blaze sigap menutup mulut Ice. Menghentikan Ice daripada menyambung kata katanya yang terhenti tadi.

" Dah dah... Jom balik dah nak maghrib ni... Malam akak masak special untuk korang berdua...." Lalu mereka pulang ke rumah.

_skip time sampai rumah_

"Alhamdulillah dah sampai.... Jom turun." Ujar Ice.

"Akak nak masak kan? Biarlah gem tolong akak.... Lagipun gem tak ada kerja nak buat.... Segan lah gem nak lepak dengan Ice." Tanya Gempa beserta sebab //dah macam buat karangan pulak nak kena bersebab bagai//. Blaze mangangguk tanda setuju.

Selepas selesai mengangkut barang barang mereka membuat persiapan didapur. Kalau korang cari Ice, dia tido.

“kita nak masak ape akak?" Tanya Gempa dengan nada teruja yang tak bincang.

"Kita masak sup ayam! Favorite Gempa kan??" Tanya Blaze.

"Eehh?! Mana akak tau ni? Pandai la akak!!" Kembang Blaze apabila dipuji sebegitu. Tetiba terasa aura gelap disekelilingnya. Terlihat Ice di balik dinding dengan tatapan tajam setajam lidah yang selalu mengumpat //plakk. Blaze cuma buat tak nampak sahaja. Sudah masak Blaze dengan perangai adiknya yang dingin itu.

-- skipp time lepas makan --

"Alhamdulillah.... Dah kenyang! Sedaplaa masakan kakak malam ni!" Puji Ice

"Malam ni je? Malam lain?" Perli Blaze pula

"Tak sebab malam ni special. Gempa masak jugaa!!" Gempa hanya menunduk malu. Namun dalam hatinya sedang berbunga bunga sebab dipuji oleh jejaka idaman //plakk.

"Oh yee gem teringin nak tanya... Kenapa nama Ice, Ishikawa Icy. Tapi nama kak azey, Blazey Inferno?" Soalan yang diajukan Gempa membuatkan Ice dan Blaze diam membatu.

"K-kenapa? Gem salah tanya eh..." Gempa salah tingkah apabila ditenung oleh dua beradik itu.

Blaze memandang Ice. Ice memandang Blaze. Masing masing mati akal macam mana nak jawab. Patutka mereka beritahu hal yang sebenar atau mereka cerita.

"Betul nak tahu?" Soal Blaze sekali lagi

"Ye laa! Hmph!" Gempa mengembungkan pipinya. Hal itu membuatkan dia mendapat hadiah kasih sayang daripada Blaze.

"Ya Allah!!! Gemoinyeww!!!! Adik nak jadi adik ipar kakak tak?" Soalan yang tak terduga dek akal Ice dan Gempa. Keduanya terus menunduk malu. Blaze hanya mentertawakan kedua dua adiknya itu. //Anggap jelaa Blaze ambik Gempa jadi adek angkat dia//.

"Cepatlah bagitau!!" Bentak Gempa sambil membetulkan tudungnya yang senget itu.

"Macam ni...."






















Tbc....

Chapter 2 done!

If you want to ask or give me a suggestion, leave me a comment and I'll reply it as fast as i can. Don't forget to vote too!

Info extra

Umur diorang semua adalah 25 kecuali blaze 29. And yeah blaze is still single.

-- fyfy-chan --

--edited--

My Goldy.... I love you. (✓)Where stories live. Discover now