Previous chapter >>>
"Cepatlah bagitau!!" Bentak Gempa sambil membetulkan tudungnya yang senget itu.
"Macam ni...."
Enjoy!
"Macam ni cita dia... Sebenarnya kitorang saudara susuan. Sepatutnya kami bertiga. Tapi sorang lagi dah tinggalkan kitorang selepas mama meninggal. Sebab tu nama marga kami berbeza" jelas Blaze
" Oh! Gem minta maaf..... Gem tak tahu.... Tapi kan... Nama Ishikawa tu comellah! Boleh tah gem panggil guna nama tu?" Tanya Gempa dengan mata yang terlebih sparkling.
"B-boleh je...." Jawab Ice gagap.
"Arigatou ne Ishikawa-kun!!" Jawab Gempa girang. Kalau diikutkan hati nak sahaja Gempa peluk Ice namun ia masih ingat yang mereka ni belum halal.
'Fufufu~ crush puji~' bisik Blaze kepada Ice. Ice yang panas terus menyiku kuat perut kakaknya. Si kakak meringis kecil. Namun senyumnya masih terukir dibibir. Suasana sunyi seketika.
"Eh.... Jomlah tidur dah lewat ni...." Ajak Ice. Sebenarnya Ice hanya ingin mengelak daripada usikan kakaknya.
"Hmm.... Ye laaa. Jom kak Blaze! Malam Ishikawa!!" Gempa menyetujui Ice dan mengajak menarik tangan Blaze. Sebelum meniti tangga Gempa melambai kecil kearah Ice. Namun lambaian Gempa tidak terbalas kerana Ice tidak melihatnya.
💞💞💞
"Pagi Ishikawa!" Sapa si isteri. //Ralat// Sapa Gempa dengan senyuman manisnya.
"P-pagi..." Ice menjawab gugup.
'bila kau nak mula icy?' tanya si kakak.
'sabar laa! Aku tak boleh desak dia!' si adik membalas.
"Korang bincang apa tu?"
"Wargh!!"
"Korang dah kenapa?"
"Eheheheheh.... Nandemonai...."
"Jom makan! Sarapan dah siap!" Gempa menarik tangan Blaze. Blaze menarik tangan Ice. Jadilah kereta api.
"Woahh!! Sugoi!! Roti bakar! Macam mana gem tau ni makanan kegemaran Ice?" Tanya Ice sambil tangannya lincah mencapai roti bakar itu.
"Bismillah... Ittadakimasu!!"
Ngap!
"Wahh!! Sedapnya!!" Ice makan sambil mulutnya memuji masakan Gempa.
"Oy oy masakan aku kau tak puji pun lebih lebih....." Blaze membidas ayat Ice.
"Akak masak tak sedap." Dengan selamba sahaja Ice menjawab tanpa menghiraukan perasaan kakaknya.
"Tak sedap ya...." Blaze berjalan kebiliknya.
"Ishikawa! Kenapa cakap macam tu kat kak Blaze?!" Bentak Gempa. Ice memasang muka datarnya.
"Alaa... Merajuk kejap jee.... Nanti okay lah.... Jangan risaulah! Okay?" Ice meyakinkan Gempa. Namun dia tidak tahu apa yang bakal berlaku seterusnya.
"Ishikawa... Gempa nak pergi shopping! Ishikawa ikut eh.... Manalah tau banyak barang....." Pohon Gempa.
"Malaslah...." Jawab Ice singkat.
"Alaaa..... Pwease....." Gempa menggunakan teknik terhandalnya iaitu memasang muka kawaii dia.
'arghh!! Mataku!! Kawaii!!!'- batin Ice.
"Ok"
"Yeay!! Arigatou Ishikawa-kun!" Gempa melompat lompat kegirangan. Tanpa ia sedari ada yang memerhatikannya.
// Skip di pasar raya //
"Ishikawa! Cepatlah! Cepatlah!" Gempa menarik narik tangan Ice. Seperti yang dinyatakan di chapter sebelumnya, Ice akan memakai sarung tangan apabila ia diluar. Jadi tiada masalah untuk Gempa menyentuhnya. Ice hanya mampu redho saja apabila ia ditarik kesana kesini oleh future wifenya //ralat// oleh Gempa.
Setelah membuat bayaran, Gempa dan Ice berjalan menuju kearah kenderaan mereka.
"Cepat Ishikawa! Cepat!" Gempa berjalan dihadapannya.
"Sabarlah Gempa...." Tiba tiba datang sebuah kereta dengan laju. Gempa sekarang berada ditengah tengah jalan. Tampak seperti Gempa tidak menyedari kehadiran kereta tersebut. Dengan pantas Ice berlari kearah Gempa sambil membuka sarung tangannya.
"Gempa!! Jaga jaga!!"
Gempa menoleh ketepi. Jarak kereta dengan dirinya semakin dekat. Gempa menutup matanya.
Screeeee---
Shiuhhh~~
Gempa membuka matanya. Hal pertama yang terlihat dimatanya adalah sebuah tembok Ice. Gempa tercengang sementara. Kemudian ia mencari sosok tubuh Ice. Gempa bangun dari tempatnya dan bergegas mencari Ice. Terlihat sosok tubuh yang dicarinya terbaring lemah. Gempa segera berlari kearah Ice. Terlihat darah di kepalanya. Gempa cuba untuk tidak panik. Tanpa membuang masa, Gempa terus menelefon ambulance.
// Skip di hospital //
Gempa sekarang berada dihadapan wad kecemasan sambil berjalan kesini dan kesana. Terdengar derapan kaki seperti berlari kearahnya. Gempa mengangkat mukanya dan melihat Blaze berlari kearahnya. Gempa terus memeluk Blaze namun anehnya Blaze menolak dirinya.
Pang!
Gempa terdiam. Ia bermimpi atau Blaze baru sahaja menampar mukanya. Gempa melihat semula muka Blaze. Terlihat api kemarahan dicampur kebencian terpapar diwajahnya.
"Apa kau dah buat apa adik aku ha?!" Blaze menengking Gempa. Gempa sekali lagi tergamam. Tidak pernah sekali Blaze menengking dirinya.
"M-maafkan g-gem.... G-gem tak s-sengaja...." Gempa menjawab dalam keadaan ketakutan.
"Otak kau tak sengaja!! Lain kali jalan tu tengoklah depan!! Asal babi sangat?!! Otak kau kat mana?!! Mak bapak kau tak ajar ka?! Ouh.. lupa. Kau kan anak yatim piatu!!" Blaze memaki hamun Gempa tanpa menghiraukan persekitarannya. Gempa menunduk. Lidahnya kelu. Sepertinya Blaze yang memenangi perbahasan sebentar tadi.
"Jadi apa apa pada Ice.... Aku bunuh kau!" Blaze menjeling tajam kearah Gempa dan terus berlalu pergi.
"Adakah kamu isterinya?" Terlihat seorang doktor muda yang tampan berdiri dihadapannya. Disebabkan ukuran tingginya dengan doktor muda itu jauh berbeza, Gempa terpaksa mendongak untuk melihat wajahnya.
"Ah! Y-ya..." tipu Gempa.
"Alhamdulillah tiada kecederaan yang serious.... Namun ada sesuatu yang pelik. Mana sarung tangannya?" Tanya doktor muda tersebut.
"B-bagaimana doktor tahu tentang itu?" Gempa mula terasa curiga drngan doktor muda tersebut.
"Ouh maaf. Sebab sewaktu saya memeriksa pesakit, tangannya terlalu sejuk. Jadi saya ingat pesakit memakai sarung tangan. Ouh! Awak boleh melawatnya. Kami sudah memindahkannya ke wad biasa. Namun saat ini, dia belum sedar. Kalau dah sedar, panggil saya ya? Jaa nee!" Terang doktor muda tersebut lalu berjalan pergi.
Gempa menapak kearah wad yang ditempatkan Ice. Gempa membuka perlahan pintu tersebut. Terlihat sosok tubuh yang lemah terlantar di atas katil. Gempa mengambil tempat disebelahnya.
"Gomennasai..... Ishikawa-kun."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Tbc...
Chapter 3 done!
If you want to ask or give me a suggestion, leave me a comment and I'll reply it as fast as i can. Don't forget to vote too!
Extra info --
Ada sebab kenapa Ice selalu memakai sarung tangan apabila keluar rumah. Kalau tahu diam ya?
-- fyfy-chan --
--edited--
YOU ARE READING
My Goldy.... I love you. (✓)
Fanfiction"Aku ceraikan kau dengan talak tiga!!"" itulah kata kata yang diungkapkan oleh Halilintar kepada Gempa. Hanya satu ayat itu maka runtuhlah sebuah rumahtangga yang dibina selama sebulan bersama Halilintar. Dengan hati yang perih Gempa membawa diri ke...