~MGILY 4~

387 31 6
                                    

Previous chapter >>>

Gempa menapak kearah wad yang ditempatkan Ice. Gempa membuka perlahan pintu tersebut. Terlihat sosok tubuh yang lemah terlantar di atas katil. Gempa mengambil tempat disebelahnya.

"Gomennasai..... Ishikawa-kun."

Enjoy it~~

"Erghh...."

"Dah sedar?"

Ice membuka matanya dan perkara pertama yang dilihatnya adalah doktor muda yang merawatnya. Ice melemparkan senyum tipis. Doktor muda tersebut membalas semula senyuman Ice. Kemudian dia menyambung kerjanya.

"Macam mana keadaan awak?" Soalnya tanpa melihat wajah Ice.

"Alhamdulillah doktor, ah! Bukan... Tanah...." Jawab Ice. Doktor muda tersebut memalingkan mukanya kearah Ice dan melemparkan senyuman sinisnya.

"Kenapa kau kat sini?" Soal Ice.

"Rileks la... Asal kau marah sangat? Aku kan kerja kat sini, so logiklah kalau aku ada kat sini. Betul tak? Ishikawa Icy..... Baik kau diam sebelum rahsia kau terbongkar" Ucap Tanah lalu menghalakan pandangannya kearah Gempa. Ice berdecih kesal. Namun ia tidak mahu dirinya jadi buruan, maka ia harus menjaga rahsianya.

"Umm... Anu... Ishikawa-kun?"

"A! Gem! Kenapa awak tak pulang? Kesian awak tidur sini..." Tanya Ice prihatin.

"Aaa... Tak apa.... Rasanya kak Blaze tak kisahkan....." Jawab Gempa. Namun cara jawabnya membuatkan Ice kehairanan.

"Gem. Awak okay?" Tanya Ice.

"Saya okay. Awak tu okay ke tak?!" Tanya Gempa separuh panik.

"Awak tak perlulah nak risau.... Saya okay lah! Tengok!" Ujar Ice semangat.

"Awak dah boleh discharge petang ni... Nah." Tanah menghulurkan sarung tangan hitam bercorak simbol Ice.

"Arigatou doktor. Tapi boleh saya tahu nama doktor?" Soal Gempa.

"Tanah. Jaa!"

"Aah...." Gempa tersentak. Sepertinya ia pernah mendengar nama itu sebelum ini. Tapi dimana?

"Awak..... Awak.... Gempaa... Gempa Earthquake!" Panggil Ice.

"Ah! Ya?"

"Melamun apa? Ke... Awak dah jatuh hati dengan doktor Tanah?" Usik Ice.

Merah padam muka Gempa apabila diusik sedemikian rupa.

"U-urusai! Baka Ishikawa-kun!!" Ucap Gempa.

Keduanya memandang sesama sendiri. Seketika berhambur ketawa mereka mengingatkan hal sebentar tadi. Bagi Gempa, terasa seperti deja vu.

Keadaan ini.... Sama seperti waktu itu.... Tapi... Tak mungkinlah... Cycy... Aku rindu kau... Kalau saja...’- Gempa's pov

kyky... Andai saja kau ingat aku... Namun.... Biarlah ia berlalu...’- Ice's pov

"Assalammualaikum! Macam mana keadaan kau?" Soal Blaze secara tiba tiba. Terkejut dua manusia disitu.

"Nee-chan!! Terkejut cy..." Bentak Ice

"W-waalaikumsalam" jawab Gempa dengan takut takut.

"Gemgem!! Akak mintaa maaaf!!!! Aku terlalu marah!! Huweeee!!" Blaze memeluk Gempa sambil menangis.

My Goldy.... I love you. (✓)Where stories live. Discover now