(chapter ini akan mengungkapkan apa yang terjadi sebenar-benarnya jadi jangan skip kalau tak, nanti korang tak faham.)
( Tolong jangan skip chapter ni)
Previous chapter >>>
Namun sebelum melangkah kebiliknya Ice dengan sengaja membekukan sedikit lantai rumah agar licin. Blaze yang tidak menyedarinya langsung jatuh.
"ISHIKAWAAA!!!!!!!"
"GOMENNASAI NEE-CHAN!!!!!"
Enjoy it~~~
'hurm... Penatnya.... Aku hampir ingat yang Kak Azey benci aku.... Hmm... Tak apalah. Aku dah ngantok la...' POV Gempa
Dalam tidak sedar seseorang telah duduk ditepinya. Namun Gempa seperti tidak menyedari akan kehadiran sosok tubuh itu.
"Gem... Maafkan kakak ya?"
"K-kak Blaze?...."
Gempa merasa keadaan persekitarannya terasa berpusing. Gempa menoleh kembali kearah Blaze namun pandangannya sudah samar samar. Akhirnya Gempa jatuh kedalam kegelapan.
🔪🔪🔪
Gempa POV
Aduh.... Sakitnya kepala aku... Aku kat mana ni?. A-asal gelap? K-kenapa banyak darah?
Aku cuba bergerak. Namun hampa sepertinya aku diikat. Aku melirik sekitarku. Gelap dan penuh dengan darah. Aku cuba untuk tidak panik. Tiba tiba aku terdengar derapan kaki.
"Morning my sweetheart.... it's been a long time since that day right? Did you miss me?" S-suara tu, aku, aku yakin itu mesti dia!
"K-kau!"
"Wah.. wah... Tak sangka kau masih ingat aku... Ingatkan kalau dah ada yang baru lupa dah kat aku..." Tch- kau ingat senang senang ka aku nak lupakan kau! Dasar!
"Lepaskan aku! Macam mana kau tahu aku dekat situ ha?!"
"Umm macam mana eh? Sebab aku ada mata yang mengawasi... Korang keluarlah"
Aku melihat seperti ada yang keluar dari bayangan. Hampir gugur jantung aku melihat siapa yang keluar
"Ishikawa?! Kak Blaze?! Apa semua ni?! Kenapa buat Gem macam ni!"
Soalan aku dibiarkan berlalu. Aku meronta untuk melepaskan ikatan tersebut dan tiba tiba aku merasakan renjatan yang teramat sakit.
"Arghh!! Haah..."
"Stop Halilintar! Kau janji tak akan sakitkan dia kalau aku ikut?!!" Aku melihat samar samar Ishikawa memarahi dia.... Dan aku kembali kedalam kegelapan semula.
YOU ARE READING
My Goldy.... I love you. (✓)
Fanfiction"Aku ceraikan kau dengan talak tiga!!"" itulah kata kata yang diungkapkan oleh Halilintar kepada Gempa. Hanya satu ayat itu maka runtuhlah sebuah rumahtangga yang dibina selama sebulan bersama Halilintar. Dengan hati yang perih Gempa membawa diri ke...