الفصل 32

8.1K 358 11
                                    

مر قرابت شهرين على الجميع علاقه آسر وجنى فى تحسن...وكذلك رودى وآسر ..ولكن هى كانت دائما بغرفتها لا تريد التحدث مع أحد قلقه بشأن مستقبلها وحياتها التى دمرت ..وهو لم يشغل بخاطره اى شئ لم يشعر بالذنب نحوها ولم يئنبه ضميره ولو للحظه على ما فعله بتلك المسكينه...

كانت تجلس فى إحدى العيادات النسائية وهو بجانبها...

سيف وهو يمسك يدها: انشاء الله خير...

الدكتوره بإبتسامه صافيه: مبروك يااااامدام سلمى حضرتك حامل..

ماذا تقول انها حقا حامل طالما انتظرت سماع تلك الكلمه منذ سنوات طوال واليوم تسمعها..

سلمى ببكاء: انتى متأكدا...

الدكتوره: ايوه متأكد وفى شهر ونص كمان مبروك...

سيف بدموع ظهرت فى عيونه: الله يبارك فيكى...

الدكتوره: عاوزين متابعه على طول عشان نطمن على حضرتك خصوصا أن سن حضرتك اسفه يعنى..

سلمى: كبير شويه صح..

الدكتوره: مش القصد حضرتك كل الحكايه عشان نطمن وتكونى فى امان...اتفقنا..

سيف: اتفقنا واطمنى انا هخليها متعملش حاجه خالص..
اخذها سيف وخرج من العياده.. وذهبوا إلى المنزل

سلمى: اوعى تصحينى لو بحلم يااااسيف سبنى نائمه.. عاوزه اتنينى فى الحلم دا..

سيف وهو يمسك يدها : انا اللى مش عاوز اصحى من الحلم اللى فيه تصورى مش قادر أتخيل انك معايه..

سلمى بضحك: لأ اطمن انا معاك وهفضل كتما على نفسك العمر كله..

سيف: ههههه طب خليكى قد كلامك بقى..

سلمى: بس انا فى حاجه مضيقانى...

سيف بخضه: فى أيه يااااروحى ليه مضايقه..

سلمى: بصراحه كدا كارمن انت سيبها مع ولاد آسر وهيه المفروض تعيش معانا..

سيف: طب اعمل ايه كارمن رودى وتميم بالنسبلها اكتر من إخوتها ومستحيل اعرف ابعدها عنهم دا غير ان هيه وعشق بئم اكتر من صحاب طب اعمل ايه..

سلمى: بس على فكره طيبه اوى وبتحبك ..

سيف يغمز: لا يشيخه..وانت عرفتى ازاى..

سلمى: ماهى هيه السبب انى أصلحك..

سيف: ازاى..
قصت له سلمى ماحدث..

سيف: يااااحبيبتى يااااكارمن نفع فيها تربيتى..

سلمى: بس برده لازم تيجى انت ناسى أن فى آسر وسليم فى القصر مينفعش تعيش معاهم..

سيف: ههههه ضحكتينى دى عيله اوى بنسبلهم ..

سلمى : انا لا هعرف اخد.فيك لا حق ولا باطل انا هنام واعمل اللى تعمله..

لقاء بعد فراق الجزء الثاني من الحب الغير مقصود..بقلم رانيا وجدى حيث تعيش القصص. اكتشف الآن