فى إحدى الأيام بعد خروج عشق وكارمن من المدرسه قررت عشق الذهاب لعياده الدكتور لتنزيل الجنين..
أمام العياده ..كارمن وهى تنظر حولها: فكرى ياااعشق ليجرلك حاجه..
عشق بيأس: يبقى احسن وبعدين احنا جين الصبح عشان المنطقه القرف اللى احنا فيها دى منك لله ياااتميم...
كارمن : اطمنى انا معاكى تعالى ندخل وربنا معاكى...
دخلت الفتاتان العياده وكانت قديمه بشده وكان هناك امرأه سمينه بشده تدعى سمر تعمل هناك..
سمر: خير ياااحبيبى جاين ليه...
كارمن بقلق: كنا عاوزين الدكتور...
سمر بسخرية: هو انتوا جاين عشان تنزلوا عيل..
كارمن: ايوه..
سمر: ومين فيكوا بقى..
كارمن: هيه مش انا..
سمر: وماله عاوزين خمس الاف جنيه تمن العمليه معاكوا..
كارمن: ايوه معانه..
عشق بخوف: هو الدكتور دا عملياته بتنجح..
سمر بضحك: بتنجح اطمنى ياااحبيبتى دا الدكتور بيعمل اكتر من عشرين عمليه فى اليوم واديكى شايفه العياده ملانه..
عشق: بس احنا عاوزين نمشى بدرى...
سمر بلؤم : يووووه وانا عملك ايه دلوقتى اديكى شايفه..
عشق وهى تعطيها نقود لها: عشان خطرى ..
سمر بفرحه: يوووه اعمل ايه فى قلبى الحنين هدخل الحاله اللى عليها الدور وبعديها انتى انا حبيتك واللهى ياااصغنن انت اقعدى واطمنى ...
____________________
أمام العياده يوجد ورشه ميكانيكا..كان يعمل بها شاب فى تصليح إحدى السيارات... يدعى كريم..كريم لولده: العربيه خلصت وبقت عروسه يااااحج عصام..
الحاج عصام: تسلم ايدك ياااابنى.. واللهى صعبان عليا وقفت فى الورشه دى وانت مهندس اد الدنيا..
كريم: اطمن يااااحج ماقلتلك آن واحد صحبى بس بن ناس اغنيه اوى وعندهم شركه سيارات وقالى أنه هيشغلنى هنا...
الحاج عصام: ودا مين دا..
قبل أن يتكلم كريم جاء له أحد العملاء.._________________________
مر عليهم سااااعتين فى العياده ولم يتم إدخالهم..
كانت تجلس تكاد تموت من. الخوف..كارمن لسمر: وبعدين ياااطنط هندخل امتى احنا هنتأخر..
سمر بغنجه: طنط ايه ياااعروسه هو انا بينى وبينك كام سنه..
كارمن: مش قصدى دا انتى قمر..
سمر: ايوه اتعدلى كدا..
خرجت من كانت بالدخل..
أنت تقرأ
لقاء بعد فراق الجزء الثاني من الحب الغير مقصود..بقلم رانيا وجدى
Actieرومانسيه عاميه مصريه.. مركز اول روايه مصريه 2021/10/29