فتحت كارمن الباب لتدخل عند سلمى...
كارمن: sorry..لو كنت ازعجتك..
سلمى بإبتسامه ودوده: مفيش ازعاج ياااحلوى..
كارمن بإحراج: هو انا ممكن اتكلم معاكى..
سلمى: ايوه طبعا هو انتى اسمك ايه..
كارمن: أسمى كارمن.
سلمى بحب: اسمك جميل اوى طول عمرى بحب الاسم دا وكنت بقول لو خلفت بنت هسميها كارمن..
كارمن: بتحبيه لسه..
سلمى بإستغراب: مين دااا..
كارمن: Dad سيف..
سلمى: ومين قال انى كرهته ..
كارمن: وهو كمان بيحبك اوى..ليه مش أدوا بعض فرصه..
سلمى: هو انتى لو كسرتى لوح ازاز وجيتى لزقتيه هل هيرجع زى زمان..
كارمن: لأ طبعا...
سلمى: علاقتى انا وسيف كدا..مهما حولنا عمرنا ماهنعرف نرجع زى زمان..
كارمن: بس داد بيحبك اوى ..وطول السنين اللى فاته منسكيش لحظه..
سلمى بدموع: ولا انا نسيته بس هو خدعنى اوى..
كارمن: انا اللى اعرفه عن داد أنه اطيب قلب شوفته ..من يوم ماعينى فتحت ولقيته هو كان ابويا وأمى وكل حاجه ليه..انا بحبه لدرجه كبيره اوى ونفسى اشوفه مبسوط هو عمرى معمل حاجه وحشه والدليل على كدا انا خادنى من الشارع فى الوقت اللى اهلى رمونى فيه لانى بنت حرام لكن هو حمانى وعملينى كبنته واكتر وعمره ماحسسنى بحاجه عكس كدا.. وانا نفسى ارد ليه جميله نفسى اشوفه سعيد ذى مكنت سعيد معاه..كانت تتحدث بدموع..ارجوكى حاولى تديله فرصه...
ضمته سلمى بشده وبكت معها بكت من فرحتها لأن سيف احسن أن يكون اب فى يوم من الايام..
سلمى: هحاول...
________________________________
مر اليوم على الجميع بهدوء إلى أن جاء اليوم التالى وكان الجميع ليلا يجلس أمام التلفاز لمشاهد البرنامج الذى تظهر فيه جنى...الاعلاميه: ضفتى اليوم شخصيه قلبت الدنيا مفيش قضيه مهما كانت معقده اللى وحلتها بيقولوا عنها جريئه ولسنها سبب مشاكلها عدوتها كتير بس دايما بتقف مع الحق ناصره للسيدات والنهارده حابين نعرف الجزء الخفى فى حياتها وأسرارها وياترى جرأتها هتنقذها النهارده ولا لأ ..رحبوا معى بالاستاذه جنى الشناوى...
دخلت جنى البرنامج وصفق لها الجميع كانت تبتسم بتصنع.. للجميع..
جلست وظلت تتلقى الاسئله من الاعلاميه إلى أن جاء التحدث عن حياتها الخاصه..الاعلاميه: نتنقل للجزء الخافى فى حياتك جاهزه...
جنى بثه: اكيد..
الاعلاميه: بيقولوا عليكى معقده نفسيه وعندك انقسام شخصيه..
كانوا يتابعونها من التلفاز..
أنت تقرأ
لقاء بعد فراق الجزء الثاني من الحب الغير مقصود..بقلم رانيا وجدى
Aksiرومانسيه عاميه مصريه.. مركز اول روايه مصريه 2021/10/29