Old best friend.

1K 10 0
                                    

'En wat gaan we vandaag doen?' vraagt Niall als we alle 4 in het busje zitten.

'We kunnen gewoon de stad in' zegt Zayn schouderophalend.

'Bepalen jullie maar' mompel ik en ik kijk naar buiten. We zijn voor de eerste keer in het jaar weer terug in Engeland, we zijn al langs onze ouders geweest, maar er gaat al dagen een gedachte door mijn hoofd. Hoe lang is het al geleden dat ik Louis heb gezien? Hij was vroeger altijd mijn beste vriend en ik had een super grote crush op hem. Toen ik mee deed aan the X-factor, zijn we het contact kwijt geraakt. Ik baal ervan, want ik weet hoeveel pijn ik hem daarmee heb gedaan. Ik appte altijd met zijn zusjes, maar die vertelde me alleen maar dat het niet goed met hem ging en dat ik mijn belofte had verbroken. Wat ook zeker waar was trouwens. Ik had hem de dag voordat ik vertrok voor X-factor beloofd dat we altijd beste vrienden zouden blijven.

'Hazza? Gaat het?' vraagt Liam bezorgt en ik merk nu pas dat er een paar tranen over mijn wangen lopen.

'Sorry, het is niks' lieg ik en ik veeg ze weg.

'Het is Louis, of niet soms?' vraagt Niall zachtjes en ik haal mijn schouders op. Ik had het vroeger altijd over hem, dus ze weten dat ik hem mis.

'Ik heb hem al 4 jaar niet meer gezien' zeg ik zachtjes. 'Hij moet me wel haten nu'

'Hazz, niet zo denken' zegt Zayn die zijn hand op mijn been legt. 'Wie kan jou nou haten?'

'En daarnaast, het is niet helemaal jou schuld dat jullie contact zijn verloren' zegt Niall.

'Ook niet het zijne' zeg ik zachtjes.

'Modest! en Simon' zegt Liam en ik kijk naar de grond.

'Weet je waar hij woont?' vraagt Zayn ineens.

'Nee, hij woonde vroeger nog bij zijn ouders, maar zijn zusjes zeiden dat hij uit huis was gegaan. Daarnaast is het midden op de dag, dus hij is nu toch niet thuis' zeg ik zachtjes.

'Stop met zo sip zijn' zegt Niall die me een paar keer in mijn zij prikt, waardoor ik zachtjes lach en hem weg duw.

'Ik denk dat ik weet waar hij is' zegt Liam ineens en ik kijk hem vragend aan. Liam draait zijn telefoon om en ik zie een filmpje van Louis die aan het dansen is, van 10 minuten geleden op een Instagram account van een dansschool.

'Damn, jij moet bij de FBI' zegt Zayn terwijl ik met grote ogen naar het filmpje kijkt. Louis is zo knap geworden, hij heeft zijn haar anders gedaan, waardoor zijn blauwe ogen perfect uitkomen en zijn rondingen zijn nog duidelijker geworden. Ik wist dat hij op dansen zat, maar deze dansmoves zijn zo veel beter dan vroeger.

'Nou, dan doen we dat vandaag' zegt Niall beslist. 'We gaan naar die dansschool, die is letterlijk in deze stad'

We zijn al in Manchester sinds gisteren en hadden al snel besloten hier voor een tijdje te blijven. Ik bijt op mijn lip als Liam de locatie aan de chauffeur doorgeeft, mijn gedachte laat ik weer afdwalen naar Louis.

-------------------------------------------

'Ik weet het niet hoor' zeg ik als ik tegenover de dansschool sta. 'Zijn zusjes zeiden dat ik hem echt pijn heb gedaan'

'Nou, dan ga je je excuses bieden' zegt Zayn die me een zetje geeft. Ik zucht en open de deur. De boys volgen me naar binnen en ik loop naar de vrouw die achter een bureau zit.

'Kan ik je ergens mee helpen?' vraagt ze beleeft.

'Ik zoek Louis, is hij hier toevallig? Louis Tomlinson?' vraag ik.

'Ja, hij zit in zaal 4' zegt de vrouw die naar achter zich wijst. 'Zijn les zou afgelopen moeten zijn over 5 minuten, u kunt hier op hem wachten'

Ik knik en draai me om naar de jongens, die me grijnzend aan staan te kijken.

One shots (Larry)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu