Het schoolgala.

923 14 0
                                    

Harry en Louis zijn allebei best bekende jongens in school. Als je ze ziet lopen, zou je zo denken dat het een stel is. Het zou ook perfect passen. Louis, de schattige kleine met een bloemenkroon op zijn hoofd en soms mascara op zijn lange wimpers. En Harry, de grote gespierde met scherpe kaaklijn die snel beschermend is.

Op dit moment zit Louis naar buiten te staren in de klas. Over 3 dagen is het eindgala en hij wilt maar al te graag met Harry gaan. Het probleem is alleen dat hij het eigenlijk niet wilt vragen. Hij is bang dat hij de hele vriendschap verpest waar ze 6 jaar over hebben gedaan om op te bouwen.

Hij zucht zachtjes en kijkt weer naar voren, waar de leraar de laatste dingen uit aan het leggen is voor het examen.

'Waar zit jij met je hoofd vandaag, beautiful?' vraagt een diepe stem langs hem en hij probeert niet te blozen door de bijnaam.

'Nergens' mompelt hij en hij ziet Niall naar Harry knikken. Alleen hij weet ervan dat Louis Harry wilt.

'Hey Hazza?' vraagt Louis zachtjes en Harry glimlacht breed.

'Hmm?' mompelt hij.

'Zou je met mij naar het eindgala willen?' vraagt Louis zachtjes en Harry lacht zachtjes waardoor Louis zijn hart breekt.

'Nice try, Lou, ik geloof echt wel dat je gevraagd word, maak je niet zo druk' zegt Harry en er vormen tranen in Louis zijn ogen. 'Maar ik wacht nog even of iemand anders me vraagt, voor ik met mijn beste vriend ga'

'Oke' zegt Louis zachtjes en hij kijkt weer naar buiten. De rest van de les negeert Louis Harry compleet, ook al probeert Harry een paar keer een gesprek te starten. Harry merkt meteen dat hij iets fout heeft gedaan en blijft na een tijdje ook stil. Als de bel gaat staat Louis meteen op en loopt in een rechte lijn door naar de toiletten waar hij meteen in tranen uitbarst. Hij sluit het hokje snel achter zich en zakt naar de grond.

'Lou? Ben je hier?' hoort hij een jongen met een Iers accent vragen.

'Ja' mompelt Louis.

'Wil je de deur openen?' vraagt Niall en Louis heeft de deur een zacht duwtje. Niall gaat snel langs hem zitten en strekt de kleinere jongen tegen zijn borst.

'Wat zei die?' vraagt Niall zachtjes als Louis iets is afgekoeld.

'Hij lachte me uit' snikt Louis. 'En daarna zei hij dat eerst wacht tot iemand anders hem vraagt, voor hij met zijn beste vriend gaat'

'Auch' mompelt Niall en Louis krult zich op in een klein balletje. Niall luistert een tijdje naar zijn gesnik terwijl zijn brein overuren draait.

'Ik snap het niet' zegt hij na een tijdje. 'Harry heeft de grootste crush ever op je, waarom zou hij nee zeggen'

'Ga het hem vragen zou ik zeggen' mompelt Louis en hij veegt zijn tranen zuchtend weg. 'Ik zoek wel iemand anders om mee te gaan'

'Ik weet misschien wel iemand' grijnst Niall en Louis trekt zijn wenkbrauw op. 'Zayn zijn beste vriend heeft een oogje op je, en hij is gespierd, daar wordt Harry gegarandeerd jaloers'

'Ik weet het niet, Ni, ik heb niet echt zin om tweede keuze te zijn' zegt Louis.

'Als je Liam leuk vind, zou je altijd gewoon iets met hem kunnen beginnen' zegt Niall en Louis zijn ogen worden even groot.

'Liam Payne? Als in het hoofd van het voetbalteam Liam Payne?' vraagt Louis met grote ogen en Niall knikt grinnikend.

'Sure, ik heb anders toch geen date' mompelt Louis en ze staan op van de grond. Louis loopt naar de spiegel en haal de uitgelopen mascara onder zijn ogen vandaan.

One shots (Larry)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu