Bileet

253 24 23
                                    

Harryn nk

"Huomenta unikeot!" Dean toivotti meille iloisena.

"Mikä sut on saanut niin hyvälle tuulelle?" Ron kysyi ja alkoi vaihtamaan vaatteita.

"Seamus ja mä mennään tänään Tylyahoon." Dean sanoi innokkaasti.

"Ja?" Kysyin.

"Siinä se oli." Dean sanoi suu täynnä hammastahnaa.

Hymyilin, sillä palaset loksahtivat paikoilleen. Dean ja Seamus olivat menossa treffeille Tylypahkaan. Ron näytti entistä häkeltyneemmältä. Tajusin vasta nyt, että Draco makasi vierelläni täydessä unessa edelleen.

"Huomenta Draco!" Toivotin pojalle ja pörrötin pojan hänen hiuksia. "Hmm ootko sä flunsassa?" Kysyin, sillä Draco makasi edelleen peiton alla.

"En." Draco sanoi ja nousi ylös.

Suuni loksahti auki. Draco oli paljon pidempi mitä oli ollut eilen illalla. Hänen yöpaita oli revennyt sekä housut olivat yhtä lyhyet kuin shortsit.

"Öhm, Harry voisitko sä käydä yksin Pomfreyn luona." Draco kysyi varovaisesti.

"Ehkä sun olisi parasta tulla mukaan. Sä olet kasvanut valtavasti eilisestä, Pomfreyn olisi hyvä tarkistaa sut." 

"En mä voi mennä sinne puoli alasti." Draco sanoi kylmästi.

"Lainaat mun vaatteita, kyllä sä sen matkan pärjäät niillä."

Draco nyökkäsi. Aloin penkoa matka-arkkuani etsien mahdollisimman pieniä vaatteita.

"Tuossa, pue ne." Heitin Dracon syliin mustat tiukimmat farkut mitä löytyi ja pienehkön harmaan collegepaidan.

Sillä välin Dean, Neville ja Ron lähtivät aamupalalle, jossa Seamus kuulemma oli jo.

"Saanko mä pitää tämän paidan, sitten kun mä olen taas normaali?" Draco ihasteli itseään peilistä.

"Toki, se on mulle vähän pieni." Puin viimein itselleni päivä vaatteet. Laitoin mustat farkut ja valkoisen hupparin ylleni, jonka jälkeen lähdimme sairaalasiipeen.

***

"Malfoy on kasvanut huimasti viime näkemästä. Hän on kymmenen vuotias. Ennustukseni meni ehkä vähän pieleen viime kerralla. Hän saattaa palautua takaisin 14-vuotiaaksi paljon nopeammin kuin arvataan." Matami selitti.

"Jes!" Draco hihkaisi.

"Ja muuten ota tästä, lisää vaatteita." Pomfery ojensi vaatteita syliimme. Kiitimme tätä ja lähdimme kohti rohkelikkojen oleskelu huonetta.

***

Draco käyttäytyi todella hillitysti ja ujosti. Joka ei ollut yhtään tämän tapaista. Päätin rohkaista poikaa, joten keksin jotain vähän erikoisempaa tekemistä, mitä en itsekään yleensä paljoa tee.

"Mennään!" Ilmoitin toiselle.

"M-mihin?" Hän lopetti kirjan lukemisen.

"Tarvehuoneeseen."

Draco lähti olkia kohauttamalla mukaani. Saavuimme tarvehuoneeseen, jossa oli paljon erilaisia jästi elektroniikkaa.

"Mitä nämä on?" Draco katseli ympärilleen.

"Ne on jästi tavaroita. Tule, mä esittelen sulle joitain",  ojensin Dracon käteen kämmenen kokoisen laatikon. "Tämä on puhelin, sillä voi soittaa, kuvata - ja katsoa videoita sekä kuvia, kuunnella musiikkia ja oikeastaan sä voit tehdä mitä vaan puhelimella." Selitin ja aukaisin puhelimen.

Baby Draco - DrarryWhere stories live. Discover now