Akhirnya kakiku pulih seperti biasa. Tiga hari jugak ambil masa untuk pulih. Dan hari ni aku sengaja ambil cuti. Malas nak pergi kerja lagi.
So hari ni aku memutuskan untuk makan tengah hari dengan Jaemin. Aku siap siap. Tiber teringatkan Kayla. Time sekarang mesti dia ada di office daddy dia. Semalam dia ada bagitahu yang uncle dia dah tak nak tolong dia lagi sebab takut kantoi dengan Yoshi. Jadi dia terpaksa ikut daddy dia.
Aku sampai di ofis Jaemin. Katanya dia ada meeting. So aku buat keputusan untuk tunggu dalam bilik dia. Nak dikatakan malang nasibku hari ni sebab ada orang langgar aku. Jalan punyalah besar, nak juga langgar aku.
Aku angkat muka pandang orang yang telah langgar aku. Lelaki. Patutlah rasa macam langgar besi. Hensem orangnya. Hidung lawa. Eh sempat pulak kau belek hidung dia Karina.
"Damn! So sorry. Saya tak sengaja" katanya dengan muka rasa bersalah.
Tapi kenapa muka dia nampak lain. Cara dia pandang aku macam dia kenal aku.
"Kita pernah kenal ke?" soalku.
"Of course! Awak girlfriend bos company ni. I saw you before"
Aku cuma mengangguk ngangguk. Sumpah aku cakap aku tak kenal dia pun.
"Oh lupa. Saya Sunghoon"
Aku cuma senyum. Wait aku rasa aku pernah dengar nama dia.
"I gotta go. Nice to meet you again"
Dia terus berlalu dari situ. Again? Apa maksud dia. Argh! Sakit kepala aku fikir.
Aku tolak pintu bilik Jaemin. Mataku auto besar melihat ada orang lain dalam biliknya.
"Sokay sayang. I dah habis meeting"
Aku senyum kekok. Argh! Bodoh kau Karina. Gila kau. Yoshi ada depan mata aku sekarang. Atau lebih tepat dia baru habis meeting dengan Jaemin. Lelaki yang aku ingin hindar sudahpun ada depan mata.
"So how's your leg? Dah okay?" soal Jaemin. Dia pegang kakiku.
Aduh! Nak sweet pun agak agaklah. Depan Yoshi kot. Aku perasan dari ekor mata dia yang dia tengah genggam tangannya.
"Aku balik dulu. Kau fikir fikirlah apa yang aku cakap tadi"
Yoshi terus bangun dan pergi. Muka Jaemin sudah berubah lain. Dia tunjuk muka bengis dia. Dia ada masalah dengan Yoshi ke?
"You okay tak ni?" soalku.
Dia terus pandang aku dengan senyuman.
"I okay. Jom lunch"
Aku mengangguk. Kami keluar beriringan.
Sampai di restoran yang kami selalu datang, mataku terpandang sebuah keluarga. Yes Yoshi, Melissa dengan Kayla. Nampak seperti keluarga happy. Mataku automatik berair. Dan aku sendiri pun tak faham dengan respon diri aku.
Kayla terpandang aku. Aku tahu dia nak sebut mummy dengan muka happy dia tu. Tapi aku cepat cepat buat isyarat supaya suruh diam. Aku lega dia ikut cakap aku. Muka dia berubah kecewa.
"You kenapa?" soal Jaemin.
"Nothing. Just mata I masuk habuk sikit. Entahlah tiber je"
Jaemin cuma mengangguk. Nasib dia tak soal banyak. Kami duduk lalu order makanan. Bila makanan sampai, aku cuma mampu tengok. Tak berselera langsung. Lagi lagi bila tengok Kayla bergelak tawa dengan Melissa.
"Makanlah. Kenapa tengok je?" soal Jaemin.
Aku menggeleng kepala.
"Why? You tak sedap badan ke? Demam?" soal dia lagi.
Tangan dia memegang dahiku. Aku tepis tangan dia. Hilang habis semua mood. Ni semua sebab Yoshi dengan Kayla. And why aku perlu cemburu sampai macam ni sekali.
"You makanlah. Lepas ni hantar I balik rumah terus"
...
YOU ARE READING
Memories Of Us | KANEMOTO YOSHI
Romance"Daddy! Mummy Karina cantik kan?" "No" "Wife daddy lagi cantik. Tiada siapa yang boleh kalahkan dia. Even ratu tercantik kat dunia pun tak dapat kalahkan wife daddy" START - 09.01.2021 END - 03.02.2021 ©wifejunkyu (calling out for those who found...