🐯 26

846 100 3
                                    

Kayla sudah tidur nyenyak. Tapi still aku tak boleh tidur. Tengah perang dengan perasaan sendiri sama ada nak minta penjelasan daripada dia malam ni atau hari lain je. Haih! Serabut kepala fikir.

Akhirnya aku memutuskan untuk ke bilik Yoshi. Bukan untuk mintak penjelasan tapi nak minta tolong dia masak spagetti untuk aku. Tiber tekak rasa nak makan spagetti buatan Yoshi. Dah lama tak makan.

Pintu bilik dia ditolak dengan perlahan. Haraplah dia sudi masakkan untuk aku. Mengidam betul betul ni. Tapi hampeh! Dia tiada dalam bilik. Baru nak tutup pintu, aku dengar something jatuh dari dalam bilik pakaian Yoshi.

Aku melangkah dengan perlahan. Tekaanku benar. Yoshi ada dalam bilik dia. Lebih tepat bilik rahsianya sebab pintu bilik itu terbuka. Diam diam aku curi tengok apa yang dia buat dalam bilik itu. Elok aje dia berdiri didepan frame besar yang berisi gambar kahwin kami.

Telingaku menangkap satu bunyi. Wait. Dia menangis? Tekaan ku benar bila aku nampak dia lap air matanya. Adakah dia selalu macam ni sepanjang aku tiada dengannya?

Dengan perlahan aku melangkah masuk kedalam bilik itu. Tubuh dia aku peluk dari belakang. Aku tahu dia terkejut sebab tubuh dia terus mengeras bila aku peluk dia.

"Sampai bila awak nak sembunyikan semua ni dari saya?...my prince husband"

Ya aku sudah ingat. Aku suka panggil dia dengan panggilan prince husband dulu. Alasan dia aku tak ingat sangat tapi yang pasti aku suka panggil dia macam tu.

Dia pusing badannya lalu memandang anak mataku dengan dalam. Mata yang penuh dengan kesedihan. Tidak menunggu lama, dia terus peluk aku dengan erat.

"I miss you sunshine!"

Aku tersenyum. Rindunya nak dengar dia aku panggil macam tu.

"I miss you too and I'm sorry"

Dia menggeleng kepalanya. Kedua pipiku ditekup. Dia pandang aku dan begitu juga aku.

"Bukan salah awak sunshine"

Still aku merasa bersalah sebab tak ingat husband aku sendiri. Orang yang paling aku sayang dalam dunia ni.

"I feel bad sebab tak ingat awak dari awal. You are my husband but I can't remember you"

Air mataku jatuh bila fikirkan itu. Dia mencium dahiku.

"No sunshine. Saya tak kisah kalau perlu tunggu awak lebih lama. Saya tak nak paksa awak untuk ingat saya"

Damn! I don't deserve you Yoshi. Kenapa awak terlalu baik.

"I love you" kataku dengan ikhlas.

"I love you more sunshine"

Dia kembali tarik tubuhku kedalam peluk kan dia. Masing masing melepaskan rasa rindu.

Dan sejak dari itu, dia tak henti cakap dia rindu sangat dengan aku. Kini kami berada diatas katil. Yoshi cakap dia akan jawab semua soalan aku.

"Macam mana saya boleh accident?"

Aku nak tahu lebih lanjut macam mana aku accident even aku dah tahu itu semua Melissa punya pasal.

"Time tu awak baru balik dari ofis saya and after that I got a call from hospital. They told me awak accident. You have no idea how I felt that time. Saya cemas sangat time tu"

"Polis cakap punca awak accident sebab ada someone langgar awak dengan truck. And sampai sekarang polis tak dapat tahu siapa dalang disebalik accident awak"

Melissa awak. Perempuan yang selalu ada dekat dengan awak. Tapi aku tak nak bagitahu dia lagi. Hilang mood nak lepas rindu dengan husband aku nanti.

"And you know what. Time jugak awak mengandungkan Kayla. Due awak lagi 2 minggu and saya memang tak kasi awak drive tapi awak berdegil nak drive jugak. And I can't do anything because you are my beloved sunshine"

Aku tersenyum. Sayang betul dia dengan aku sampai perlu ikut kemahuanku.

"After that doktor cakap awak kritikal. Mereka terpaksa bawa keluar our baby. And I felt relieved when doctor said Kayla was fine. But you..."

...

Memories Of Us | KANEMOTO YOSHIWhere stories live. Discover now