Harry netušil, co ho dnes čeká. Byl poslední vyučovací den, poslední lektvary, poslední setkání se Snapem.
Válka absolutně změnila jeho pohled na nerudného starého netopýra ze sklepení, přesto si celý ten rok, kdy studoval sedmý ročník, nebyl jistý, jak se k němu vlastně má chovat. Na jednu stranu to byl v jeho očích ten nejstatečnější muž na světě, na tu druhou se však Snape stále choval jako hovado, špion nešpion.
Když stál přede dveřmi učebny lektvarů, nedokázal ovládnout třas, který lomcoval jeho tělem. Cítil se přesně jako tehdy, kdy do této učebny měl vstoupit poprvé.
Mohutné mahagonové dveře se rozletěly a studenti zmijozelské koleje se nahrnuli do místnosti. Poté vstoupili i Nebelvíři, ačkoli o něco váhavěji.
Harry měl opravdu pocit dejà vu. Sedl si na to samé místo jako v prvním ročníku, Snape stál na tom samém místě jako tehdy a dokonce i vypadal úplně stějně jako jeho mladší já, až na malou jizvu na krku od Nagininých zubů.
Snape chvíli přecházel sem a tam a měřil si studenty mrazivým pohledem. Pak očima zastavil na Harrym a toho polil studený pot.
,,Pottere," štěkl profesor, ,,co získám, když přidám rozdrcený kořen asfodelu k výluhu z pelyňku?"
Tentokrát byl však Harry připraven. Věděl odpověď na tuto otázku, tu, kterou chtěl Snape slyšet i tu, kterou chtěl ve skutečnosti slyšet ještě více.
,,Severusi," zašeptal Harry a postavil se na vratké nohy, ,,já taky."
Na tohle Snape nebyl připravený. Jestli existovalo něco, co ho zaručeně dokázalo vyvést z jeho pověstné rovnováhy, byla to Lily a její syn. Její oči.
Černovlasý muž si přitiskl dlaň na ústa, aby ztlumil vzlyk.
,,Nebyla to tvá vinna," řekl Harry a udělal několik kroků směrem k profesorovi.
,,Byla!" zašeptal Severus, zatímco klopýtl vzad a narazil do katedry.
Harry se snažil nevnímat všechny udivené pohledy, které cítil v zádech.
,,Ty to nechápeš," zavrtěl hlavou mladší z mužů, ,,Tohle ti neříkám já, nejsou to má slova."
Přesně tuto chvíli si vybral velký, zrzavý kocour ke svému majestátnímu příchodu.
,,Zjistil jsem to nedávno, když mě ta kočka neustále pronásledovala," Harry se otočil k Hermioně, které se z očí kutálely slzy jako hrachy. Byla vždy velice bystrá a i tuto situaci pochopila jako první.
Žena s objemnými, kudrnatými vlasy vyskočila z lavice a běžela obejmout svého koucoura. To už pochopil i Severus. Sesunul se na zem a přestal se snažit skrývat své opravdové pocity.
Harry věděl, že by Snape nechtěl, aby ti zbylí studenti všechno viděli a slyšeli, proto je jedním neškodným zaklínadlem na čas zbavil vnímání a sám se sesunul k zrzavému koucourovi.
,,Lily, Lily, Lily..." šeptal Severus mezi nekontrolovanými vzlyky tiskl k sobě kocoura, který nadšeně mňoukal na souhlas. Harry by přísahal, že i přes své slzy viděl, jak se zvířeti zatřpytily velké, zelené oči.
,,To proto pronásledoval Pettigrewa," vzlykla Hermiona.
Harry to vše jen sledoval. Za těch pár chvil, kdy už všechno věděl, měl možnost si s maminkou popovídat až dost. A tato chvíle mu dala možnost vidět, jak moc byl Severus doopravdy zlomený.
A jak válka je všechny donutila stát se citlivějšími, než by ve skutečnosti byli.
,,Pottere, co získám, když přidám rozdrcený kořen asfodelu k výluhu z pelyňku?" zeptá se Snape mladého čarodějnického učně.
Teorie pracuje s viktoriánskou květomluvou, kde asfodel, což je druh lilie rostoucí na Pyrenejském poloostrově, říká: ,,Můj smutek tě bude doprovázet až do hrobu."
Pelyněk zase označoval hluboký zármutek. Pokud jste tyto dvě rostliny ve viktoriánské éře dali k sobě, vyšlo vám z toho: ,,Hluboce lituji Lilyiny smrti." Takže to vůbec nebyla otázka na lektvar, ale vyjádření Snapeovy lítosti a naznačení, jaký vztah k Harryho matce měl.Plus, tady v té povídce pracuji s fanouškovskou konspirační teorií, která říká, že Lily se po své smrti převtělila do kocoura (zrzavé vlasy = zrzavá srst). Což by vysvětlovalo neustálou potřebu zabít Ronovu krysu, pokud někdo četl knihy, ví, že Křivonožka taky sehrál roli v Siriusově příchodu a byl mu velkým přítelem.
Ze všech konspiračních teorií mi tahle přijde asi nejvíce možná a mám pocit, že by to tak dokonce opravdu mohlo být. :D
Jednodílovka je psaná z pohledu Harryho z jednoho jediného prostého důvodu. Myslím, že takhle to působí mnohem logičtěji a uvěřitelněji, než kdyby na to přišel Severus sám, myslím, na to že Křivonožka je ve skutečnosti Lily. Mezi Harrym a Lily je mateřský vztah a dítě svou matku pozná všude. :D
Doufám, že se vám po dlouhé době vydaná jednohubka líbila, budu ráda za každý upřímný názor. Taky je dost možné, že na tuhle knihu už každý zapomněl, žejo. :D
Vaše Ray x
YOU ARE READING
A mezitím? [HP ONESHOTS]
FanficZ Coronaviru karanténa, z karantény moc volného času a z volného času spoustu nudy. Myslím, že všichni to moc dobře známe. Každý si našel svoje záliby a koníčky (které jdou v karanténě provozovat) a zabíjí tak volný čas. Můj způsob, jak se neunudit...