POV Harper
"Harper kom op anders komen we te laat!" Ik hoor June vanuit de gang naar boven schreeuwen. "ja, ja. Ik ben bijna klaar!" Schreeuw ik terug terwijl ik mijn oorbellen in probeer te doen. Vanavond gaan we naar een één of ander verjaardagsfeest van iemand van onze opleiding. Ik ken hem niet maar June zei dat dit hét feest van het jaar zou zijn. En daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen.
Ik ren de trap af de gang in waar June ongeduldig staat te wachten. "Ik neem je nooit meer naar een feestje, het duurt bij jou altijd zo lang." Ik geef haar een waarschuwende blik terwijl ik door de woonkamer ren om mijn spullen bij elkaar te rapen. Ik pak mijn auto sleutels en voordat we de deur uitrennen pak ik nog snel Niall's gitaar, die heeft hij hier laten liggen gister en ik had beloofd hem vandaag langs te brengen.
Ik leg de gitaar op de achterbank en ga vervolgens achter het stuur zitten. Terwijl ik de sleutel omdraai stapt June in naast mij. Ik drink geen alcohol dus we kunnen altijd gewoon met de auto naar feestjes.
"We moeten eerst nog langs Niall, ik had beloofd zijn gitaar langs te brengen." Zeg ik terwijl we de straat uit rijden. "Oke dan. Alleen omdat jij het bent." Ik kijk haar kort aan nadat ik mijn zicht weer op de weg richt. Ik weet dat ze dit niet voor mij doet. Sinds Niall samen is gaan wonen met de jongens, gaat June altijd mee als ik daar op bezoek ga. Ik weet gewoon dat ze stiekem een crush op Liam heeft.
Ik zet de auto op de oprit en stap uit. Ik grijp snel de gitaar van de achterbank en loop naar de voordeur van het grote huis. June stapt ook uit en volgt mij naar de deur. Ik bel aan en na een paar seconden gaat de deur open. "Hey kleintje" Niall doet een stap naar voren en geeft me een stevige knuffel. Ik sla kort mijn handen om hem heen maar laat al snel los "kijk uit, zo verpest je mijn haar!" zeg ik met een sarcastische toon terwijl ik hem van hem afduw en langs hem heen het huis in loop. Ik hoor hem zacht grinniken terwijl hij June binnen laat en vervolgens de deur dicht doet.
We lopen met zijn drieën de woonkamer binnen. Liam en Louis staan samen in de keuken. Ik kan niet precies zien wat ze aan het doen zijn maar het lijkt op een poging tot pasta koken. Harry zit met een gitaar op de bank en schrijft wat met een potlood in een notitie boekje. "Nee Louis niet nog meer zout er zit al genoeg in!" Ik lag om de geïrriteerde toon van Liams stem.
"zijn jullie nou al weer ruzie aan het maken?" grapt June. Nu lijken de jongens pas door te hebben dat we in hun woonkamer staan. "Oh hi!" Louis loopt de keuken uit en geeft mij en June beide een knuffel, Liam doet het zelfde.
Ik loop langs de bank waar Harry nog steeds geconcentreerd aan het schrijven is en zet de gitaar van Niall tegen de muur. Als ik terug loop schud ik mijn hand door het haar van Harry. Hij kijkt geschrokken op en als hij ziet dat ik het ben legt hij zijn gitaar weg en staat hij op om mij ook een knuffel te geven. Harry en ik zijn vrienden geworden toen de jongens begonnen met de band. Niet super goeie vrienden, maar we konden altijd met elkaar lachen.
"Hi Angel." Zegt hij terwijl hij me loslaat. Ik glimlach. Hij noemt me altijd 'Angel', ik weet nog steeds niet waarom maar ik moet er altijd wel om lachen.
"En waarom zijn de dames zo uitgedost?" vraagt Harry. Ik wil antwoord geven maar June is mij voor. Zoals altijd. "We hebben een feestje en we zijn al te laat dus we moeten echt gaan." June loopt mijn kant op en trekt me mee aan mijn pols. "Doe voorzichtig. Als ik jullie moet ophalen moet je bellen." Zegt Niall voordat June mij het huis uit trekt. "Ik ben geen klein kind meer Niall, ik kan echt wel voor mezelf zorgen."
"weet ik. Veel plezier." Niall geeft een kus op mijn wang. Ik trek een vies gezicht en veeg met mijn hand over mijn wang. Niall lacht voordat hij de deur dicht doet
Na 15 minuten vinden we eindelijk een parkeerplaats. Ik zet de auto neer en ik en June stappen tegelijk uit. June pakt mijn arm vast en zo lopen we samen naar het huis waar de dreunende muziek uit komt. De deur staat open dus we lopen meteen naar binnen. June trekt me mee naar de keuken. Onderweg word ik door een aantal 'vrienden' begroet, ik glimlach alleen naar ze. De meeste mensen op school willen alleen vrienden met mij zijn vanwege mijn broer en mijn connecties met zijn vrienden. June is mijn enige échte vriendin.
In de keuken drukt June gelijk een beker in mijn handen. Ik kijk naar de rode plastic beker en vervolgens naar June. "Rustig maar, het is alleen Fanta." Ik neem een slok om er vervolgens achter te komen dat ze gelijk heeft. Niet dat ik anders had verwacht. June respecteert mijn keuze om geen alcohol te drinken en heeft dan ook nog nooit geprobeerd het me wel te laten drinken.
June pakt mijn arm weer vast en trekt me door de menigte heen. Ik heb een hekel aan huisfeesten. Uitgaan in een club of bar vind ik prima maar huisfeesten heb ik nooit leuk gevonden. Ik ging er ook nooit naar toe tot ik film en fotografie ging studeren. Blijkbaar ga je dan alleen maar naar huisfeesten. Er zijn altijd veel te veel mensen die bezweet tegen elkaar aan staan te dansen. En dan heb je natuurlijk ook altijd de hitsige stelletjes die elkaar staan op te eten in de hoek van de kamer.
We lopen de woonkamer binnen, hier is de muziek het luidst. "Kom met me dansen." Schreeuwt June om boven de muziek uit te komen. Dat is het enige wat ik niet haat aan huisfeesten. Dansen
Na een paar uur gedanst te hebben lopen we over straat, weg van de muziek. June heeft een paar drankjes op dus ze is aangeschoten, maar wel helder genoeg om op haar eigen benen te lopen en een normaal gesprek te voeren.
We stappen de auto in en ik draai de sleutel om in het contact waarna we wegrijden. Na een paar minuten in stilte te hebben gereden hoor ik June naast me zuchten. "Ik wil en vriendje" Ik kijk haar aan en lach om haar uitspraak. "Misschien moet ik Liam mee uit vragen." Ze gaat rechtop in haar stoel zitten en kijkt me aan en zet puppy ogen op. "Allerliefste Harper, zou je asjeblieft langs het huis van de jongens willen rijden zodat ik aan Liam kan vragen of hij met me uit wilt?" Ik kan het niet laten om hardop te lachen "June het is half drie in de nacht, Liam slaapt waarschijnlijk al." Ik stop voor het rode stoplicht en kijk June aan. "Maar dan maken we hem toch gewoon wakker! Dan kan ik mijn vraag stellen en dan kunnen we daarna gezellig een slaapfeestje houden." Het stoplicht springt op groen en ik druk met mijn rechtervoet het gaspedaal in waardoor de auto weer in beweging komt. "Ik breng je morgen wel, dan kan je het hem vragen als je nuchter bent." Zeg ik terwijl ik mijn lach in probeer te houden.
We rijden het kruispunt over terwijl ik vanuit mijn ooghoek twee koplampen onze kant op zie komen. Voor ik het weet voel ik een harde klap en ligt de auto in de berm aan de andere kant van de weg.
Hiii. Dit was mijn eerste hoofdstuk! Theehee. Ik hoop dat t een beetje leuk is en dat het goed te lezen is. Ik studeer film, ik krijg dus wel les in het opbouwen van een goed verhaal maar ben altijd gewend om verhalen op te schijven als een script en niet als een boek. Maar ik vond dit idee gewoon heel leuk dus ik dacht, ik ga het gewoon proberen. Laat me weten wat je ervan vind en dan die ik je in een volgend hoofdstuk! x -F
JE LEEST
Sunflower [H.S]
FanfictionAls Harper in een ernstig auto-ongeluk terecht komt en niet meer in staat is om in haar eigen appartement te wonen, trekt ze in bij haar broer en zijn huisgenoten: Niall Horan en de rest van de jongens van One Direction. (de jongens zijn al uit elka...