3. bölüm hapisane

43 25 1
                                    

Yine yeni bölümü yazıyom
diğer bölümü atamıyom okadar üzgünümki

Dumanlar derslige kadar gelmişti herkes paniğe kapılmış derslikden çıkmaya çalışıyordu.

(Işıltı +)=Sakin olun arkadaş biraz sakin. Panikle hareket ederseniz sağlam düşünemezsin.

(Sinitan biri -)=bir soru doğru yaptın diye başımıza başkan mi kesildin. Canımızın derdindeyiz.

(Işıltı +)=benim durumum sizlerden farklimi sizce. Bende burdayım bende risk altındayım ama sakinliğimi koruyup mantıklı davranıyorum.

O sırada sınıfa deniz hanım girdi.

(Deniz hoca-)=Çocuklar üst katta yangın çıkmış kapılar açılmıyor.

Sinifa panik hakim olmuştu.

Herkesbağırıp çağırp Ortalik da kosusturuyordu. Kimi dişan çıkıp geri sınıfa geliyordu

(Deniz hoca- )=Şimdi herkes sakin olsun yangin çıkışından sıra ile çıkıyoruz

O sırada görevli derslige girip öğretmene bireyler söyledi. Kızlar ağlıyor erkekler camlardaki demir parmaklar kırmaya çalışıyorlardı 2.kattaydık aşağıdaki parmaklıklar a basarak zararsız ine bilirdik. Deniz hanım bizi siniftan çıkardı spor salonuna doğru koşarak gittik spor salonunda bütün  okul toplanmış  misafir giriş kapısının açılmasını bekliyorduk. Aklima labaravatuardaki kimyasallar, yanıcı ve patlayıcı gazlar geldi.

(Işıltı+)=hocam labaratuar diye bağırdım. Yanıcı ve patlayıcı maddeler var. Zamanımız kısıtlı.

(Deniz hoca- )=doğru söylüyorsun. Bukadar insanı bu delikden bu kadar kısa sürede cikaramayiz. Siz gelin benle.

Benimle beraber bir grup öğrenci öğretmenle beraber gittik. Güvenlik görevlilerine başka çıkış olup olmadığını sordu.

(Işıltı +)=hocam eski personel çıkışı vardi. Ama kilitli uzun zamandır kullanılmıyor. Kiliti pas içindedir.

(Müdür--)= Bir yer daha var aslında. Ama orası pistir.

(Deniz hoca- )=şuan temizlik düşünme zamanımı. Nerede.

(Müdür--)=çöp leri attığımız yer var her katta mevcut. Direk çöp konteynera gidiyor.

(Deniz hoca- )=Bizi oraya götür. Daha hızlı takviye olur. Spor salonuna git ve söyle öğrenciler buraya gelsin.

O sırada çantamı derslikde unuttuğumu fark ettim.

Onun içinde telefonum ve kitaplarım vardı. Koşarak sınıfa döndüm. Her yer duman olmuş göz gözü görmüyor Du.

O sırada bir öksürme sesi geldi. Sınıfta biri vardı.

Duman oksijenden hafif olduğu için yukaridaydi. Ben yerde sürünerek sınıfta kalan kişiyi aramaya başladım. Ve 1 saat önce kavga ettiğim kızı yere çökmüş ağlar bir vaziyette buldum.

(Işıltı +)=sen ne yapıyorsun Burda. Neden bizimle gelmiyorsun.

(İsmini hala bilmiyorum- )=ben çok kor korkuyorum. Kipir daya mı mıyorum

(Işıltı+)=Tamam bak ben burdayım. Sana yardım edicem. Şimdi bana doğruu emekleyerek gelebilirmisin.Yada ben geleyim yanına.

(0-)sen gel.

Emekleyerek yanına gittim kız tir tir titriyor hisleri tutmuscasina ağlıyordu. Ellerinden tutum. Gözlerine baktım.

(Işıltı +)=bize hiç birsey olmayacak. Biz buradan çıkıyoruz sen yalnız değilsin ben varım yanında. Ben seni korurum.

(0-)=nasıl koruya bilirsin ki beni.

(Işıltı +)=şimdi elimi bırakma yeter.

O sırada derslige iki kişi daha geldi yoğun dumandan sadece
ayakkabılarını görebiliyorum. Sonra birilerinin bana seslendiğini duydum. Biri tanıdık bir sesdi.

(Çocuk-)=işıltı ışıltı neredesin.

(Işıltı +)=buradayız. Projektörün altında

Güçlü bir el yakaladı kollarımdan bir başkasında. Yanındaki kızı kucakladı. Kim olduğunu göremedim yoğun dumandan. Sonra yabancı ses kendime gelmemi söylüyordu. Başım dönüyor midem bulanıyordu.

Kapkara dumanın içinden yeşil gözler bana bakıyordu. Karanlığımin içindeki tek renk yeşildi.Hemde zümrüt yeşili

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Gözlerimi açtığımda hastanedeyim. Buraya nasıl geldiğimi ne halde geldiğimi bilmiyorum. Ama beni kurtarani çok iyi hatırlıyorum yeşil gözlü çocuk.

Aradan bir hafta geçti okulumuzun müdürü ihmal ve sorumsuzlukdan dolayı görevden alındı.

Yerine müdür yardımcısı olan deniz hanım getirildi. Okulumuz tamamen yandığı için ilçe dışında

olan eski bir hapisaneyi okula çevirdiler.

Okulumuz yeniden yapılana kadar burada eğitim gorucektik. Okul uzakta

olduğu için hafta içi yatılı olarak kalacaktık. Hafta sonları herkes evine servis ile bırakılacaktı.

Bu durum anneannemi pek hoşuna gitmesede israrlarim sayesinde kabuletti. Kuzenimle ikimiz aynı okuldaolduğumuz için bizi bir birimize emanet etti.

Düşüne biliyormusunuz beni akli bir karış havada gezen kuzenime emanet etti. Valizlerimizi hazırlayıp odadan çıktık.

(Ayla-)=000 kuzen o odada bu kadar eşyayı nasıl muhafaza edebildin. Eminim içinde sadece kitapların vardır. Kızım hapishaneye gidiyoruz. Ne gerek var bu kadar kitaba. Sen kültürlü mahkum mu olacaksın. Ay hiç gülesim yoktu Allah iyiliğini versin.

(Işıltı +)=kuzen senin bu algida bozuk halin beni kültürlü olmaya itiyor, valla. Sırf sana benzememek için okuyup prof olmak istiyorum.

(1.teyzem-)=kızlar kizlar siz hep böyle didişirseniz Okulu hapis haneye çevirmeyin.işimiz var sizinle.

Dedi teyzem gülerek. Bir daha bu hapis hane esprisini duymak istemiyorum. Eğitim almak önemli benim için yer ve mekan değil. Vali leri tek tek aşağıya taşıyıp odamı toparladım. Son kalan ufak tefek eşyalarımı da sırt çantama koydum. Büyük bir otubus geldi evin önüne. Otobüsün içinde sadece yeşil gözlü Ona hayatımı kurtardığı için teşekkür etmek istedim ama kulakliklarini kulağına takmış şapkasını yüzüne düşürmüş müzik dinliyordu.

Yeni bölüm karşımızda sizleri sevirem şimdi sorulara gelelim

Hapishanelerde yani yeni okullarında napicaklar

Sizcede bu yeşil gözlü çocukla neden hep ışıltı karşılaşıyor

Yalın nerde

sınırsız zeka Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin