MAJC Part 2

721 26 0
                                    

"Unnie !! Lamanya! Panas tahu tak !" Hyuri membentak sewaktu memasuki kereta. "Eh eh , amboii kau Hyuri! Membebel pulak heh! Cepuk kang!" Hyena ala-ala mengumpal tangannya. Hyuri menundukkan sedikit kepalanya. "Tu depan tu, nampak bus stop. Tunggulah situ! Yang pergi tunggu depan pagar yang panas terik nie buat apa ! Hah hah ! Lawan lagi!" Hyena pula membebel habisan. "Unnie .. Bole tak start kereta then kita balik . Hyuri lapar nie.. Unnie masak apa ?? Cepatlah..." Hyuri mengoncang-goncang badan kakaknya. "Makan jee! Ish!"

/ Airport - Paris /

"Take care Joe . Dont judge anything there. Dengar cakap ayah kau tau. Granda & grandma bakal menyusul nanti ." Granda memeluk cucu kesayangannya. "Ermm , ikutkan hati Joe belum jemu dengan Paris nie tapi demi warisan nie. Joe akan buat yang terbaik." JungKook seakan sebak. Se'macho' mana pun dia , kesebakkan sudah menjadi lumrah hidup manusia kan.. "Take care Joe!! We love you . "

Tepat jam 11.05 pagi , penerbangan ke Seoul bermula. JungKook perlu bersiap sedia menghadapi liku-liku seorang CEO. "Jyeah , aku tetap dengan stylo aku - Mr. Arrogant- . mesti ramai yang syok kat syarikat. Pergh!! Tak sabar nak sampai niee! Yuhuttt!!" 

/ Di kediaman Hyena /

"Wow!? Unnie dapat kerja nie!?? Seriously!?" Hyuri membulatkan matanya di hadapan sehelai kertas hitam putih. "Tak payahlah sampai macam tu! Ish budak nie! Bak sini! Hey, kenapa? Tak percaya? Nie semua hasil kesungguhan kita semua tau." Hyena menghela nafas. "Unnie, mesti appa dengan omma banggakan dengan unnie. Walaupun Minhyuk hyung takde sekarang, mungkin dia gembira jugakan nanti!" Hyuri memeluk kakaknya. Hyena tersenyum mendengar kata-kata adik perempuannya. Abangnya, Minhyuk. Kini dipenjarakan selama 3 bulan atas kesalahannya terhadap syarikat di mana dia bekerja. Walaupun hanya perkara kecil , bila melibatkan orang-orang ternama, ia tetap menjadi masalah besar.

"Takpe  , kita tunggu Minhyuk hyung balik heh . minta-minta dengan kerja yang unnie dapat nie , boleh selesaikan masalah nie!.  Ehh Hyuri, dahlah. Dah lewat dah. Esok unnie dah lapor diri. Hyuri pun nak sekolah kan .." Hyena bangkit dengan semangatnya.

/ Seoul, South Korean Airport /

"Oh menn!! Wow wow! Its really nice !! Yuhut !! Tak sabar rasanya!!" JungKook melekat pada tingkap kapal terbang.

/ Keadaan di luar kapal terbang /

"Okay everyone, please be careful with your attitude. Tuan Jung Kim tak dapat hadir kesini. Dia dapat tunggu di pejabat. Minta semua tunduk hormat sewaktu menjemput tuan muda. Faham  !"  ketua Panel Assistance , Park Woon memberi arahan kepada anak - anak buahnya. "Faham sir !!"

"Aigoo!!! Cepatlah !! Cepat!! Aduh! Aku dah habis tekan minyak ke nie!?? Asal macam siput je kereta nie! Alamak!! Dah lambat!! Mianhei mianhei!!" Hyena memecut laju kereta ke airport. Kalau tak disebabkan keretanya buat hal tadi , tidaklah wujudnya alasan terlambat nie.

"Ish , mana pulak si Hyena nie. Tuan muda dah sampai !!" Yeulshi  , salah seorang pekerja syarikat Jung Kim, sepantasnya menelefon Hyena. "Nae! Hello!! Yeulshi aku kat parking nie!! Sekejap sekejap!!" Hyena terjerit halus. "Cepatlah sikit ! Habislah kau kalau lambat! Ergh !! Cepat!" Yeulshi menggeleng halus. Mana tidaknya, baru hari pertama sudah buat hal!

JungKook menuruni tangga kapal terbang. Dari jarak jauh, sudah kelihatan sekumpulan manusia berkot hitam sedang melambai kearahnya. "Oh see , everyone wait for me! Yuhut!!" JungKook tersengih. Dia mempercepat jalannya. "Tuan, welcome back to Korea!" Park Woon berjabat tangan dengan JungKook. "Ouh ouh , thanks so much . em, nie je kee? Mana yang lain?" JungKook mengerling sekeliling. "Ouh, hahaha, mereka semua sedang menanti di pintu keluar airport. Silakan .." Park Woon memberi laluan.

"Huhk!?? Diarong dah beratur kat pintu tu! Cepat Hyena!!!" Hyena berlari anak mendekati Yeulshi. "Aigo aigoo, nah tisu. Tengok tu, berpeluh!" Yeulshi membantu Hyena mengelap peluh. "Fuhh.. Fuh..fuh! Mana orangnya?? Dah sampai??" Hyena menjungkit-jungkit kakinya. "Ketua kita tengah bawa dia kesini. Nasib kau awal sikit! Kalau tak , habis..." Yeulshi beria-ia cerita.

"Tuan muda, ini dia barisan barisan anak buah saya dan beberapa anggota pekerja syarikat. Tunduk hormat semua!" Park Woon memberi arahan.  Semua kakitangan pekerja menunduk hormat.

Hyena memerhati cara pemakaian lelaki yang sedang berdiri dihadapan sana. 'Ouh okay, memang stylo. Nak juga users spect hitam tuh. Taklah panas mana pon! Orang paris kan. Poyo !' dengus Hyena. Tak semena-mena kedengaran nada telefon menguasai keadaan waktu itu. Hyena seolah-olah terkujat! Terus dia mendapatkan telefon bimbitnya di poket. 'Budak Degil' . "apesal kau telefon nie Hyuri!! Siap kau balik nanti!" desis geram Hyena. Cepat-cepat dia kembali menyimpan telefonnya ke poket. Ah sudah ! Semuanya merenung kearahnya!  "Er.. Cheosimmida.. Maaf semua.." Hyena menunduk hormat. JungKook perlahan-lahan mendekatinya. Cein mata hitamnya dibuka.

"Ish! Apehal mamat nie! Ingat hensem kee!?? Poyo!" Hyena sempat mengumpat. "Park Woon , tolong bagi buku tentang attitude syarikat kita pada perempuan nie . jap! L.I.M X.I H.Y.E.N.A . wow , nice name . but its not real. Harap nama sedap perangai..."  JungKook menjeling kearah Hyena. "Erg .. Saya minta maaf gangguan sebentar tadi. Er.. Tuan Jung Kim sudah menunggu. Boleh kita gerak sekarang?" Park Woon cuba mengawal keadaan. "Okay. Teruskan .." JungKook kembali memakai spectnya.

Yeulshi menyiku lengan Hyena. "Apa??" Hyena masih merenung kearah lelaki tadi! "Kau dah kenapa Hyena! Kan dah cakap phone kena silent! Kang tak pasal kena tegur dengan Mr.Arrogant tu !" bisik Yeulshi. "Mr.Arrogant!???"

• To Be Continue .. •

Amacam ? Its gonna okay then before right ? xD  .guys! Keep read cuz after this is the most amazing part !!! >< .  diarong bakal ketahui sebenarnya!!!

Mr. Arrogant Jatuh Cinta  !Where stories live. Discover now