MAJC Part 7

350 26 8
                                    

Keesokkan pagi . . .

"Hyena unnie . . Bangunlah .. Hyuri nak ke sekolah nieee.. unnie.." Hyuri menepuk2 bahu akaknya yang lena tidur sejak tadi malam. "Ahhh .. Hyuri_naaa .. Pukul berapa sekarang nie dear ? .." Hyena mengurut-ngurut dahinya. "Already 7.30 pagi .. Unnie dah okay? Panas lagi tak ?" Hyuri menekup tapak tangannya kedahi kakak kesayangannya. "Ah,, gwaenchana ... Rasanya unnie bole kerja hari niee.. ehh! Kereta unnie kat tempat kerja! Mcm mna unnie kat sini!?" Hyena seumpama terkejut. Dilihat adiknya dihadapan. "I have something to tell you unnie" Hyuri kelihatan tersenyum sinis O_o

"Yee unnie , masa tu dahlah dia papah unnie! Halamak! The sweet part of the yearlah! Huish! Lepastu! Dia yg baringkan unnie then dia pegang dahi unnie!! Ommona ... then dia kelam kabut pergi klinik beli ubat untuk unnie! Halahaiii , caring nyaaa unnie dia .. You need to thanks at him unnie !!"

"Mr.arrogant tu yang send aku ke rumah, mcm mnalah dia pulak yg jumpa aku time pengsan tu. Takde orang lain keee!? Tak memasal kena minta maaf dah ! Herg! Bas nie pulak main2 heh , mna nieeee !" Hyena menghentak halus kakinya. Akibat kereta ditinggalkan, bas lah yang kau cari -_-#

"Morning Bos" SoYeon , pekerja di kaunter memberi hormat. "Morning, oh yeee, Miss Hyena dah sampai belum?" JK menjenguk ke bilik P.A nya itu. "Er.. belum bos , sekejap lagi rasanya sebab dia kata tadi naik bas" "okay , nanti suruh dia masuk bilik saya bila dah sampai" JK memberi senyuman paling Maaaanisss sebelum beredar. "Halamak.. buat muka" >o<

"Hah!?? Bos panggil aku? Haishhh, tak boleh lah dia niee, mentang2 aku lambat hari nie. Herg!" Hyena cepat2 mengambil notesnya dan berlalu pergi.

"Pfuuhhhh" Hyena menghembus nafas berat didepan pintu masuk bilik JK. 'Alahhh, cane nak ckp thanks kat dia. Malunya! Hish!'

"Okay Cik Bos, itu sahaja appointment yang akan diadakan hari niee . Anything else Cik Boss?" Hyena membetulkan kot nya, maklum masih nervous gitu. "Hyena_shii.." JK merenung ke arah gadis dihadapannya. "Erg yae .. " Hyena melirik kearah lain anak matanya dari terus membalas pandangan JK, Mr Arrogant nie !! .

"Demam awak okay dah kee?" JK bersandar pada kerusinya. "Erg .. rasanya dah. Kalau tak, takdenya saya tercegat kat sini" Hyena mengawal suara ketarnya. 'Bila masa plak ber awak2 niee! Dasar Arrogant!' " okay, baguslah .. kereta awak tu jangan lupa plak, satu malam dia berjauhan dengan tuan dia" JK tersenyum . 'Halamak mamat nie! Senyum2 plak! Nak goda aku ke cane nieee!' -_-! . "Ouh saya tahu , erg, oh yeee .. saya nak ckp thanks a lot sebab tolong saya malam tadi .. rasanya kalau takde Cik Bos saya memang tidur kat parking tu.. hah .. thank you" Hyena tunduk hormat. "Most welcome" JK bangun dari tempat duduknya. "By the way Cik Hyena , takkan sekadar ucapan thanks a lot jeee?" JK betul2 disebelah Hyena menyebabkan gadis itu mengorak satu langkah kebelakang. "Ehhhh Cik Bos, rasanya terlebih cukup, a lot tuuu .. tak cukup kee?" Hyena teragak2 senyum. "Apa kata . . . " JK semakin medekat! "Hey cik bos!! Jangan buat perkara tk senonoh dengan saya!" Hyena teriak kecil sambil matanya dipejam.

"Ahahahahahaha ! Hadoi minah nieee!"

Hyena pantas membuka pejaman matanya. Terpapang jelas JK sedang mentertawakannya. 'Tak guna!' "Kau gila ke apee nak buat benda bukan2 kat kau?? Jatuh lah Arrogant aku . Apelahhhh" JK kembali ke tempat duduknya. Hyena menghembus nafas lega.. "Bagi saya, sekadar thanks a lot is not enough for me. I want something else. Dahlah aku papah kau, beli kan ubat, huuishhhh, banyak nieee" JK mengeleng halus. Hyena agak terlopong. 'Berkiranya mamat nie!! Menyesal aku kau tolong!' ╰_╯ . "Cik bos nak ape hah ?? Saya bukan orang kaya nak belikan jam tangan keee?? Hah, belikan baju kee? Kasut?? Eeii pleaselah! Pembaziran!" Hyena pula membebel. "Kau kalau membebel no satu kan, melebihi aku. Okay macam nielah, disebabkan aku takde idea baik punya sekarang nie, apa kata benda nie hutang kau terhadap aku. Amacam?" JK menjongketkan keningnya. "Hah?? Hutang??? Ntah papelahh cik Bos nieee! Hutang apa plak??" Hyena agak terkejut. "Rilek lahhh Hyena_shii, hutang yg tak perlu dibayar dengan duit tapi , .. emm .. adalah!" JK tersenyum. 'Eeiiiii! Aku nak je tumbok kau tahu tak!'

'Di bilik mesyuarat'

"What!!?? Lawatan projek di Switzerland!??? Kami berdua!?? Moa!???"

P/S : Aigoo aigoo , hoping korang tak bosan layan ff nieee T_T , iam trying to collect all my ideas ::>_<:: , the next part is amazing! Giler kau, berdua jeee O_o

Mr. Arrogant Jatuh Cinta  !Where stories live. Discover now