"Hye Miss Xiena" Justin melabuh duduknya. "Wow, great. Cepat kau buat kerja. Memang padan dengan kerja wartawan kau nie" Xiena sinis. "Okey, nie gambarnya" Justin mengeluarkan kameranya. Jelas kelihatan JK dan Hyena pada gambar² tersebut. "Good. So? Kau tahu nak buat apa kan. Nie upah kau . Ingat , aku nak berita pasal diarong nie keluar paper. Jangan lupa, paper untuk orang Korea yang sedang menanti" Xiena tersenyum sinis. "Okay, no problem. Aku uruskan semuanya"
"Eih kau nie, mesti kes kuat makan kek coklat" JK mengelap bibirnya yang terkena cebisan kek coklat. "Of course!! Coklat niee paling sedap tau !!! Mableshhhh!!" Hyena mengemam ibu jarinya. "Eeii, kau nieee" JK buat muka. "Ehh tk pyah 'eii' sangat, tengok , sebahagian besar kek niee awak yang makan banyak tau" "ehhh, dia yang makan salahkan orang" JK menjungkit bibirnya. "Ouh ye , kenapa msa beli kek niee sampai saya tertidur. Lamanyaaa. Kan kek nie dah siap" Hyena buat muka pelik. JK tergamam. Takkan nak bagi tahu dia jumpa Ex dia? Patut ke? Takkan Hyena jadi tempat dengar masalah dia.. Apatah lagi Hyena nie gadis yang dah curi hati dia!
"Aku terserempak dengan rakan sekerja .. berbual kejap dengan dia.. Tapi dia bagi aku tekanan pulak masa tuh" JK kelihatan termenung. "Ouhk... are you okay?" Hyena gugup. "Ehhh aku nak balik bilik dulu. Thanks for sharing" JK melangkah pergi. "Kenapa dengan dia nie .. tak pernah² macan nie.. mesti ada something niee"
'Keesokkan malamnya'
JK sibuk bermain game di lobi. Boring² nie , ambik masa kejap turun lobi. Stress dalam bilik katanya -_- , Tup , muncul mesej bergambar pada fonenya .
'CEO baru usahawan terkenal kantoi di hotel bersama wanita lain'
"Nae????" JK membutang matanya. Baik² dalam keadaan duduk terus berdiri dek terkejut dengan apa yang dibacanya. Jelas terpapar dirinya sendiri berada dalam berita tersebut. "Apa nie!?? Gambar nie..." JK berkerut semungkinnya. "Macam mana .. jinjja!" JK mengusap muka keras. Pelbagai soalan bermain difikirannya.
"Okay thank you" Xiena turun dari teksi yang dinaikinya. "Ouhk." Langkahnya terbehenti sewaktu melihat JK duduk di kerusi taman rekreasi. Berhadapan dengan cafe. Xiena mendekati figura tersebut.
"Oppa .. buat apa kat sini?" Xiena menegur. JK perlahan mendongak. Kenal sungguh dengan suara itu. Dia bangun dari duduknya. Keluhan berat kedengaran. "Ergg .. awak okay?" Xiena menegur. "Apa yang kau dah buat" JK sepatah. "Em? Saya buat apa?" Xiena berkerut. "Apa yang kau dah buat?? Tak cukup dengan apa yang kau dah buat pada aku dulu! Apa masalah kau Xiena!!" JK menyentuh kuat kedua² bahu gadis itu. "Oppa?? apa maksud awak???!" "Apa maksud aku?? Takkan kau sendiri tak tahu pasal skandal hotel aku. Hah????" JK melepaskan pegangannya. Xiena terdiam. Kelihatan senyuman sinis pada bibirnya. "Oh , berita hot tuh" Xiena menyelak rambutnya ke tepi. JK memandang penuh penasaran. "Baguslah berita tuh , sekurang² nya Xiena dah buat sesuatu untuk kembalikan balik hubungan kita dulu" "What!??? Kau Xiena .. Kau dah gila!??? Hah???" JK berkeras. "Ye !! Xiena memang dah gila !! Gila kerana kau JK !!! Aku sanggup buat apa saja asalkan kau terima aku balik JK !!" Kedengaran tangisan dihujungnya. Perlahan² titisan air hujan membasahi bumi New Zealand . "Aku menyesal !!! Menyesal jatuh cinta dengan kau Xiena !! Kau lupa ke apa kau buat dengan cinta aku!?? Kau permainkan perasaan aku !? Sekarang!!? Kau nak aku balik pada kau!??? Kerja gilalah!!" JK merengus geram. "Oppa .. tolonglah.. Xiena cintakan oppa .. Xiena menyesal dengan tindakan dulu .. Oppa.." "Aku takkan beri sedikit pun ruang dalam hati aku untuk orang macam kau nie!" JK membidas sepedasnya. Xiena mengelap air matanya. "Okay , baik . Kita tengok. Sape yang kalah dalam permainan nie!" Xiena melangkah pergi. "Tak guna!!"
"Omo.. hujan lah .. mana payung tadi nie .." Hyena menyampai payungnya lalu selipar disarungnya. Baru sebentar tadi bersiap untuk turun ke cafe. Terasa ingin beli Cake Chocolate kesukaannya lagi!
JK masih terduduk di kerusi . Dibiarkan hujan membasahi tubunhya. 'Kenapa kau macam nie Xiena! Kau yang curang dengan aku tapi ! Kau seksa aku ! Kali nie kau babitkan Hyena.. apa aku nak buat.. ' JK mengumpal genggamannya. Hyena membuka payungnya sewaktu keluar dari perkarangan hotel . Sewaktu ingin melintas , "ehh?? JK ??? omo !!! Cik Bos !!!" Hyena terkejut melihat JK dalam keadaan begitu. Pantas dia menoleh kiri kanan. Pantas dia berlari kearah lelaki itu.
"Cik Bos !!" Teriaknya lalu JK dipayungnya. JK terkejut dengan kehadiran Hyena. "Cik Bos kenapa berbasah kat hujan nie!??" Hyena kelihatan risau. "Errgg ... " JK tergumam. Kelihatan dia kegigilan. "Marilah balik ke hotel! Saya pimpin . Cik bos dah kesejukkan niee" pantas tangan JK dipautnya. Kedudukan payung ditengah² membantu mereka untuk berkongsi. Pautan Hyena pada lengan JK benar² rapi . Terdetik sesuatu di hatinya. Sewaktu ingin melintas, JK memberhentikan langkahnya. "Ouhk? Kenapa Cik Bos" Hyena turut berhenti. 'DUP!' Sepantasnya kini Hyena didalam pelukkan JK. Hyena terkaku. Payungnya masih ditangan kanannya. "Hyena_shii ... mianhei . .. Maafkan saya ..." JK kegigilan. "JK_shii .. kenapa nie..." Hyena tergumam , kini dia dia dipeluk JK!! Serious ??
"Maafkan aku Hyena ... Aku dah mula sayangkan kau .. " -JK-
•to be continue•
// Please Vote & Comment pelishhh ♥\\
// Thank you for read lovely readers ♡\\
// Keepa wait Next Chapter tau!! \\
YOU ARE READING
Mr. Arrogant Jatuh Cinta !
Fiksi PenggemarKim JungKook , anak usahawan jati Korea yang dikenali, digilai, dikejari ramai kini sudah kembali menjejakki kaki ke Korea kembali selepas 23 tahun menetap di negara 'Raja Shopping' iaitu Paris. Didikkan yang diberikan oleh datuk dan neneknya di Par...