MAJC Part 15

238 17 0
                                    

"Tolong bagi aku peluang Hyena .."

Hyena memeluk patung beruangnya. Mata berkeliaran kearah syiling rumah. Rumit untuk difikirkan. "Yaish .. kenapa banyak sangat masalah.. tambah lagi masalah nie .. beratnya .. apa aku nak buat nie!?  Lagipon , nak tak nak aku kena setuju sebab masalah nie babit nama aku . Aku kena bersihkan nama baik aku balik. JK!! Kau seksa aku!"

Pada masa yang sama, tak beza juga situasi yang dihadapi minda JK. Masih hal yang sama. "Asal ommonie boleh fikir benda niee. Macam dh takde jalan lain. Bodohnya aku ! Erg! Bersalah sangat-II kat Hyena. Kenapa dengan aku nieh! Yaish .. serabut betul otak nie. Huish .. Hyena setuju ke tk ye? Hyena .. mianhei .. tapi .. kenapa aku rasa macam aku mmg nk bertunang dgn Hyena ekk .. kenpa perasaan nie . Selalu main-II dengan aku!"

2 hari berlalu ...

"Sidang media tu petang nanti. Harap kamu mampu uruskan okay JK" Mr.Jung menyentuh bahu anaknya. Dia turut berat hati tapi apakan daya. Demi membersihkan nama maruah dan cadangan ibunya pada cucu tersayang. Kini sah Hyena tunang kepada JK. "Hyena .. kau okay?.." JK menegur sewaktu memakai tali pinggangnya. Hyena kelihatan terpinga. 'Em? Hyena? Bila pulak dia pandai panggil nma penuh.. err'  "Yes, iam okay ." Hyena tersenyum. Demi nama baiknya juga, dia harus berkorban.

Seperti yang sudah dirancang. Hyena dan Jk hadir ke sidang media tersebut. Segalanya diperjelas waktu itu dan bermulalah berita baru berkenaan mereka. Zon seterusnya mereka harus hadapi ♡

"Ouh . Tunang .. bijak langkah korang tutup cerita . Fikir senang-II ke nak lari dari masalah. Herm" Xiena sinis melihat berita yang dipapar di kaca tv.

Bilik mesyuarat .

"Kau bila nak buat majlis perayaan anak kau bertunang. Yelha .. kau orang ternama. Adat penting " kawan sekerja Jung , Kim tergelak halus. "Ouh pasal tuh , aku ingat nak sambut sekali dengan pelancaran projek kat switzerland tu. Senang sikit" Jung menjelaskan. 'Ouh okey jugak . Boleh diarong kenal2 tunang anak kau tuh" Kim ujar pendapatnya. "Hah betullah, boleh jugak. Idea tuh memang patut digunakan!"

Ahahaha , Hyena kena hadapi situasi menyukarkan lagilah ♡

"From this live confrences, everyone need to know that Lim Xi Hyena was engaged with Kim Jung Kook. Semua berita yg sudah tersebar amat dikesali. Kami mohon maaf atas pemberitahuan yg lewat. Spekulasi yg wujud amat mengecewakan kami. Hyena ialah tunang saya. No one else. And she will be my partner after this. Kami akan berkahwin tak lama lagi. Sekian"

"Oh my god !!! Arh!!" Hyena menekup mulutnya dengan bantal yg dipeluknya. Melihat pengakuan JK di kaca tv amat mengugatkan xD  . "Omaigat , "kami akan berkahwin" ? What? Takde dlm skrip pon! Memandai tambah ! Arh!! Arrogantnye! Ahaha , how sweet~~ ottokhae! Arh!!" Hyena ketawa halus. Masih tak sangka ada perasaan bahagia wujud di sudut hati ♡ , aduh , malu-II pulaaa ..

"Eh, ommonie. Sinilah duduk" JK menepuk sebelah tempat duduknya. "Kenapa duduk luar nie, tk sejuk ke.. cucu nenek nie" ommonie melabuhkan duduknya. "Em tk, nak hirup udara mlam. Rasa tenang je" JK menyandar pelan. "Haih, happy ke cucu nenek nie?" "Em? Happy? Nampak kee?" JK tersenyum kambing. "Ahahaha , nenek dah agak" "eh?? Agak apa nie nenek" "eleh, buat-II tk thu pulak budak nie, psal tunang dgn Hyena lah." "Nenek rasa?" "Nenek rasalah , keputusan nenek tk salah. Kannn???" JK tersenyum mendengr agakkan neneknya. "Hey, tersenyum pulak. Cepat bagi tahu nenek" . JK masih kelihatan tersenyum. "Ehh! Janganlah angau cucu nenek nie"  "ahahaha, tklah nenek. Emmm , haah. JK rasa macam ... emm, macam.. tk thula, rasa happy pun ye , rasa takut pun ye , rasa bersalah .. rasa bahagia .. arh!! Ahahaha" JK terjerit kecil. Malu kononya ♡ . "Aduh cucu nenek nie , macam nie lah. Kalau dah suka, cepat cakap kat Hyena. Biar dia tahu perasaan kamu. Jangan simpan. Nanti menyesal. Kay? Faham JK?"  "Emm  , faham nek. Haish, suka tu ye , aduh , fall in love nek , biar betul! Ahahahaha" JK tergelak. Ommonie apa kurangnya xD .  Hati dah cinta ♥

Keesokkan hari . .

"Whats!?? Hujung minggu nie??? Andwae!!" Hyena menekup mukanya di meja makan. "Yelha, hujung minggu nie. Habis bila lagi??" JK berkerut. "Baru tuari sidang media, nie majlisnya pulak. Aduh , sayaaa nie takut tahu tak!" Hyena mengeluh. "Kau nak takut apa, aku ada ." JK seperti memberanikan diri. Hyena agak tersentak. Tapi dibuat2 biasa. "Ergh , habis , barang semua? Hah, baju? Tudung? Make up? Saya belum cukup duit tahu tak" "aku kan ada" JK cuba lagi xD  . Hyena terdiam. Dia merenung wajah lelaki dihadapannya. "Er, cik bos okay?" "Hah? Nampak tk okay ke?" JK selamba. "Ehhh dahlah, kau tk payah byk bunyi. Esok ikut aku shopping. Aku pun nk cari barang untuk persiapan. Okay? Orait , aku nk gie meeting. Jom!" "Ewahhh , sedap booking nampak mamat nieh!"

"Aduh , asal susah sangat nak luahkan!" JK .

Mr. Arrogant Jatuh Cinta  !Where stories live. Discover now