MAJC Part 12

382 19 5
                                    

"Aku dah cakap , lain kali hati² buat kerja tuh !" -JK-

"Huhk!!" Hyena sedar dari tidurnya. Jam pada skrin fone ditatap. 7.00 pagi menepatkan dia untuk bangun. "Yaa jinjjaaa! Mimpi apa tadi?? JK msok.mimpi aku? Dashatt! Haishhh! Aniiii" pantas dia bangkit dari bangunnya. Tak sangka, mamat arrogant tu ikut dia sampai dalam mimpi T_T

JK mengenakan pakaian sesuai kerana hari ini dia akan turun ke tapak projek. Tak memasal pakai baju² smart terkoyak ke , kotor ke -_-|| , Arrogant kena jaga stylo xD . Selepas rambutnya selesai disikat, bibirnya mengukir senyuman. Teringat pula adegan tadi malam. Bagaimana dia megangkat Hyena. Paling sentuh tawa hati, part renung muka Hyena masa tidur. "Jinjja .. jinjja yeopudaaa . Arrrr , aku dah gila kee !? Ahahaha" JK tergelak sendiri.

Hyena menyarung kasutnya. Pintu dikuak. "Omo!!" Hyena terkejut JK yang sedang duduk dihadapan pintu biliknya. "Omo omo , bila pulak ada kerusi kat luar niee?" Hyena telopong. "Yelha, aku yang minta pekerja hotel ni sediakan. Takdelah aku penat nak berdiri tunggu kau kura²" JK kawal suara. "Ehh?? Bukan selalu tunggu kat bawah kee?? Kenapa nak tunggu saya? Errr" "Taklah , sekurang²nya aku bertanggungjawab" JK berlalu. "Ehhh dia nie, tetiba pulak nak tunggu. Ayat cliesher betol." Hyena menturuti langkah bosnya. Dia tak tahu punya malu JK time minta sediakan kerusi T_T

(Tapak Projek)

"Okey, nie plan projek, Cik Bos tengok dulu. Cik Hyena pun.." Jaehyung menghulurkan dua helai kertas putih siap lakaran diatasnya. "Okey , looking great. Nampaknya besar nie" JK meneliti setiap bahagian. "Yup Cik Bos , macam yang bos baca dalam buku projek, kita banyak labur duit untuk projek nie. Hoping its was a luck for us right" Jaehyung tersenyum. "Yes , iam wishing it too now. Saya pon tak sangka akan handle projek nie. Amazing" JK ketawa halus. Hyena mengerling kearah JK. Alahh kira² curi pandanglah xD . 'Dia nie .. dalam kerja serius.. tapi layan aku kat offices tak macam nie pun.. Arrogant betul' bisik hati Hyena. "Okay, apa kata kita tengok keadaan dalam bangunan. Sekali tu bolehlah pekerja kat sini kenal bos dengan P.A nyaa" Jaehyung membuka langkah diikuti JK dan Hyena.

"Okay nie tingkat dua. Semuanya hampir siap. Cuma lantai dan bahagian cermin.." Jaehyung menerangkan serba sedikit keadaan bangunan. Sambil² mereka berbual dan melangkah perlahan "Drrukkkk!!!!" "Aarggggg!!" JK sempat menyahut pinggang Hyena yang tetiba berpaut padanya. "Arggggg!" Hyena bedesis . Kelihatan sebelah kakinya terperusuk masuk kebahagian bawah . Kelihatan papan tipis pecah mengelilingi kaki kanan Hyena. "Hyena!!" JK terus mendudukan Hyena dan melihat kaki kanan gadis itu. Terdapat sebatang besi seramik dibahagian tepi yang menyebabkan bahagian buku lali hingga betis Hyena tergilis pada batang besi tersebut. Darah kelihatan mengalir. JK pantas membuka jaketnya lalu ditekap pada bahagian yang berdarah. "Arrrrrrrrr!!" Hyena terasa sangat pedih. "Kan aku dah cakap tadii, jalan tu hati², tengok²la time berjalan tuh! Tengokk ape jadi" JK membebel sambil membalut kaki gadis itu. Hyena terdiam. Adegan itu sama ... Masing² kelihatan risau dengan keadaan tersebut. "Mari bos! Kita papah Cik Hyena!" Jaehyung turut kerisauan. Cukup dengan Hyena yang mengalirkan air mata halusnya membuat JK bertambah risau! ()_()

"Saya boleh jalan" Hyena cuba bangun dari kerusi roda. "Okaylah macam tuh, Jaehyung, awak bawa turun kerusi nie yee, biar saya tolong Cik Hyena" JK memaut sebelah tangan Hyena utuk memimpinnye. Hyena terdiam seperti patung. "Erg baiklah bos, saya turun kay. Hati² tuh" Jaehyung menekan punat tutup selepas kedua² figura keluar dari lift tersebut.

"Kau okay tak nie??" JK memandang jearah Hyena yang kelihatan terdiam. Macam kena renjatan dah -_-|| , "Erggg okay okay, saya boleh jalanlah" Hyena cuba melepaskan pegangan halus JK di lengannya. "Ahhhh tak payah, sini aku pimpin, kang tak pasal tergolek ke, terseliuh ke kat depan tuh! Kang tergantung kaki tuh kat hospital nanti" JK pulak membebel -_- , "Pandai rupanya Cik Bos kita nie membebel" Hyena ketawa halus. JK melirik pelik namun ada ukiran senyuman akhirnya. Keadaan tangan tu pon cover dari gigil. Nasib tangan tak sejuk. Kang tak memasal kantoi yang JK tu nervesss sebenarnya xD

JK terus menghantar Hyena ke bilik. Sepanjang perjalanan, rapi je JK pimpin lengan Hyena. Terkedek kedek Hyena jalan. Sakit woooooo , tergilis uhhh T_T

"Huhk!" XieNa berselindung disebalik dinding. Kelihatan JK memimpin tangan seorang gadis. "Ouh, dia rupanya. Tak sangka, P.A sendiri .. patutlah. Tahulah apa aku nak buat kat kau JK" XieNa mendail nombor pada keypad fonenya. Ada lirikkan sinis diukir.

JK menutup peti sejuknya. Jus oren yang dituangnya diteguk habis. "Aishh, nak buat apa ekk" digaru dahinya tidak gatal. "Hah!" Baru teringat sesuatu.

"Nae? Depan pintu??" Hyena dengan lajunya kearah pintu. Dengan kakinya perit! Pantas pintu dibuka. "Annyeong" JK membuat pose "Peace" . "Heeeeeiiii, cik bos nak apa?? Malam nie mana ada tugas nak buat" Hyena menguak sedikit pintu. "Hellooo, aku datang nak tengok kau. Ahhh masuk jugak!" JK tidak mengendahkan bantahan gadis itu. "Yarhhh!!!"

'CEKINGGG' Katupan kamera tepat sewaktu JK melangkah masuk ke bilik Hyena.

'ZERGGGGG' JK membuka pintu bangsal. "Huargggg! Sedapnya angin malam!" Tangannya didepa. Hyena terkencet-kencet kesebelah JK. "Hey! Berani masuk bilik saya tanpa kebenaran!" Hyena mencekak pinggangnya. "Ehhh mna ada! Dah minta kebenaran kay, baik sikit" JK membidas. "Hey! Saya kata tak bolehkan. Kalau awak buat apa² kat saya, siap! Saya ada taekwando tau!" Hyena megangkat mukanya. "Whateverlah kura², ingat aku ada niat tak senonoh ke. Ehh kek semalam dah hbis heh??" JK melirik mata Hyena. "Err ada, dalam peti yang.. " belum habis cakap, JK sudah serang peti sejuknya. "Heiii!! Kek akuuuuuuuuu T_T"

"Hello, Xiena_shii , I already have that pictures. Meet you at cafe" telefon dimatikan.

•to be continue•

Lahhhh, apa jadi kat budak dua orang nieh nanti ()_() habis ..

//hoping you enjoying reads this story ♥♥♥ \\
//vote & comment please\\
//Thank you lovely ♡♡\\

Mr. Arrogant Jatuh Cinta  !Where stories live. Discover now