BAB 2:OLD FRIEND

114 9 0
                                    

Hinata berasa sangat teruja apabila berjaya mencetak mata ke-23 buat pasukan mereka.Mata sekarang 23 berbalas 21.Sungguh sengit perlawanan mereka dengan Fukurodani.

Akhirnya perlawanan hari itu tamat dengan kemenangan berpihak kepada Karasuno."Hebatlah toss kau tu,Kageyama.Dia macam shuh!Boom!Kemudian,baam!Cantik giler"kata Hinata sambil menunjukkan ibu jarinya.

"Lain kali kitorang pulak menang"kata Bokuto kepada Karasuno."Kami tunggu!"balas Tanaka dan Noya serentak.

Tiba2,satu suara menyapa pendengaran semua orang disitu yang berbunyi"Hinata Shoyo".Semua orang berpaling hampir serentak walaupun bukan nama mereka yang dipanggil.

Si pemanggil kalut seketika apabila begitu ramai yang memandang.Keadaan itu juga sama di pihak pendengar.Mana tidaknya,yang memanggil Hinata itu ialah seorang perempuan yang cantik dan comel.
"Warghh!!Ada perempuan cantik panggil Hinatalah!"jerit Noya.

Hinata sudah kelam-kabut.Dia memandang ke kiri dan kanan bagi memastikan dia seorang yang bernama Hinata di situ.

"Hinata"seru si pemanggil lagi."Y-ya?"tergagap-gagap Hinata menjawab."Awak ni siapa?"sambung Hinata selepas menenangkan diri.

"Awak tak ingat?"tanya si pemanggil.Hinata membuat muka

sebelum membuat muka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

sebelum membuat muka

"Crystal!!!"jerit Hinata sebelum berlari memeluk Crystal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Crystal!!!"jerit Hinata sebelum berlari memeluk Crystal.Crystal terkaku.Dia teragak-agak samaada mahu membalas pelukan itu atau membiarkan saja tangannya tergantung.

Hinata perasan akan hal itu cepat2 melerai pelukan sebelum berkata"Maaf".

"Tak apa,tak apa.Saya tak kisah"balas Crystal.

"Awak sihat,Crystal?".

"Ya,awak?".

"Saya pun sama".

"Crystal?"sampuk Tanaka apabila Hinata dan Crystal sudah seperti kembali menyedari yang mereka masih berdiri di situ.

"Oh,tak.Nama saya sebenarnya Kurobane Tsukoyumi.Crystal tu nama english saya je.Crystal Alian.Saya kacukan jepun-korea-america."Oh!Jadi kamulah yang dalam gambar tu kan?"tanya Sugawara kepada Hinata dan Tsukoyumi.

"Gambar?"tanya Tsukoyumi sambil matanya melirik kearah Hinata."Awak simpan lagi gambar ni?"sambung Tsukoyumi apabila Hinata menghulurkan gambar semasa mereka masih kecil.

"Ya lah.Ni kan gambar pertama kita.Awak tahu tak,saya sampai ingat ni gambar terakhir kita sebab awak ni 'camera shy'.Ni pun kita ambik gambar sebab saya paksa je.Kalau tak,takde ni tau.Takkan wujud kenangan ni tau" balas Hinata dengan muka cemberut.Tsukoyumi cuma tersengih sambil menggaru kepalanya yang tak gatal.

"Awak sampai bila lagi?"tanya Hinata apabila Tsukoyumi selesai berkenalan dengan Karasuno dan Fukurodani.

"Pagi tadi.Dalam pukul 2:00 pagi".Jawapan Tsukoyumi membuatkan Hinata ternganga."Awak datang sini terus?!!"tanya Hinata dengan nada terkejut.

"Saya tidur dulu.Lepastu saya pergi rumah awak.Lepastu saya datang sini.Ada masalah?"tanya Tsukoyumi.Hinata pantas mengelengkan kepala berkali-kali.

Sebelum Tanaka mahu bersuara,satu suara memanggil Tsukoyumi.

"Tsukoyumi!Tsukoyumi Kurobane!" jerit satu suara."Abang!"balas Tsukoyumi apabila suara itu semakin mendekat.Dia turut melambaikan tangannya supaya mudah dikesan.

"Tsukoyumi!"si pemanggil lantas meluru kearah Tsukoyumi sebelum memeluk Tsukoyumi.Tsukoyumi sempat mengelak lalu menyebabkan si pemanggil hampir jatuh tersungkur.

"Tsukoyumi!"marah si pemanggil."Ni abang saya.Kurobane Takumi.Abang,ni kawan2 baru saya"kata Tsukoyumi tanpa mempedulikan amarah abangnya."Ohh"hanya itu reaksi yang diberi oleh Takumi.

"Hai!"kata Karasuno dan Fukurodani serentak.Takumi hanya senyum dan mengangkat tangan sebelum berkata,"Yumi-chan,jom balik.Pendaftaran dah selesai.Abang nak pergi pasaraya pulak lepas ni.Mama pesan suruh beli barang.Tapi,abang hantar kamu balik dulu tau".

Tsukoyumi cuma memandang hairan abangnya sebelum membalas,"Aik,bukan ke abang Yumi yang sorang ni tak suka pergi pasaraya ke?Tiba2 ni,mesti ada agendakan?Ha,ni mesti nak jumpa Kak Sakura.Cakap kat mama".

"Tak baik kamu mempersoalkan niat murni abangmu yang cuma mahu membantu mama sahaja"balas Takumi.

"Sah,jumpa Kak Sakura.Tak pa bang,saya cover"jawab Tsukoyumi pula.

"Betul ke?!".

"Kantoi!"balas Tsukoyumi lalu ketawa sambil menutup mulutnya.Ayu sangat.

"Hhmm!"dengus Takumi.

"Dah!Jomlah.Kata nak ke pasaraya.Jangan risaulah.Yumi restu.Tapi,jangan bawa anak dara orang keluar lama2 tau.Tak elok"jawapan daripada Tsukoyumi itu membuatkan Takumi tersenyum sedikit.Dia pantas berlari menuju ke kereta sebelum menjerit"Cepatlah!".

Tsukoyumi hanya tersenyum melihat keletah abangnya.Boleh bikin gila nanti kalau duduk lama2 dengan dia.Dahlah ketiga-tiga abangnya memang otak gila2.

Tsukoyumi adalah anak yang kelima daripada tujuh adik-beradik.Kakaknya ialah anak sulung manakala abangnya tadi anak ketiga yang berumur 25 tahun.

Kakaknya bernama Kurobane Taniako,31 tahun sudah berkeluarga dan mempunyai 4 anak.

Abangnya yang pertama pula bernama Kurobane Tasyira,29 tahun dan mempunyai 5 cahaya mata sementara abangnya yang kedua pula,Kurobane Tanima pula berumur 28 tahun juga sudah berkeluarga dan mendapat 3 orang anak.

Abang Takumi pulak,duda dengan 3 anak.Takumi mencari teman hidup yang baharu kerana bimbang anaknya tiada kasih sayang ibu.Disebabkan Hitoshira Sakura sudi menerimanya sebagai kawan dan anaknya juga selesa dengan Sakura,dia tidak akan melepaskan peluang keemasan ini.

Adik2 Tsukoyumi pula kembar seiras.Lelaki dan perempuan.Si abang,Kurobane Tashiri,14 tahun,dan adiknya,Kurobane Tomori,14 tahun.Mereka berdua bersekolah di sekolah yang mempunyai asrama,jadi mereka tinggal di asrama.

Back to the story.

"Bye,Sho-chan.Bye,minna(Kamu semua).Jumpa lagi"kata Tsukoyumi sebelum bergegas mengejar abangnya.

"Jumpa lagi,Yumi-chan"bisik Hinata.


Haaa,macamana?Best tak?Kamu semua nak tahu apa akan terjadi diantara hinata dan Tsukoyumi?Baca jelah.

Never Gonna Be Loved(Haikyuu Edition)FinishedWhere stories live. Discover now