BAB 5:SULKING

28 3 0
                                    

Tsukoyumi P.O.V

Hari ni aku pergi sekolah sorang-sorang.Kenapa?Sebab aku merajuk dengan Sho-chan.Nak tahu kenapa?Flashback jelah.

Flashback

Aku dan Hinata berada di dalam bilik Hinata."Sho-chan"panggil aku."Mmm"jawab Hinata tanpa memandangku.Dia sedang sibuk bermain permainan video yang baru dibelinya."Sho-chan~"panggil aku lagi."Apa?"tanyanya namun dia masih tak pandang aku."SHO-CHAN!"panggil aku lagi."APA??!!"tengking Hinata.

Aku terkejut.Hinata tak pernah buat cam tu walaupun seanoyying mana pun aku.Aku terus berlari keluar.Tubir mata aku terasa panas.Aku mengayuh basikal tanpa mempedulikan panggilan Hinata.

"Kenapa aku sedih sangat?Kenapa dia tengking aku?Kenapa?Kenapa?"tanya aku kepada diri sendiri.Aku terus mengayuh tanpa mengetahui mana hala tuju aku.Akhirnya,aku berhenti di sebatang sungai.

Aku meluahkan segala-galanya.Setelah 1 jam aku di situ,aku mula rasa takut.Tempat tu sunyi lebih-lebih lagi dah nak malam.Aku tak tahu kat mana aku.

Aku mula memandang ke kiri dan kanan.Bila aku meraba poket mencari telefon,baru aku perasan yang aku tertinggal telefon dekat rumah Hinata."Why time nilah kau nak susahkan aku?"aku mula cuak.Lolongan anjing kedengaran di setiap sudut.

Aku terus menaiki basikal aku dan mula mengayuh sambil cuna mengingat kembali jalan yang aku lalui tadi.Tiba2,tayar basikal aku pancit.

'Seriuslah!!Time ni kau nak buat perangai.Oh god!Help me!!'jerit hatiku.Tiba2,seseorang memanggil namaku.

"Tsukoyumi...."

Sorry pendek je.I hope you enjoy my story.I also hope you have a good life.Bye~😊

Never Gonna Be Loved(Haikyuu Edition)FinishedWhere stories live. Discover now