BAB 7:BROKEN HEART

35 3 2
                                    

No one P.O.V

Kelihatan ramai pelajar berpusu-pusu di kantin.Ada yang tolak-menolak,beratur,makan dan berlari.Hinata yang baru keluar dari kawasan kantin berjalan ke arah belakang 'court' atas alasan tak nak berhimpit kat meja kantin.

Tiba-tiba,terdapat satu susuk tubuh yang sangat dikenali Hinata.Dia berjalan perlahan-lahan ke arah si 'dia' dengan pandangan sayu.

"Tsukoyumi"panggil Hinata.Tsukoyumi yang sedang makan terkejut apabila terdengar namanya dipanggil,lebih-lebih lagi dari seseorang yang dia sangat kenal.Dia kemudiannya berpaling dan mata mereka bertaut.

"Boleh saya duduk?"tanya Hinata.Tsukoyumi hanya mengangguk.Hinata terus duduk disebelah Tsukoyumi.Keadaan mereka amat kekok.Kalau dulu diisi gelak ketawa,sekarang hanyalah sunyi yang menyapa.

"I am sorry,so sorry"kata-kata dari Hinata membuatkan tangan Tsukoyumi terketar-ketar.Dia kemudiannya terus mengemaskan bentonya dan bangun meninggalkan Hinata.Hinata memandang Tsukoyumi dengan mata berkaca."I love you!"jerit Hinata

Tsukoyumi berhenti tiba-tiba dan berkata"Sorry,Sho-chan".Tsukoyumi berpaling dan memandang tepat ke wajah Hinata."I fell to someone already.Sorry"sambung Tsukoyumi.

Hinata bangun dan menggenggam erat tangannya.Dia menangis.Tsukoyumi hanya menundukkan mukanya,cuba menyembunyikan matanya yang merah.

"It-it's okay.By the way,who the lucky guy?"kata Hinata dengan teresak-esak."Kageyama Tobio"balas Tsukoyumi."At least,we can become a friend right?"pertanyaan dari Hinata dibalas anggukan dari Tsukoyumi.

Tsukoyumi terus berlalu pergi tanpa berpaling ke belakang."I will always waiting for you.I still love you,whatever you say to me,I still love you"bisik Hinata.

I still love you,whatever you say to me,I still love you"bisik Hinata

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

Keesokan harinya

"T-tsukoyumi!S-saya sukakan awak!"kata Kageyama kepada Tsukoyumi.Kageyama menundukkan badannya.Riak wajah Tsukoyumi yang terkejut bertukar menjadi senyuman yang manis dan berkata"I love you too".

Kageyama mengangkat kepalanya dengan wajah terkejut."Will you be my girlfriend?"tanya Kageyama.Tsukoyumi mengangguk dan tersenyum bahagia.Mereka berpelukan sesama sendiri sambil menangis gembira.

Hinata yang melihat agenda itu turut menangis.Dia tidak tahu mahu gembira atau sedih tentang hal ini.Tapi yang dia pasti,hatinya terluka.

💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟

"Hei,korang datingkan??!!"jerit Nishinoya.Muka Tsukoyumi merah habis bila Noya jerit.Habis semua orang dalam court tu pandang Kageyama dan Tsukoyumi.

"Uu~Ada kisah disebalik ni ke?"Sugawara mengusik pasangan itu."T-takdelah!"Tsukoyumi kaget,mukanya semakin merah."Pasti?~"tanya Tanaka dengan senyuman ingin tahu.

Muka Tsukoyumi sudah merah padam,jelas kelihatan."Sudah-sudahlah usik dia.Pengsan nanti anak orang kau nak tanggung Tanaka?"kata Daichi dengan tegas.

Akhirnya mereka hanya meninggalkan pasangan itu.Tsukoyumi terus berlalu untuk membantu Kiyoko dan Yachi.

Hinata hanya memandang sayu.Perasaan sedih semakin terasa pedihnya bila melihat kemesraan mereka berdua.Tapi dia tahu,dia tak boleh hilang tumpuan.

💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

Pada pukul 8:30 malam

Kelihatan Kageyama dan Tsukoyumi berjalan beriringan pulang ke rumah masing-masing.Nishinoya dan Tanaka memandang dengan perasaan cemburu.

"Aku harap aku boleh jalan sama-sama dengan Kiyoko-san"kata Tanaka."Aku pun sama Ryu.Nak balik sama-sama ngan Kiyoko-san~"balas Noya pula.

Hinata yang dari tadi senyap ditegur oleh Sugawara."Hinata.Kamu tak apa-apa?"tanya Sugawara.Hinata terkejut dan cuma mengangguk sahaja.Dia mengukirkan senyuman paksa kepada Sugawara.

"Saya tak apa-apa Sugawara-san"balas Hinata.Sugawara hanya memandang pelik kearah Hinata dan itulah ayat terakhir yang keluar dari mulut Hinata sepanjang mereka berjalan pulang bersama.

💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

2 hari kemudian

"Kageyama"sapa Hinata.Kageyama hanya memandang sepi Hinata."Ada apa?"tanya Kageyama."Kau...............betul-betul sukakan Tsukoyumi?"tanya Hinata dengan matanya tajam memandang mata Kageyama.

Kageyama terkedu."Tentulah!Aku sayang dia sangat-sangat!Kau sibuk buat apa?"balas Kageyama dengan nada sedikit bongkak."Aku cuma nak kata.JANGAN.LUKAKAN.HATI.DIA"balas Hinata.Dia kemudiannya terus berlalu begitu sahaja meninggalkan Kageyama yang masih cuba memproses kata-katanya.

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

"Hinata.Ada sesuatu ganggu fikiran awak ke?"tegur Yachi."Kenapa?"tanya Hinata."Takdelah,lately ni awak macam hilang fokus.Tapi tiba-tiba pulak awak bersungguh-sungguh hari ni"balas Yachi.

Dia masih ingat ketika perlawanan di antara Karasuno dan Aoba Johsai,mereka kalah teruk dengan Aoba Johsai.Akibatnya,mereka diejek habis-habisan oleh Oikawa namun sebentar sahaja sebab Iwaizumi memarahi Oikawa.

"Takde papelah.Don't worry okay?"kata Hinata lalu mengukir sebuah senyuman.Yachi hanya mengangguk dan turut senyum.

Never Gonna Be Loved(Haikyuu Edition)FinishedWhere stories live. Discover now