Kageyama P.O.V
Aku bangkit dari tidur seperti biasa.Selepas selesai membersihkan diri,aku bergerak kearah almariku untuk mengambil baju seragam sekolah aku.Kemudian,aku terus menuju kearah dapur sambil menegur ibuku yang sedang memasak.
"Ibu,hari saya balik lambat sikit.Dalam pukul 8:40 ye.Ibu tak payah tunggu saya untuk makan malam.Okey?"kataku sambil makan sarapanku pagi itu.Selepas itu,aku terus berjalan ke pintu rumah dan pakai kasut.Ibu aku hulur bento aku lepas tu aku terus berjalan menuju ke sekolah.Dah pukul 6:40 pagi.Rumah aku bukan macam rumah Hinata kat gunung.Dalam 9 minit berjalan sampailah.
Teringatkan Hinata aku jadi geram pulak.Kenapa dia cam rapat sangat dengan Tsukoyumi?.No,no,no.I am not jealous okay?Cakap sorang-sorang pulak.
SKIP
Still Kageyama P.O.V
"Sampai jugak"kataku sejurus masuk kedalam sekolah.Aku terus menuju ke bilik kelab bola tampar.Selepas selesai menyalin pakaian,aku kemudianya bergerak ke 'court'.Hinata tak sampai lagi.Apasal budak ni lambat.Dalam perjalanan,ada bayangan yang melintas di sebelah aku secara tiba-tiba.
Sedarlah aku bahawa itu adalah Hinata.Aku terus memencut dengan kelajuan maksima dan akhirnya...................................................................................aku kalah.Ceh,seri.
"Hinata boke!"panggil aku."Nani?"tanya Hinata."Kau tak pergi sekolah dengan Tsukoyumi ke?"tanya aku.Hinata senyum.
"Dia datang dengan aku.Tapi dia nak pergi kelas dulu.Kau........suka dia eh?"sambung Hinata.Muka aku memerah bila ditanya begitu."M-mana ada!Aku cuma tanya je.Boke!!"marahku.
"Hello!"tegur Sugawara dari jauh.Kelihatan Daichi,Sugawara dan Asahi berjalan beriringan sambil menuju ke arah tempat kami berdiri.Daichi kemudian membuka pintu court dan terus masuk tanpa berkata apa2.
Kami memulakan latihan pada pukul 7:00 pagi."Hello!"sapaan daripada seseorang membuat kesemua orang yang berada didalam court itu memndang ke pintu.Terpegun.Itulah yang dirasakan kami.Tsukoyumi dengan ayunya masuk kedalam court bersama-sama Kiyoko dan Yachi sambil menyapa semua orang.
"Cantiknya"puji aku tanpa sedar."Mm,awak buat apa tu Kageyama?"tanya Tsukoyumi.Sedar2 dia dah ada kat depan muka aku."T-tak ada pape!"aku terus memalingkan muka."By the way,panggil aku Tobio je"kata aku."Okey"Tsukoyumi membalas dengan muka comel membuatkan aku tersentak.Dia terus berlalu pergi untuk membantu Kiyoko serta ahli lain.
"Uwu~Tobio-chan~"satu suara mengejek aku.Tak lain tak bukan pemilik suara tu mahkluk berambut oren."Biarlah aku!Kau ada masalah ke boke?!"aku terus menarik rambut Hinata."Sakitlah Baka-yama!"Hinata membalas dengan mencengkam bahuku.Yelah,Hinatakan pendek.Tak cukup tinggi nak tarik rambut Kageyama.Kesian~
Kageyama P.O.V end
Hinata:Mengutuk aku ehh~Author tak guna.
Author:Sapa kau panggil tak guna?
Hinata:Kau ah!
Author:Kau pun sama
Hinata:Tak guna aku pun,aku pandai jugak main volleyball.Kau ade?*muka riak nauzubillah*
Author:Takpe kau.Nanti gua buli bebanyak.
Hinata:*jelir lidah*Tak takut~Okey,author merapu jap.Back to the story
Selepas sesi tarik menarik tu di tenangkan oleh Daichi,latihan disambung dan akhirnya,tepat pukul 8:00 pagi,semua sudah berada didalam kelas masing-masing.
Maaf author lambat post chapter baru.Because author busy sangat dengan homework and author pun ada buku yang masih on the way so kena gilirlah.Sebagai tanda maaf,terimalah video ini😅
Bye😘
YOU ARE READING
Never Gonna Be Loved(Haikyuu Edition)Finished
FanfictionKisah ini tentang Hinata,si pemblok tengah pasukan Karasuno. Hinata bertemu semula dengan kawan lamanya di Karasuno High School.Cinta yang dipendam sekian lama akhirnya diluahkan.Namun,siapa sangka ia membawa kisah yang sedih buat Hinata.Antara kawa...