Tsukoyumi P.O.V
"Tsukoyumi"panggil seseorang.Aku memandang ke belakang.
"Tobio!Huwaa!"aku terus peluk Kageyama sambil menangis.Kageyama yang terkejut dengan tindakan aku tidak dapat mengimbangi dirinya sebelum kami berdua jatuh bertindihan.Aku masih memeluknya sambil menangis.
Dia menepuk belakangku sambil bertanya"Kenapa ni,Tsukoyumi".
"Saya sesat!".
"Rumah awak kat mana?".
"Dalam 500 meter dari sebelah kanan rumah Hinata".
"Dari sini ke rumah Hinata dalam 1 kilometer lagi.Mari saya hantarkan".
"Tak menyusahkan ke?"kata ku sambil mengelap air mata.Kageyama tersenyum lalu menggeleng."Dah,berhenti nangis.Malulah dah besar panjang pun nangis lagi.Jom!"kata Kageyama lalu menarik tangan aku supaya bangun.Aku bangun perlahan-lahan sebelum dia melepaskan tanganku bila aku dah berdiri tegak dan dia terus menolak basikal aku.
Aku cuma membiarkannya.Pada malam tu kami berbual panjang serta bergelak ketawa.Sedar tak sedar,kami sudah sampai di hadapan rumah aku.Mak aku yang sedang menunggu di hadapan pintu rumah lantas berlari dan memelukku.Yelah,dari pukul 3 sampai pukul 8 tak balik-balik.Tambah-tambah lagi Hinata cakap yang aku lari keluar.Nasib esok cuti.
Lepas ucap terima kasih kat Kageyama,aku masuk rumah.Mak aku ajak Kageyama masuk tapi dia kat dah malam.Nanti mak dia risau pulak.Kageyama just jogging je kat tempat aku sesat tu.Maklumlah,dah lama tak balik.
Keesokan harinya
Pagi-pagi lagi Hinata terpacak depan rumah aku.Aku protes tak nak keluar bilik.Hinata tak habis-habis mintak maaf sebab kes semalam,tapi aku tak layan.Walaupun,aku tahu aku salah.Tapi orang kata ego lebih besar.Mohon jangan tiru perangai saya ye😅
Keadaan sama jugak esoknya.Akhirnya,pada hari persekolahan tu,aku ambik keputusan nak keluar awal.
End flashback
Itulah kisahnya.
Kata2 dari author
Well,sorry sebab lambat update.Author pun makin lama makin pendekkan chapter.So sorry.Sebagai ganti,author nak share gambar haikyuu yang cute.Tapi dalam next chapter.Okey?That's all.Bye
YOU ARE READING
Never Gonna Be Loved(Haikyuu Edition)Finished
FanfictionKisah ini tentang Hinata,si pemblok tengah pasukan Karasuno. Hinata bertemu semula dengan kawan lamanya di Karasuno High School.Cinta yang dipendam sekian lama akhirnya diluahkan.Namun,siapa sangka ia membawa kisah yang sedih buat Hinata.Antara kawa...