Kelihatan Hinata dan ahli pasukannya yang lain berlatih bersama-sama.Sudah lewat senja namun mereka masih tekun berlatih.
"Kiri!"panggil si ace,iaitu Asahi meminta bola daripada kageyama.Pasukan A dan B sedang berlatih bersama-sama.Mereka berlatih dengan perlawanan 3 lawan 3.Kageyama,Hinata dan Asahi satu pasukan manakala Tsukishima,Daichi dan Sugawara satu pasukan.
Perlawanan mereka berlangsung sengit sebelum pasukan Kageyama menang.
"Yosha!"jerit Kageyama dan Hinata.Asahi hanya melihat mereka sambil tersenyum sahaja.Dia sudah terlalu letih untuk bersorak.Sedar tak sedar,sudah pukul 7:58 malam.Mereka mula mengemas gelanggang dan bersiap-siap untuk pulang.
"A,Hinata!"panggil Noya."Kenapa?"jawab Hinata.
"Gambar ni..jatuh"balas Nishinoya sebelum menghulurkan sekeping gambar seorang perempuan bersama Hinata.Namun,apabila Tanaka perasan gambar itu ialah gambar perempuan,pantas dia merampas gambar itu sambil menjerit"Ni girlfriend Hinatalah!".
Semua orang didalam 'court' itu terkejut sebelum menggerumuni Tanaka dan Hinata."Cantik dan comel je.Ni gambar awak masa kecik ke Hinata?"tanya Sugawara sambil menunjukkan gambar tu kepada Hinata.
"Ya"katanya sebelum merampas kembali gambar kepunyaannya itu sebelum menyambung"Tapi ni bukan girlfriend saya.Ni kawan saya masa kecik.Dia yang menggalakkan saya masuk volleyball ni.Dia kawan yang paling baik saya pernah kenal".Yang lain cuma meng-o-kan saja.
"Tapi kat mana dia sekarang?"tanya Noya."Dia dah takde"balas Hinata dengan wajahnya yang ditundukkan."Hah!Dia dah mati ke??!Kenapa?!!"tanya Tanaka dan Noya serentak.
"Ehh,tak,tak.Dia tak mati lagi"balas Hinata yang sedaya upaya menyangkal tanggapan kawan2nya itu."Lah..Kata dah takde"balas Daichi pula.
"Maksudnya dia takde kat jepun.Dia kat Korea"balas Hinata pula.
"Nama dia?"tanya Tanaka yang masih ingin tahu tentang gadis misteri ini namun dimarahi Daichi dengan mengatakan"Tak payah sibuk.Jom kemas dan balik.Esok kita ada pertandingan persahabatan dengan Fukurodani".
Selepas mendengar ayat itu,ahli2 lain mula mengemas dan menuju pulang ke rumah.
Hinata yang sedang berjalan pulang ke rumah bersama Kageyama memandang ke langit sambil berkata didalam hati"Saya rindu awak,Crystal".
Bersambung......
Kalau tak best harap maaf.Author pun ada kelemahan.Mungkin dalam sehari dua lagi new part keluarlah tuh kan
YOU ARE READING
Never Gonna Be Loved(Haikyuu Edition)Finished
FanfictionKisah ini tentang Hinata,si pemblok tengah pasukan Karasuno. Hinata bertemu semula dengan kawan lamanya di Karasuno High School.Cinta yang dipendam sekian lama akhirnya diluahkan.Namun,siapa sangka ia membawa kisah yang sedih buat Hinata.Antara kawa...