BAB 3:HAPPY DAYS BEGIN

64 7 0
                                    

Langit masih lagi gelap namun Tsukoyumi sudah bangkit dari tidurnya.Dia sangat bersemangat untuk memulakan persekolahannya di Karasuno High School.Dia kemudiannya terus menuju ke bilik air untuk membersihkan diri dan segera turun ke bawah untuk bersarapan.

Rumahnya 500 meter dari rumah Hinata.Dia sudah berjanji untuk pergi ke sekolah dengan Hinata hari ini.

"Hae na.Ni bekal kamu.Belajar rajin2 ye sayang.Buat mama dengan papa bangga"pesanan itulah yang sering dititipkan mama kepada Tsukoyumi.Tsukoyumi atau nama koreanya,Song Hae Na,anak kepada Kurobane Tashori dan Song Mae ro,iaitu gadis kacukan korea dan america,bergegas keluar dari rumah lalu menuju ke garaj belakang untuk mengambil basikalnya yang baru dibeli oleh papanya supaya dia boleh pergi ke sekolah dengan Hinata.Katanya lama sangat tak pergi sekolah dengan Hinata dan tak mahu menyusahkan papanya.

"Hinata!"jerit Tsukoyumi apabila kelibat Hinata mula terlihat di sebalik kabus nipis.Pagi di tempat yang tinggi agak sejuk berbanding di tanah rata.Tsukoyumi mula mengayuh basikalnya untuk menyaingi Hinata yang sudah terlebih dahulu di hadapan.

Apabila kedudukan mereka selari,Tsukoyumi memulakan perbualan.

"Sho-chan!Kenapa awak minat volleyball eh?"tanya Tsukoyumi.

"Sebab volleyball tu bestlah.Walaupun saya pendek,saya boleh lompat tinggi tau!"balas Hinata.

"Sampai 5 meter?".

"Takdelah sampai 5 meter tapi tinggi tau!".

"Position awak apa?".

"Middle blocker".

"Wow,hebatnya.Saya still ingat yang kita selalu main volleyball sama-sama.Nanti kita main pula ye".

"Kita main dengan karasunolah jugak".

"Okey,tapi sebelum tu kita kena pergi sekolah dulu.Jom racing.Siapa lambat kena belanja makan tengah hari!"selepas kata-kata itu meluncur keluar dari mulut Tsukoyumi,dia pantas mengayuh basikalnya dengan laju menyebabkan Hinata tertinggal di belakang.

Di depan pintu pagar sekolah.
Tsukoyumi P.O.V

"Sho-chan.Awak kelas apa eh?"tanya aku."Kelas 1-7.Kenapa?"tanya Hinata pula kepadaku."Alah~Tak sama kelas.Yumi kelas 1-4"balasku,sedikit kecewa sebab tak sama kelas ngan Shoyo."Takpe.Nanti kita rehat sama-sama.Okey?"kata Hinata,cuba memujukku.

"Untunglah orang tu.Sekurang-kurangnya kelas dia 1-4.Kita 1-7 je.Budak pandailah katakan"Hinata pula yang merajuk."Janganlah cakap camtu.Awak pun pandai tau.Awak pandai dalam....."aku cuba memujuk Hinata namun aku sedar dia tak pandai dalam apa2 mata pelajaran pun.Markahnya selalu cukup-cukup makan je.Usahkan 100%,dapat 60% pun dah bersyukur.

Wajah Hinata terus muram apabila aku tidak menyambung ayatku.Perasan akan perubahan itu,aku berkata"T-tapi,awak hebat dalam volleyball.Awak tahu tak awak ni pandai,pandai sangat-sangat".

"Saya pandai dalam apa?"tanya Hinata kebingungan."Awak pandai ambil hati saya.Awak pandai pujuk saya.Awak pandai jaga hati saya.Yang paling penting,awak selalu ada kat sisi saya tau.Awak bagi segala-galanya dalam persahabatan ni.Saya happy tau.Awak jaga saya.Sebab tu lah saya sayang awak sangat-sangat"kata-kataku itu membuatkan muka Hinata sudah merah macam tomato yang masak ranum.

"Awak pun sama.Ada je idea nak happykan saya.Saya pun s-sayang a-awak"balas Hinata sambil wajahnya dipalingkan bertentangan denganku dan tangannya menyentuh belakang kepala.Keadaan jadi kekok diantara aku dan Hinata."Jom!Lambat masuk kelas nanti.Oh!Baru saya teringat.Saya kena pergi jumpa cikgu kelas dulu.Bye"kataku sambil berlalu pergi.

Hinata P.O.V

"Sebab tu lah saya sayang awak sangat-sangat"sebaik sahaja ayat itu meluncur keluar dari mulut Tsukoyumi,aku dapat merasakan yang pipiku menjadi merah."Awak pun sama.Ada je idea nak happykan saya.Saya pun s-sayang a-awak"balas aku pula.Aku lantas memalingkan wajah dan menyentuh belakang kepalaku.

Never Gonna Be Loved(Haikyuu Edition)FinishedWhere stories live. Discover now