Şeytan'ın Fısıldadıkları

75 2 0
                                    

”Nefrete sevgiden daha çok güvenirim,’ dedi Şeytan. ‘Çünkü nefretin sahtesi olmaz.”

”Gerçekten çok şanslıyım, çünkü mutsuzluğumu bedavaya getiriyorum.”

”Yaşamanın amacı bir yere varmak değil ki.”

”Ne garip, yalnız kalmaktan sıkılan insanlarla yalnız kalmaktan ben de çok sıkılyorum.”

”Ne istediğini bilen bir aylak, ne için çalıştığını bilmeyen bir çalışkandan daha çok şey yapar, yaşar, yaratır.”

”Mutluluk, beklemesini bilenler, usulca sokulanlar, yavaşça dokunalar ve sessizce fısıldayanlarla kırıştırır.”

”Kazandığımız ve harcadığımız her liranın arkasında, onun uğrunda harccanılan hayatımz vardır.”

”Zengin biraz daha parası olduğunda zamanın geri alabileceğini sanarak çalışır. Fakir ise biraz daha zamanı olsa zengin olabileceğini sanarak. Her ikisi de göründüklerinden de daha enayi ve aptaldırlar.”

”Keyfimce yaşıyorum, demek ki haklıyım.”

”Karşıt Anlamlılar

  Haz vermeyen bir özgürlük-kesinlikle düzmecedir.

  Ve özgürleştirmeyen bir haz- kesinlikle yapmacıktır.”

”Haz çoğu zaman aranırsa değil rastlanırsa bulunan bir iyidir. Mutluluk da sık sık tahriklere kapılmaktan başka bir şey değildir.”

”Mutluluk oyun oynamaktır. Sık sık saçmalamaktır. Hiç kimseyi ve hiçbir şeyi çok ciddiye almadan dolanmak, bakınmak, keşfetmek, denemek, tutmak, bırakmak, kaybetmek ve tekrar bulmaktır. Eğer hayatımızın bir başlığı, konusu, amacı, hedefi ve sonucu varsa, vah halimize… Mutsuz bir ömür geçirdik demektir.”

”Hayat tecrübelerin ne kadar azsa plaların, programların ve prensiplerin o kadar çok olur.”

”Düş kırıklıklarımızın yegane sebebi ise, çabanın hissesini daha yüksek sanmamızdı.”

”Başarrının ilk mertebesi, kimsenin sana Başarısız diyemeyeceği kadar başarı elde etmiş görünmektir.”

”Başarmak kıskandırmaktır.”

”Kendini bilenlerin bütün bildikleri, kendileri hakkında başkalarının bilmediklerinden başka bir şey değildir.”

”Kedimi bilmek ruhumu sıkıyor. Kendini bilenler ise canımı.”

”Arada sırada taptaze, yepyeni bir ‘ben’ olabilmenin ön şartı kendini bilmek değil tam tersine kendini unutmaktır.”

”Kendilerini arayanlar boşuna arıyorlar. Çünkü kendini kaybeteden kendini aramaya çıkarsan, kendin niyetine bütün bulacağın yine can sıkıcı bir başkası olacak.”

”… bil ki kendilerini arayanlar iyi bir sevgili olamazlar. Seni arayanları sen de aramaya başlamışsan Büyük bir Aşk’a hazırsın.”

”Mutluluk üstüne düşünmek, hele mutluluk içi çabalamak kimseyi mutlu etmez. Mutluluk her şeyden önce mutluluğu unutmaktır.”

”Can Sıkıntısı Üzerine

  Kendini ne kadar iyi kandırırsan o kadar mutlu,

  ne kadar kötü kandırırsan o kadar mutlu olursun.

  Kendini hiç kandıramazsan,

  ya canın sıkılır ya da can sıkarsın.”

”Mutluluk ve huzuru arar gibi görünürüz

  Bulunca da sevinir gibi görünürüz.

  Ama hayatta asıl aradığımız-heyecandır.

  Çünkü hayatın düşmanı ölüm değildir- can sıkıntısıdır.”

”Neyi yaşarsa insan, tersi de içindedir.”

”Gençler düşüncesiz olur. Gençliğin de en iyi yanı budur.”

”Aklın sözü ancak boş bir gönüle geçer.”

”Sonsuza kadar sürecek yegane aşklar yarım kalmış aşklardır.”

”Sonsuza kadar süremeyeceğini bilerek yaşadığımız bir aşk daha uzun sürer.”

”Büyük bir aşk için ödeyeceğimiz bütün bedellere katlanılır. Çünkü böyle bir aşkı hiç yaşamamış olmanın getireceği yaşam fakirliği çok daha katlanılmazdır.”

”Başından büyük bir aşk geçmemiş her kadın için bu bir eksikliktir; başından büyük bir aşk geçmiş her erkek için ise bu bir fazlalıktır.”

”Kadın erkeğinin kendisine kul köle olmasını ister; olunca da ondan nefret eder.

”Hiçbir kadın bir erkeğe delice bağlandım diye üzülmez. Bu da erkeklerin pişmanlığıdır.”

”Gerçekten sadık olduğumuz yegane anlar delice aşık olduğumuz anlardır.”

”Kadınlar özgürlük ve bağımsızlıklarını her şeyin üstünde tutan erkeklere gerçekten aşık olurlar. Kadın erkeğin kendisine bağlanmasını isterken, bilinçaltı hiçbir kadına asla bağlanmayacak yaratılıştaki erkekleri ‘gerçek erkek’ diye kabul eder. Kadını aşkta perişa eden de içine düştüğü bu paradokstur.”

”Hiç düşünmeden yaşamak kolaydır.

 Hiç yaşamadan düşünmek de.

 Hem düşünmek hem de yaşamak mı?

 İşte bu imkansızdır.”

”- Kendini beğenmişin büyüğü kendiyle alay ederken bile gizlice kendini över.

  – …..

  – … Kendini gizlemek mi istiyorsun? O zaman kendin hakkında ya hiçbir şey söyleme ya da her şeyi söyle.”

Şeytan'ın Fısıldadıkları

¤ Hayali ¤Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin