Bab 6

694 41 0
                                    

Joshua mencium pipi Amira. Amira tersenyum. Dipeluk tubuh Joshua. Erat sekali bagai tidak mahu lepas. Mereka kini sudah sebulan berhubungan haram sebegini. Amira pulak tidak kesah akan itu.

Masakan tidak, Mama dan Papanya mana ada kisah sangat tentang dia. Agaknya Mama dan Papa cari ke tak kerana kehilangan dia. Amira menggeleng. Malas nak fikir.

" Kau okay?"

Amira mengangguk dengan senyuman tipis. Jujur rindu ada pada Mama dan Papanya tapi mengingatkan perbuatan mereka padanya dulu biar jelah. Baik tak payah ingat.

" I'm okay. Don't worry."

Joshua mencium kepala Amira. Joshua pandang lama muka cantik Amira. Berkerut dahi Joshua bila dahi Amira lebam.

" What's wrong with your dahi?" Amira bertindak menjauh dari Joshua.

" Hey, what happen cutie pie?" Pinggang Amira ditarik agar rapat dengannya.

" No... You hit me. You will hit me again... I'm scared."

" Huh? What are you talking about? What the hell?" Joshua sudah tidak senang duduk. Perlahan tubuhnya diangkat sandar di kepala katil.

" Wh-when?"

" Last night. I don't know how to explain."

Joshua mengeluh kuat. Tak sangka yang dia boleh tumbuk Amira kesayangannya itu. Serba salah pulak Joshua kalau macam ni.

" Come my cutie pie..."

Amira menggeleng. Joshua menarik tubuh Amira masuk ke dalam pelukannya. Dahi Amira yang lebam itu dicium sayang.

" I'm so sorry my cutie pie. I really don't mean it. Sorry okay?"

Amira buat muka sedih. Masih berlakon agar Joshua terus memujuknya. Struggle lelaki itu pujuk Amira. Berkali-kali mukanya dicium Joshua.

" I'm okay. Don't worry..."

" Sorry... Please jangan macam ni my cutie pie."

Tubuh Amira dibawa rapat dengannya. Dipeluk erat. Mukanya dibawa pada ceruk leher Amira. Mengharap Amira maafkan dia. Bukannya dia sengaja nak pukul Amira. Padahal ketika itu dia tidak sedar apa-apa. Tidur kan?

" No... Saya takut dipukul." rengek Amira sengaja buat-buat takut pada Joshua.

Joshua memegang lembut tepi wajah Amira. Diseka lembut airmata Amira. Gelisah Joshua andai begini. Makin buat Joshua tidak maafkan dirinya bila lebam di atas dahi Amira makin menampak.

" Listen here my cutie pie, i won't hurt you because i love you. Please believe my words. Okay?" Joshua separuh merayu.

Amira menggeleng. Bila bibirnya cuba disentuh Joshua terus dibawa lari mukanya. Sengaja nak uji Joshua. Hampir Amira nak ketawa apabila muka comel Joshua sudah berubah sedih dengan kelakuannya.

" Why don't you believe me?" Joshua menyerabutkan rambutnya.

Amira menjauhkan tubuhnya dengan Joshua tapi makin erat pulak pinggangnya dirangkul Joshua.

" Hey babe, please don't do this to me. Talk to me i want to hear your voice babe."

Amira masih meneruskan lakonanya. Matanya berkaca dengan airmata yang sudah jatuh di pipi.

" Hey jangan menangis..." lembut Joshua memujuk Amira.

Amira mengemam rapat bibirnya. Tangan Joshua menjalar erat pada pinggang. Tak henti tangan itu rapatkan dirinya dengan lelaki itu. Risau sangat dekat si Mira.

JOSHUA ( COMPLETE )✔️Where stories live. Discover now