"hyung, harini hyung ada pergi mana mana tak?" Jisung berdiri dihadapan pintu bilik Renjun. Renjun yang sedang mengemas meja belajarnya menoleh.
"Tak kot. Kenapa?"
Jisung masuk kedalam bilik Renjun lalu duduk diatas katilnya. Renjun sambung mengemas meja belajarnya semula.
"Oh. Sung ingat nak ajak hyung hyung semua jalan."
Renjun berhenti lalu menoleh. Dia menuju kearah Jisung lalu duduk disebelahnya.
"Jalan? Mana?"
Jisung menepuk dahinya. Bengap jugak abang dia yang seorang ni. Banyak betul tanya.
"Ala adalah. Secret." Jisung mengangkat kedua dua keningnya membuat muka penuh makna.
Renjun mendekatkan mukanya kearah muka jisung. Jisung beralih ketepi sedikit lalu menahan badan Renjun.
"Kau jangan nak bawak kat tempat tak senonoh eh. Hyung sumbat kain ni dalam mulut ko nanti." Ugutan renjun membuatkan Jisung tertawa.
"Ish takkanlah Sung nak buat camtu HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA."
•••
"Cepatlah hyunggg." Jisung menarik narik tangan Renjun. Sungchan dan Chenle sudah berada dihadapan.
Mereka berempat sekarang berada disebuah pantai. Langit sudahpun melabuhkan tirai. Pemandangan pantai dengan langit hitam yang dihiasi bintang membuatkan malam itu tampak sempurna.
Jisung menepuk nepuk tempat duduk disebelahnya. Renjun akur lalu duduk. Sungchan dan Chenle pula pergi membeli minuman.
"Cantikkan, hyung?" Jisung memandang atas. Renjun mengangguk lalu memandang sekeliling.
Agak ramai juga yang datang kepantai dimalam hari. Rata ratanya ialah remaja. Kebetulan malam itu ada pertunjukan bunga api.
"Hyung..."
Renjun menoleh.
"Hyung janji jangan tinggalkan kitorang."
Renjun tersentak. Jisung ni demam ke apa? Renjun mana ada pergi mana mana.
"Kau merepek apa, Sung." Renjun mengerutkan dahinya. Jisung menoleh lalu tersenyum.
Tidak lama kemudian, dua kembar datang kearah mereka berdua.
"Haaa borak apa tu." Sungchan menegur lalu mengambil tempat disebelah Renjun. Dia menghulurkan air tin kearah Renjun.
Chenle pula duduk disebelah Jisung. Masing masing mendiamkan diri, menikmati angin malam serta pemandangan yang cantik itu.
Pom! Pom! Pom!
Bunyi bunga api yang diletupkan mengalih perhatian mereka berempat. Jisung berdiri lalu menepuk nepuk tangannya. Renjun hanya tersenyum melihat perangai adik adiknya yang teruja melihat pertunjukan bunga api tersebut.
"HYUNG HYUNG WAAAA CANTIKNYA." Jisung berlari kearah tempat orang ramai berkumpul. Chenle mengejar Jisung dari belakang.
Sungchan pula berdiri daripada duduk. Dia terperasan yang renjun masih belum berdiri. Dia hanya duduk memeluk lutut dari tadi.
YOU ARE READING
broken home S2 -renjun
Fanfiction"aku tahu kau kuat, Renjun." "Hyung...aku takut..." ⚠️: Cerita ini hanyalah rekaan. Jangan dibawa sampai ke rl. (Baca broken home s1 dulu, baru baca yang ni.)