Írói szemszög
Amalia Johnson éppen az asztalt terítette. Nemsokára fél egy és Sarával azt beszélték, hogy a lány átjön hozzájuk ebédre. Miután végzett az asztallal Amalia körülnézett: mindent elrakott, ami nem kell most, tankönyveit és a többi iskolai dolgát berakta a szekrénybe, hogy ne legyenek elöl. Most ,hogy mindennel meg volt leült az egyik székre és várt.
Sara Abbot néhány házzal arrébb épp leszaladt a lépcsőn és megkérdezte anyjától, hogy mennyi az idő.
- Három perc múlva fél egy. - Válaszolta Detty, mire Sara még gyorsabban igyekezett felvenni a kabátját és bekötni a cipőfűzőét. Egy perc múlva már viharzott is ki a kapun, a falu végi házba Johnsonékhoz. Futott, futott, egészen addig míg azt nem érezte,hogy valaminek, vagy valakinek neki ütődik és hirtelen a földön tálalta magát.
- Sara te vagy az? - Kérdezte egy lány hang. Anne volt az, Amalia nővére.
- Igen, én vagyok. Helló Anne! És bocsi.
- Semmi baj Sara, de miért rohantál ennyire?
- Őőőő, hozzátok megyek ebédelni. Nem tudtad?
- Nem, nem tudtam. Megőrülök, hogy Amalia soha semmit nem mond el nekem. Remélem azért anyával nem felejtette el közölni mert a végen még kiderül, hogy ebéd sincs.
- Azt hittem te istudod, hogy jövök, amúgy te hová siettél?
- Én át megyek Jessicáekhoz, de most már mennem kell mert elkések. Szia! - Jessica a falu másik végén lakott. Egy osztályba jártak Anneel és nagyon jó barátnők voltak. Anne minimum hetente kétszer rohant így végig az gész falun, nehogy elkéssen Jessicáéktól.
- Szia! - Köszönt el Sara is, majd folytatta útját a Johnson ház felé.
Néhány perc múlva megállt és felnézett a Johnson ház nagy és világos ablakaira. A háznak hatalmas kertje volt, tele rózsa bokrokkal ugyanis Mrs. Johnson nagyon szerette a rózsákat. A ház maga fehér színű volt és valamivel nagyobb volt Saráékénál.Sara kinyitotta a kert kaput és belépett a kertbe. Végig ment a fehér kövesúton és becsöngetett a házba.
☆
- Amalia csöngettek,kinyitod kérlek?
- Nyitom anya, biztosan Sara az! - Amalia felállt, odament az ajtóhoz és kinyitotta.
- Szia Sara!
- Helló Amy!
- Amy?
- Igen. Ez az újbeceneved!
- Aha, értem. Gyerebe. - Sara bement, felakasztotta a kabátját, a cipőjét pedig levette és betette a cipős szekrénybe. Itt mindennek rendben kellett lennie, külömben Mrs. Johnson fél órán keresztül papolni, kezd, hogy a rendetlenség mekkora nagy átok és hogy nem szabad felelőtlennek lenni. Mrs. Johnson egyépként egy nagyon kedves nő volt, aki szeretett kertészkedni, meg sütni, főzni és mitagadás, értett is hozzá.
- Gyere ülj le. - Hívta Amalia barátnőjét az étkező asztalhoz. Sara leült. Amalia kihozta a levest és szedett Sarának. Nemsokára Mr. és Mrs. Jackson is megérkezett és ők is leültek enni. Mikor végeztek az évessel Sara és Amalia felmentek Amalia szobájába beszélgetni.
- Kár, hogy nem mehetünk mind a ketten egy iskolába.
- Igen, én is sajnálom. De szünetekben majd találkozunk.
- Igen. - A két lánycsendben ült Amalia ágyán, szembe a szekrénnyel. Sara Amaliát nézte. A lánynak hosszú világos barna és egyenes haja volt, sötét barna szemmel. Vékony volt, de nem túlságosan. Sara véleménye szerint Amalia kifejezetten szép lány volt.
Végül Amalia törte meg a csöndet.
- Képzeld, néhány napja elmentünk anyával ruhákat venni mert a nyáron egy csomót kinőttem és kaptam egy nagyon szép ruhát. Sárga színű és barna csipke van a szélén.
- Meg mutatod? - Kérdezte Sara. Amaliával ellenétben, ő nem rajngott különösebben a ruhákért, de szeretett volna beszélgeti valamit és a ruháról majd' csak eszébe jut valami.
- Persze, bent van a szekrényben. - Amalia felállt az ágyról és a szekrényhez lépett. Sara követte. Amalia kinyitotta a szekrényajtót és keresgélni kezdett a ruhák között, Sara pedig figyelte. De egyszer csak meglátott valamit.
- Hát ez? - Kérdezte. Amalia nyelt egyet.
- Az egy talár.
- És mire használod?
- Hát... igazából ez is az iskolai egyenruha része... - mondta ki akadozva Amalia.
- Megnézhetem a tankönyveidet?
- Ne... inkább ne... - Amalia nyelt egyet.
- Amy, add ide a könyveidet!
- Oké, itt vannak. - Amalia egy csomó könyvet szedett elő a szekrényből és remegő kézzel adta oda Sarának. Sara megnézte a könyveket és teljesen elképedt. A legelső könyv borítóján ez a cím állt: Ezer bűvös fű és gomba.
- Te... te a Roxfortba fogsz járni? - Dadogta Sara és kiejtette kezéből a könyveket.
- Igen... de te honnan tudsz róla? Nekem azt mondták, hogy ... - Amalia nem tudta befejezni a mondatot mivel Sara hirtelen megölelte.
- Amalia, én isboszorkány vagyok!
739 szó
YOU ARE READING
A GRIFFENDÉLES LESTRANGE
FanfictionSara Abbott 11 éves korában kapja meg roxforti levelét. Első tanéve viszonylag jól indul, ám hamarosan sötét titkokat tud meg a saját származásáról... Ahhoz viszont, hogy olthatatlan kíváncsiságát lehűtse, barátaival be kell jutnia az Azkabanba és t...