Kapitel 2 Bullar

249 8 0
                                    

Servitrisen placerar en rykande kopp chai tee framför mig och en stor kanelbulle. 

"Bullar är det bästa som finns" Tycker Felix med munnen full av halvtuggad bulle. Jag nickar samtidigt som jag tar ett bett av min. Ogge tar en klunk av sin dryck. Jag kollar på min kopp medan jag väntar på att någon ska säga någonting. Sakta smuttar jag på mitt tee.

"Vi måste vara tillbaks om en halvtimme i studion" Säger Ogge. Jag kollar nyfiket på honom.

"Har ni ett band?"

"Ja typ" säger han.

"Vadå ja typ? Vi har ett band" Säger Felix bestämt. 

"Coolt" Säger jag. Han nickar entusiastiskt mot mig.

"Förresten ska du ha den där sista biten på din bulle?" frågar han.  Jag skakar på huvudet. Han sträcker sig över bordet och tar snabbt och stoppar den i munnen. Han ler mot mig med stängd mun. Ogge himlar med ögonen. 

"Asså förlåt än en gång för det där med telefonen!" som den bitch jag är säger jag:

"Jag förlåter dig bara om jag får följa med och höra när ni sjunger" Ett busigt leende leker på mina läppar. Ogge rycker på axlarna.

"Det ska väl gå bra, tror jag"

"Vi är super grymma" Säger Felix och ler busigt. Ogge suckar åt honom.

"PMS eller?" Slänger han ur sig.

"Inte än" svarar Ogge och jag kan inte låta bli att le.

Phone-The Fooo conspiracyWhere stories live. Discover now