"Hur var det på konserten? Du ser ut att på bra" Frågar Felix när jag sätter mig bredvid honom. Fortfarane med huvudvärk.
"Äh, håll tyst" Muttrar jag irriterat. Jag lutar huvudet mot mina händer som ligger på bordet.
"Drack ni?" Undrar Felix. "Ja, och nu är jag bakis. Men vi var på ett schysst ställe."
"Och jag fick inte vara med första gången" Tjurar Felix. Jag stönar.
"Jag tror det är bra att du inte var med" Vad skulle han gjort medan vi kysstes som om det inte fanns någon morgon dag? Jag tittar upp och rodnar vid tanken. "Nej vad hände?" Frågar Felix med en lysande glimt i ögonen. Jag stönar igen. "Inget" Mumlar jag. "Säkert" Muttrar han och rullar med ögonen. "Slår vad om att ni hade sex" Jag rodnar för fullt. Tanken på att jag och Oscar skulle ha sex får mig att må nästan illa. Han och jag ha sex? Felix ser ännu mer butter ut. "Jag visste det!" Utropar han surt. Jag kollar oförstående på honom.
"Nej, lägg av vi gjorde det inte!" Utbrister jag allvarligt. "Säkert" Säger han ironiskt.
"Varför kan du inte bara tro mig" Suckar jag.
"När du rodnar så?" Frågar han lite hånfullt. Jag vänder mig bort från honom och plockar upp mobilen.
10:01
Jag
Kan du ta och övertyga Felix tomatketchup om att vi inte har haft sex!10:02
Oscar
Du och jag ha sex? Nej jag ska ta och prata med honom, ta med honom till studion, vi syns där ;-)"Felix, du och jag ska till studion efter skolan" Meddelar jag. Han stönar irriterat åt mig och kollar surt åt ett annat håll.
10:05
Jag
Brukar han alltid bete sig som en stor bebis10:07
Oscar
Nej, han brukar nog inte det *Skrattar* (HAHAHAHA)10:10
Jag
Jätte roligt syns vid tre tiden ;)"Jag är ingen stor bebis!" Klagar Felix förolämpat.
"Nähä? Sluta bete dig som en då!" Fräser jag och vänder min uppmärksamhet mot läraren.
Jag haffar Felix vid entrén.
"Vi ska till studion, minns du?"
"Jag är ingen Guldfisk" slänger han mot mig.
"Kan du inte bara släppa det där med mig och Oscar, varför bryr du dig så mycket?" Han svarar inte utan passerar mig bara.
"Skulle vi inte gå?" Frågar han mig tyket. Jag himlar med ögonen och följer efter honom. Vi sitter under tystnad på tunnelbanan. Han öppnar porten till ArtisttHouse.
Oscar väntar på oss uppe vid rummet jag kom till första gången jag var här.
"Hej" Hälsar han. Felix svarar inte utan sätter sig bara i en av fåtöljerna och tar upp mobilen.
"Felix" Stönar jag. "Han tror att vi har haft sex" Förklarar jag sen.
"Ska du och jag ha sex?" Oscar frustar till. "Felix jag lovar och svär att vi inte har haft något sex!" Han kollar med road blick på Felix.
"Men varför rodnade du så?" Han kollar misstänksamt på oss. Varför bryr han sig ens?"För att vi kysstes, det är inget mer. Vi är inte ihop vi är vänner. Och förresten är inte du min morsa!" Fräser jag. Han rycker till.
"Så ni är inte ihop men ni kysstes?" Han kollar förvirrat på oss.
"Vi kom fram till att vi inte passar ihop på det sättet" Stönar jag och Oscar samtidigt. Han skiner upp.
"Och där kom Felix tillbaks från dagis" Jag känner mig irriterat. "Nu när vi har svarat på dina frågor är du skyldig mig ett svar på varför du bryr dig" Jag ställer honom mot väggen. Han flackar med blicken. Kollar på Oscar som ger honom blicken. Det här får du klara själv.
"Vet inte" Mumlar han och så något mera som jag inte hör. Jag vänder mig uppgivet om. Orkar inte diskutera med Felix.
"Jag tror att jag ska dra hem och vila, har jävligt ont i huvudet" Stönar jag.
"Jag följer dig!" Utropar Felix. Oscar rullar med ögonen. Jag fnissar oväntat till. Hans humör går upp och ner snabbare än en bergochdalbana.
"Du sakta ner tempot vi andra hänger inte med" Han kollar oförstående på mig. Jag skakar på huvudet och ger Oscar en stor kram innan Felix svansar efter mig ner på gatan.
"Åkte vi hit bara för detta?" Gnäller han.
"Jag du trodde ju inte på mig"
"Okej, förlåt" Mumlar han och kollar skamset ner i backen. "Får jag bjuda dig på donken?" Frågar han mig. "Som ursäkt" Jag skakar på huvudet.
"Det behövs inte, det finns inget att förlåta. Det är över" Jag ler mot honom. Han ler lite osäkert tillbaks. Han tar min hand och flätar samman våra händer. Jag känner mig lite oförstående. Vi är väl bara vänner?
"Felix, vi är väl vänner?" Frågar jag. Han kollar på mig som om det var den dummaste frågan i världen.
"Klart vi är, bästa vänner. Super vänner" Ler han.
Han sätter ner brickan. Jag kollar upp.
"Tack, hur mycket är jag skyldig?"
"Att du äter, vad du heter på instagram, Twitter och Facebook och ditt sällskap" Jag himlar med ögonen och låser telefonen.
"På Instagram heter jag zeldachaill, Twitter @ZeldaChaill och jag har inte Facebook" Han nickar och fiskar upp telefonen. Jag tar min hamburgare. Efter fem minuter plingar det till i telefonen. Jag kollar och ser att Felix följer mig på Twitter som favorit och på Instagram. Jag ler mot honom och tar ett bett i min hamburgare. Snart börjar det plinga i min mobil och jag ser att Ogge, Omar; Oscar och några nya följer mig. Sen börja det plinga i båda våra mobiler. Jag trycker på följ knappen på både Felix, Ogge, Oscar och Omars Twitter och insta. Jag kollar bilderna och likar. Felix gör likadant.
"Visst är vi sociala!" Skrattar jag och tar ett sista bett på min hamburgare. Felix tar av pappret på sin och äter den i några tuggor.
"Ska du ha mer på din?" Han syftar på hamburgaren. Jag skakar på huvudet och han nappar åt sig den. Jag skrattar lätt. Jag kollar mitt flöde på Twitter samtidigt som äter några pommes. Felix sätter sig bredvid mig för att ta en bild och lägga upp på insta och Twitter. Jag flyttar mig närmare. När jag minst anar det tar han en bild när han pussar mig på kinden. Han ler busigt åt mig. Det plingar till i min telefon och jag ser att Felix har nämnt mig på sin Twitter och Instagram.
På Donken med bae,zeldachaill One in our team ;-*
Jag himlar med ögonen mot honom men rodnar lite. Bilden blev faktiskt fin. Jag tittar in i kameran och ler med gräsgröna ögon. Medan hans läppar vilar mot min kind. Ibland kan mina ögon beskrivas som onaturligt gröna. Vissa tror att jag har kontakt linser. Men det har jag inte.
"Vill du följa med på konserten vi ska ha på söndag?" Frågar Felix i förbi farten.
"Gärna" Ler jag. Jag ser att folk har börjat att kommentera bilden och lika.
YOU ARE READING
Phone-The Fooo conspiracy
FanfictionFörsta delen (Phone) i trilogin av Say Something. Jag snurrar runt. Ser ingenting. Trevar mig fram. Hittar dörren. Bankar på den. "Felix, Ogge!" Tjuter jag med händerna hamrandes mot dörren. Ett kvävt skrik hörs från rummet till vänster om mig. J...